• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • Cice

Tuvalina,
      Jag lider med dig... tråkigt att det blev så..Gråter.

En  stor  styrkekram  från mig...   

• myran6801

Tuvalina, försök att inte se ÄD som ett misslyckande utan som något fint. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök. Kram

• Tuvalina
    myran6801 skrev 2012-11-06 13:21:24 följande:
    Tuvalina, försök att inte se ÄD som ett misslyckande utan som något fint. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök. Kram
    Jag det som en gåva.

Det svåraste är sorgen efter att vi hade en chans till ett genetiskt barn, vår fina son ... En chans som gick förlorad.
  • myran6801

Tuvalina, den sorgen förstår jag aldrig kommer att försvinna. Men förhoppningsvis blekna lite när lyckan till slut når er. Kram

• PimPim1

Om man kunde skicka ett paket med styrka och plåster mot sorg............................... !
    kram och hopp om nya tag, nya möjligheter...

• Tuvalina

Tack, ni är så himla fina och omtänksamma!

Pimpim, hur går det för dig? Har du fortsatt att äta DHEA?

Jag funderar på hur jag ska göra nu. Vi får ju förmodligen göra ÄD i maj-juni någon gång... men fram tills dess finns ju en möjighet till att ett mirakel sker... jag undrar vad jag ska göra för att bäst öka förutsättningarna?

Svar på tråden Tips om dhea