Blir man anmäld till soc om...???
I måndags upptäckte vi att vår dotter på 2,5 år hade sprucken trumhinna. Så vi åkte till vc och fick flytande pencilin (kåvepenin). I alla fall så gick det inte att få i henne. Så jag ringde vc och sa att jag inte får i henne medicinen. De. Sa då att vi skulle prova att blanda det i nått gott och så finns det i frukt smak som vi kan hämta ut. Jag provade blanda i medicinen i allt möjligt gott. INGET funkade! Och eftersom min dotter redan är dålig på att äta så bestämde jag mig för att inte prova frukt smaken, då jag VET att det inte kommer funka. Så tredje gången ringer jag till vc, förklarar läget igen och att jag inte tänker testa fruktsmaken för det är bortkastade pengar och att jag vet att det finns annat. Pencillin som supp. Hon blev irriterad och sa att kåvepenin är det bästa osv. Men min dotter äter redan dåligt. Ska jag då behöva tvinga i henne nått hon inte gillar när det finns alternativ? Tillslut så ger den här sköterskan med. Sig och lägger en lapp att doktorn ska ringa mig.
Men nu är jag orolig att hon ska kontakta soc för att jag inte vill ge mitt barn flytande pencillin utan byta till supp. Vad tror ni är detta anledning nog att kontakta soc?
// orolig mamma