• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • linköping68
    Tuvalina skrev 2012-11-08 08:59:21 följande:
    Linköping, vi är fler som vill beställa, vet inte om det blir billigare om man beställer en hel låda?
    Hur mycket är en hel låda? Jag kan tänka mig många paket!
  • Tuvalina
    Elin 885 skrev 2012-11-08 09:57:21 följande:
    dhea verkar på samma sätt som amfetamin i kroppen.
    Vad grundar du den informationen på?

Amfetamin är ett centralstimulerande medel medan DHEA är ett prohormon som främst har sin verkan i binjurebarken.
  • Cice

Hej

Hur använder man Inofolic ? hur många ggr  om dag ?

Tack  för förhand      

• Elin 885
    Tuvalina skrev 2012-11-08 10:19:47 följande:
    Vad grundar du den informationen på?

Amfetamin är ett centralstimulerande medel medan DHEA är ett prohormon som främst har sin verkan i binjurebarken.
    jag såg det på tv för några år sedan.

amfetamin är knark.
    däremot så är medicin mot adhd centrualstimulerande medel och det är endast en av dem som har liknelse med amfetamin.
  • Cice

Tuvalina

Hur mkt kostar en förpackning av inofolic  på den foretag som ni ska handla i ?

På  www.farmaciaforyou.com/, det kostar  12,83 EU.

Jag  tror att jag vill  testa det.

{#emotions_dlg.flower}       

• Tuvalina

Jag vet inte Elin vad du har för intresse att vara här i tråden men om du följt med från början så hade du inte behövt fundera över det som du funderar över. Det är doopingklassat här i Sverige ja, men många här i tråden äter det i medicinskt syfte. Jag blev rek. av min läkare senast igår att fortsätta äta det.

Cice, Infolic tar man 2 mg morgon och kväll. De är in dospåsar, ett pulver. Jag har nu skrivit till tillverkarna och frågat vad det exakt innehåller. Min tanke är att man lika gärna kan köpa inositol och folsyra här i Sverige!

• Elin 885
    Tuvalina skrev 2012-11-08 10:50:25 följande:
    Jag vet inte Elin vad du har för intresse att vara här i tråden men om du följt med från början så hade du inte behövt fundera över det som du funderar över. Det är doopingklassat här i Sverige ja, men många här i tråden äter det i medicinskt syfte. Jag blev rek. av min läkare senast igår att fortsätta äta det.

Cice, Infolic tar man 2 mg morgon och kväll. De är in dospåsar, ett pulver. Jag har nu skrivit till tillverkarna och frågat vad det exakt innehåller. Min tanke är att man lika gärna kan köpa inositol och folsyra här i Sverige!
    för att jag såg rubriken och tänkte informera.
Svar på tråden Tips om dhea