• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Jag bad om och fick utskrivet Trombyl vid både förra och denna graviditet. Skulle ta det till v.12 denna gång. Kommer inte ihåg hur länge jag fortsatte förra gången men tror att det var något liknande.

• BK1986

God morgon! Idag plussade jag på CB och fick gravid 1-2 på digitalt. Känns helt surrealistiskt. :)

• BK1986

drömmer om ett barn: Tack så mycket! Har hört andra säga att det är svårt att förstå, och det är det verkligen. :) Ska försöka få mig ett ultraljud i vecka 8. Annars blir det inte förrän vecka 12 när de öppnat igen i Umeå. Det känns sent!

• drömmer om ett barn

BK1986: Det är verkligen en mäktig känsla att ta in när man får se det där plusset efter att kämpat så länge. Man kan inte riktigt tro att det är sant, inte ens efter måååånga positiva test! :) Hoppas du får tid till ett ul någon annanstans så du inte behöver vänta ända till v.12 :)

• BK1986

drömmer om ett barn: Verkligen! Har beställt hem fler tester så att jag kan hålla lite koll på hur det utvecklar sig. ;) Ringde direkt till barnmorskemottagningen och de skulle ordna UL samt att jag fick tid för provtagning och inskrivningssamtal redan nu. Hon sa att det snabbt blir fullt så det var bra att jag ringde.

Hur mår du då? Vilken vecka är du i nu? :)

• drömmer om ett barn

BK: Jättebra att du blir inskriven, är säkert svårare att få plats nu under semestertiderna. Kan vara skönt att ha ett gäng tester på lager.. :)

Jag mår bra, är i v.15 nu. Har tid för RUL 2/8 så tiden har verkligen gått snabbt. Längtar tills jag börjar känna fosterrörelser så jag får bekräftat att det verkligen är någon därinne. Nu oroar man ju sig för allt.. :)

• Lillaninorr

Grattis till plusset Bk1986!

Angående trombyl, verkar så bakvänt att det skrivs ut då man frågar efter det. Ni som tar/tagit trombyl, när ska man börja äta det?

• jennyz

Grattis bk1986!!! Ja minns så väl känslan när det faktiskt var plus, skönt att få VUL innan v 12, så ni får se, försök njuta nu, du är gravid!!!:)