• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • cff

Lillstoran - jag kan naturligtvis inte uttala mig om huruvida hemmatestet är pålitligt eller inte. Labbet verkar vara ett stort amerikanskt lab som också levererar tjänster till kliniker. Att jag tänkte testa samtidigt som jag tar ett test i ett svenskt lab är just för att åtminstone skapa en datapunkt vad gäller just tillförlitlighet (men det blir bara just en datapunkt :).

• alynda
    cff skrev 2012-11-05 15:12:08 följande:
    Lillstoran - jag kan naturligtvis inte uttala mig om huruvida hemmatestet är pålitligt eller inte. Labbet verkar vara ett stort amerikanskt lab som också levererar tjänster till kliniker. Att jag tänkte testa samtidigt som jag tar ett test i ett svenskt lab är just för att åtminstone skapa en datapunkt vad gäller just tillförlitlighet (men det blir bara just en datapunkt :).
  • Vi 5

Cff, intressant med hemmatest, ser fram emot att få höra dina erfarenheter när du jämfört sedan :)

Även jag har tänkt konstant på Germany och Anne idag!

Anne, stort grattis till de två, nu håller jag tummarna för att de ska befruktas och utvecklas perfekt!

Germany hoppas nu det gått så bra det bara kan gå!

• cff

Tuvalina -  Grattis till två fina ägg! Jag håller tummarna för att de befruktas fint. Kram!

• Tuvalina

Tack alla!! Germany, så fint att få säga hej till dig idag! Så vacker du är!

Hoppas så det gått bra för dig!!

• Tuvalina

Tänk att det kan bli så, att två fina mogna ägg inte blir befruktade. Kliniken tror att det nu med största sannolikhet beror på att mina ägg har sån dålig kvalitet att det inte fungerar längre.

Två fina ägg var det, som det inte hände något med. Trots all boostning med DHEA och infolic osv osv...

Det är över nu.

Kram

• Gaaaa
    Tuvalina skrev 2012-11-06 12:36:14 följande:
    Tänk att det kan bli så, att två fina mogna ägg inte blir befruktade. Kliniken tror att det nu med största sannolikhet beror på att mina ägg har sån dålig kvalitet att det inte fungerar längre.

Två fina ägg var det, som det inte hände något med. Trots all boostning med DHEA och infolic osv osv...

Det är över nu.

Kram

Nej nej nej!!! Jag vet nästan hur det känns, många fina som visar sig bli ett kvar som sedan inte tar sig heller..
    Därför har vi lagt ner detta och ska göra ÄD.

Bamse kram till dig/er!!
Svar på tråden Tips om dhea