• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Lillaninorr

Han sa att jag skulle fortsätta med lutinus tillsvidare tills dom har öppnat igen och då bestäms väl hur länge. Men det kommer inte att räcka tills dess! Ringde veckan innan stängning och bad att få tillräckligt så det skulle räcka, men det räcker iallafall inte. Kanske kan ringa bm där jag bor och be om hjälp.

• BK1986

Okej. När har du officiell TD? Mina tabletter tar slut på måndag så jag antar att jag slutar då.

• BK1986

Hej på er. Nu har jag gjort mig själv en otjänst och googlat på det här med Lutinus. Mina tabletter tog slut igår på testdagen så jag har slutat med dem nu. Men nu blir jag såklart orolig över att jag borde fortsatt. Det sa de dock ingenting om. Vad har ni andra fått för besked?

Tycker det är så konstigt att alla verkar få olika besked.

• drömmer om ett barn

BK1986: Jag har tagit Lutinus fram till TD vid samtliga försök och så även denna gång. Borde inte vara någon fara att sluta då, annars borde man fått utskrivet större mängd. Hur mår du nu? När har du fått tid för VUL?

• Virrvarr
    BK1986 skrev 2016-07-12 23:27:11 följande:

Hej på er. Nu har jag gjort mig själv en otjänst och googlat på det här med Lutinus. Mina tabletter tog slut igår på testdagen så jag har slutat med dem nu. Men nu blir jag såklart orolig över att jag borde fortsatt. Det sa de dock ingenting om. Vad har ni andra fått för besked?

Tycker det är så konstigt att alla verkar få olika besked.

Jag har Lutinus över om du vill ha. Bor i Umeå.
  • Lillaninorr
    BK1986 skrev 2016-07-09 13:17:24 följande:

Okej. När har du officiell TD? Mina tabletter tar slut på måndag så jag antar att jag slutar då.

Har testdag 18/7, 3 v efter stimulerar FET. Antar att det är individuellt hur länge man ska fortsätta. Vid mitt färskförsök skulle jag bara fortsätta tills testdag. Fast det slutade ju i missfall så tror att det kan inverka också hur länge man ska fortsätta. Vid stimulerat fet behövs ju tillsatta hormoner iom att det inte sker naturligt från kroppen.

Tycker inte du ska oroa dig, om du skulle fortsätta längre så skulle dom ha sagt det.

Är det någon sv er som vet om dom öppnar "bak i kulisserna" före officiell öppningsdag efter semestern? Har i bakhuvet att Sofia nämnde något om att man skulle kunna ta kontakt före dom öppnar, men vet inte om jag minns rätt. Skyller på hormonerna...
  • BK1986

Tack för stöttningen allihopa!

drömmer om ett barn: Överstimuleringen är jobbig, men i övrigt mår jag bara bra. Lite ömma bröst bara. :) UL är först den 5/8 när jag är i v 9. Sjukt långt kvar dit!

Virrvarr: Tusen tack! Jag har kvar ett recept som jag inte plockat ut så det ordnar sig om jag skulle vilja fortsätta. :)

Lillainorr: Okej. Då känns det lite lugnare. :) Vet inte när de öppnar igen. Men isåfall är det nog veckan innan, alltså första veckan i augusti. Går kanske få kontakt via mail?

• Micro

BK 1986: förstår att d känns länge att vänta till v 9. Jag gjorde fet 16/6 i Riga (2 embryon) o d vill att jag för ul nästa vecka men jag ville inte vänta o alla kliniker hemma är stängda så vi var till Norrlandskliniken, tog d som en mini semester. Ul visade ett hjärta:))

• BK1986

Micro: Coolt. Hur räknas det när du gjort FET? Är återföringen 2+0? Vilken vecka var du i när du gjorde UL?

Har nog svårt att få ledigt från jobbet, men jag ska försöka se om det går få till tidigare. :)

• Micro

Jag var i v 6+2, o hon gjorde tom ul på magen o såg hu hjärtat, men även vul för säkerhets skull. Trodde inte att d gick att se fr utsidan så tidigt, de sa min dr vid förra grav. Hon sa att läkare ( hon är ul spec sköterska) är mer vana vid vag så d gör så. Sförra grav sågs inget hjärta men då var jag i v5 men hinnsäck.