• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • Kattflickan

MissBoring: Beklagar verkligen, inte lätt att välja att inte fortsätta försöka få barn. Skönt att du har din kärlek till din sambo!

Kramar!

Millan

• Pippi70

Miss B :( en jättestor kram till dig!!!

Älva, ruva lugnt:) skönt att det blev ET för dig, hoppas du är bättre i magen!!

cff: förstår dina tankar om att man själv sätter sina käppar i hjulet.

Tänker också på det här med mat...

Hela december jobbade jag så mycket och var väldigt stressad!

Hade en jobbvecka på 80 Tim själva julveckan! Det blev väldigt mycket choklad och snabbmat ett tag och jag har lite ångest för det..tänker att jag sabbat mina chanser.. Hela januari dock har jag levt sunt och tillomed gått ner några kilo ..det är jag förvisso ganska nöjd med. Äter allsidigt men utesluter så mycket gluten och socker jag kan. Har provat lchf men mår inte bra av det.

Vi får hålla tummarna för varann idag!!!

Kram!!

• cff

Pippi - japp, håller både tummar och tår för dig. Stor kram!

• cff

Katastrof idag vid VUL. Tre alltför stora folliklar (största var 21x24, borde varit runt 14) sen bara smått. Slemhinnan fin på 9 mm, men kliniken vill avbryta. Efter 51 sprutor!

Just nu orkar jag inte mer. Har sagt t kliniken att jag inte vill avbryta om det finns ngn möjlighet att plocka dessa ägg, men får höra vad de säger.

• germany

Cff - Verkligen tråkigt vulbesked :(
    Stackare, du som har kämpat så borde få enbart tur med dig efter all kamp.....kan man ju tycka (om någon rättivisa fanns....)

Jag förstår inte hur din klinik kan nöja sig med ett enda vul under stimuleringen?!
    Ett tidigare vul borde sättas in för att ev kunna justera din stiumulering till att slutligen få så fina och jämna folliklar som möjligt.

Förstår att det känns som om du inte vill avbryta, men kanske bör du ändå gå på vad de anser om chanserna till ett lyckat ÄP eller ej. Det kostar ju så mkt mera pengar om du utför ett ÄP som kanske då redan nu på förhand inte ser så lovande ut.
    Hoppas du funderar och vänder och vrider på det hela med din klinik så att du till slut gör det som känns rätt och bäst för dig.

Varm kram!

• germany

MIss B - Tankarna går till dig väldigt mycket också i dag. Hjärta
    Hoppas du fått sova i natt och att du ganska snart känner kroppen fyllas av en helt ny sorts energi, en energi som inte behöver användas till en ständig jobbig kamp utan energi som du kan göra av med på framförallt härliga och roliga saker som du mår bra av. Och vem vet, kanske det sker ett mirakel utan att ni ens planerat eller kämpat för det. Drömmer

Många varma tankar och kramar till dig.

• MissBoring
    cff skrev 2013-02-04 08:48:29 följande:
    Katastrof idag vid VUL. Tre alltför stora folliklar (största var 21x24, borde varit runt 14) sen bara smått. Slemhinnan fin på 9 mm, men kliniken vill avbryta. Efter 51 sprutor!
    Just nu orkar jag inte mer. Har sagt t kliniken att jag inte vill avbryta om det finns ngn möjlighet att plocka dessa ägg, men får höra vad de säger.
    men nej!! åh vad ledsamt, vi behöver inga mer tråkiga saker nu Obestämd
    Hoppas du slipper avbryta och att det blir ett bra äp iaf! kram
  • MissBoring
    Vi 4 skrev 2013-02-03 23:02:03 följande:
    MissBoring, jag hade skrivit ett inlägg på telefonen och hoppades att det syntes på datorn, men icke. Jag skrev att jag var så ledsen för er skull och den avgrundsdjupa sorg ni nu får bära. Jag hoppas att ni så småningom landar i något annat, något nytt, som kommer att bära er och att ni får ett liv av lycka. Vi är också på väg att ge upp, men har ju ett försök kvar än. Jag skrev också att jag undrar om du tänker försvinna från tråden och att jag gärna först i så fall vill få säga ett ordentligt hej då och önska er all lycka i framtiden. Hjärta 

Hej! Avgrundsdjup sorg va ett väldigt bra ord. När jag gick till jobbet imorse så kändes det helt enkelt som jag faktiskt fysiskt har mist någon som stod mig nära...
    Jag vet inte hur det blir framöver men än så länge så känns det skönt att va kvar här och få ventligera, men kanske det sen blir för tufft att hejja på alla och försöka va ett stöd när jag själv inte kan gå vidare.. men jag vill iaf försöka att gengälda allt som peppat mig under min resas gång! Innan jag ev gör ett avslut även här så lovar jag att säga ifrån så att vi kan säga hej då på riktigt! Kram
  • MissBoring
    germany skrev 2013-02-04 09:43:10 följande:
    MIss B - Tankarna går till dig väldigt mycket också i dag. Hjärta
    Hoppas du fått sova i natt och att du ganska snart känner kroppen fyllas av en helt ny sorts energi, en energi som inte behöver användas till en ständig jobbig kamp utan energi som du kan göra av med på framförallt härliga och roliga saker som du mår bra av. Och vem vet, kanske det sker ett mirakel utan att ni ens planerat eller kämpat för det. Drömmer

Många varma tankar och kramar till dig.
    Tack snälla Germany. Ett mirakel hade varit fint men jag har aldrig haft någon speciell tur i mitt liv, så jag har inga förhoppningar om att detta kommer att ske, men fin tanke av dig Hjärta
  • Pippi70

Vad tråkigt cff!! Och jag som hoppades så!! Jag säger som germany.. Kanske ändå är bättre att avbryta när oddsen blir allt för små..

Kan du inte ta otrivellen och sen få insemation? Kram!!

Jag har heller inga roliga nyheter tyvärr.

Har en enda mogen blåsa på 24mm och tre små på 10.

Den större har tagit över och de små utvecklas inte! Slemhinnan är 11mm.

Har tagit blodprov och visar det bra värde,då får jag ta otrivellen och rulla runt i sänghalmen med min sambo;)

( av det värdet kunde man tydligen ganska säkert veta att det finns ägg i blåsorna)

Lättare sagt än gjort när han hela denna veckan jobbar nattskift och dessutom på annan ort...men vi får lösa det på något sett, typ åka halva vägen var och ta in på motell..:)

Vill ju inte att detta ägg ska gå förlorat!!