• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Ivf-ulrika

Hahah helt sjukt men ut kan man titulera sig ruvare ???? Ett perfekt litet embryo sättes in i dag 13:45! Var meningen att vi skulle fått tillbaka två men den ene hade inte delat sig så bra så den ska få vila några dagar så får vi se om den kan hamna i frysen!

Nu kommer nästa väntan..testdag är den 21.

• Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-02 15:41:34 följande:

Hahah helt sjukt men ut kan man titulera sig ruvare ???? Ett perfekt litet embryo sättes in i dag 13:45! Var meningen att vi skulle fått tillbaka två men den ene hade inte delat sig så bra så den ska få vila några dagar så får vi se om den kan hamna i frysen!

Nu kommer nästa väntan..testdag är den 21.

Grattis till ruvarstatus, är säkert ett guldägg:) hoppas det blir ett till frysen oxå. Lång väntan till den 21 men vissa mediciner måste ju ur kroppen så d inte blir falskt plus. Vi har alltid testdag efter 14 dagar men då anv vi inte sån medicin då vi gör utomlands. När jag fick sonen höll jag ut till testdag men vid syskonförsöken testade jag på dag 8 o plussade ena gången med bladtosyst (5 dagars) men tyvärr mf. Tror inte jag kan hålla mig denna gång heller. Tyvärr har jag negativ känsla samma som när jag fick minus. Vet inte varför. Hoppas jag har fel o vi får många plus i tråden snart.
  • BK1986

Ivf-ulrika: Grattis! Vad spännande! Håller tummarna och tänker klistriga tankar. :)

Micro: Hoppas så att det får ta sig för er. Kram!

Här går vi och väntar på nästa UL. Drygt tre veckor sedan förra gången och onsdag känns långt bort. Är i vecka 12 nu och symtomen börjar avta en aning. Lite läskigt. Hoppas att allt är bra där inne.

Kramar till er allihop!

• Ivf-ulrika

Tack tjejer.

Har en fråga...sen i går har jag stickande känsla där inne är de lutinusen som gör att det sticker och känns konstigt?

• Micro
    BK1986 skrev 2017-02-03 10:49:12 följande:

Ivf-ulrika: Grattis! Vad spännande! Håller tummarna och tänker klistriga tankar. :)

Micro: Hoppas så att det får ta sig för er. Kram!

Här går vi och väntar på nästa UL. Drygt tre veckor sedan förra gången och onsdag känns långt bort. Är i vecka 12 nu och symtomen börjar avta en aning. Lite läskigt. Hoppas att allt är bra där inne.

Kramar till er allihop!

Stort tack. Gick perfekt, de var tvungna att tina 2 embryon, toppkvalitet. Ett insatt o ett återfryses om ok imorgon. Precis som vi ville.
  • Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-03 12:09:25 följande:

Tack tjejer.

Har en fråga...sen i går har jag stickande känsla där inne är de lutinusen som gör att det sticker och känns konstigt?

Embryot som fäster:)
  • Ivf-ulrika
    Micro skrev 2017-02-03 15:35:26 följande:

Embryot som fäster:)

Tänk om det är så...har börjat få konstiga ilningar i brösten och som frossa nu på eftermiddagen...inte kan man känna av något så här fort..????
  • Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-03 16:15:20 följande:
    Tänk om det är så...har börjat få konstiga ilningar i brösten och som frossa nu på eftermiddagen...inte kan man känna av något så här fort..????
    Det kan man:)
  • Ivf-ulrika
    Micro skrev 2017-02-03 17:45:13 följande:

Det kan man:)

Vore ju helt galet om det är det jag känner..
  • Micro
    Kvinna32 skrev 2017-01-31 09:17:02 följande:

Testade positivt idag ruvdag 7!!

Hoppas allt går bra för dig. Har du testat nåt mer? När du plussade på dag 7, räknade du transferdagen som dag 1? Jag satte oxå in en blasto o har tidigare plussat på dag 8, både vill o vill inte testa tidigt.