• pethra82

två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????

hej! jag läste för ett tag sedan att om man har två pojkar eller flickor så är risken/chansen 80% att även det tredje barnet blev av samma kön?? roligt att höra vad eran erfarenhet är av detta (själv eller bekant mm.)
    finns det någon statestik över detta?
    *nyfiken*

• Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????
  • humlan66

Min första var en flicka, för snart 20 år sedan. Två år senare kom en pojke. På "gamla" dar har jag börjat om igen med en pojke 2001, pojke 2004 och nu i maj kommer....... jovisst, en pojke till.....

• pethra82

Ur senaste numret av Illustrerad Vetenskap:

Om du vill ha en flicka:

* Ha sex tre dagar innan äl
    * Fukta slidan med ättika innan samlag
    * Setill att mannan inte tränger in för djupt.
    * Ingen orgasm för kvinnan
    * Mannen ska få så många utlösningar som möjligt innan befruktiningstillfället.
    * Tag en varm dusch före samlaget (mannen)
    * Ät mycket kalk och magnesium t ex. drick rikligt med mjölk..
    * Undvik för mycket kaffe.

Kanske kan det fungera... !?

• zika

En kompis till mig väntade tredje barnet. Hon hade 2 tjejer innan då sa bm att chansen för att 3e skulle vara kille, om det är samma pappa, är endast 8%. Alltid större chans att få tjej. Det föds fler tjejer än killar. Större chans för samma kön ju fler barn man har av samma kön
    Kan dock tillägga att tredje barnet blev en tjej men att 4e blev en kille

• M G

pethra82: oj! Det var mkt att tänka på isf Men hur det hänger ihop med att det skulle bli tjej förstår jag inte; tex, hur kan ättika påverka? Att mannen duschar varmt innan? Hur kan kvinnans orgasm påverka det hela osv?
    "Problemet" är ju att jag kommer garanterat inte tänka på allt sånt sen om några år när det är aktuellt med en till. Tänk er själva om man ligger o myser o ska gör "det" men kommer på att; nej! du måste gå o duscha varmt först!

• annabus

en vän till mig fick tre flickor.. o fjärde blev en tjej... så hopppet finns!... min syster fick två pojkar.. tredje blev en tjej...

• BeataBus

Jag fick först 4 tjejer...INNAN jag efter det fick 2 pojkar...

tror inte på nått skrock när det gäller att man ska skaffa visst kön på barnet...utan det e helt enkelt slumpen..

• BeataBus

oj några rader kom inte med...

O jag har 3 olika pappor till mina 6 barn....de 4 sista har samma pappa o där e det 2 flickor först o sedan 2 pojkar...hans första barn blev en pojker (med en annan mamma)

De 2 första jag fick har varsin pappa...

• pethra82

MG:
    haha, ja det är en del att tänka på.... '
    med ättika, dusch och orgasm mm har att göra med att flickspermier tål varmare miljöer men att pojkspermierna dör då (duschen) ättikan gör att det blir surare ph-värde och då trivs också flick permierna bättre än pojkspermierna....de där med orgasmen är nog mer kännt att om en kvinna får orgasm så hjälper de spermierna att komma till ägget och då "vinner" offtare pojkspermier pga att dom är snabbare medans flickpermier är uthålligare...

så summan av kademumman är nog att det säkert skulle fungera..."Illustrerad Vetenskap" är ju en seriös tidning.. men... orkar man konstla till det så och blir man gravid överhuvudtaget när man måste tänka så på det=)?

• MissMijah

asså..jag tror inte på d där riktigt...vi tjejer har bara en kromosom...killarna har två..så d e ju helt beroende på vad som hinner fram först? lr?

• pethra82

ja det måste jag oxå tro på... men sen tror jag (som ovan) att det går o påverka vilken spermie som kommer först.. med surhetsgraden hos tjejen, tidpunkt vid befruktning och mannens kost mm.

Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????