• pethra82

två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????

hej! jag läste för ett tag sedan att om man har två pojkar eller flickor så är risken/chansen 80% att även det tredje barnet blev av samma kön?? roligt att höra vad eran erfarenhet är av detta (själv eller bekant mm.)
    finns det någon statestik över detta?
    *nyfiken*

• Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????
  • pethra82

MG tack ja, jag är påläst vad det gäller att göra barn *haha* något ska man ju vara bra på !!

• M G

pethra82: jag kan mer det praktiska än det teoretiska *skojar* haha!

• Camillie84

Hmm... Det borde ju inte vara så... för det är väl ändå 49%chans för en tjej o 51% för en kille? Men killspermier är snabbare än tjejspermier men tjejspermier lever längre... så om man har sex några dagar före ägglossningen så borde det väl vara större chans att det blir en tjej... eller? Själv hade jag sex 4-5 dar efter ägglossningen o det är en kille i min mage...=)

• pellepluttskrutt

man kan vell inte bli med barn efter ägglossningen.. bara precis på dagen.. eller möjligen dagen efter. sen är det försent.

• izabelle32

Alla teorier om att kvinnor som fått söner först får svårt ett få flicka sedan, för att inte säga omöjligt är bara bluff. Jag har tre väninnor som alla har fått först en son och sedan dotter inom loppet av 1 ½ - 3 år.
    Så alla som längtar efter en flicka efter första sonen, det är fullt möjligt

• pellepluttskrutt

jamen det är inte efter första sonen vi menar.. utan när man har fått två söner.
    alltså den tredje.. :D

• izabelle32

Jo men det var någon som skrev tidigare i tråden om att kvinnan blev "immun" mot "tjejspermier" om man fött en son första gången. Pratade men min svärfar som är läkare och han sa att det var kvalificerat skitprat. Varje gång du blir gravid är det ca 50% chans att få pojk eller flicka. Lite högre för pojk, ca 51%. Så resten är bara kvasi-dravel

• hailey

Jag har två flickor och väntar en pojke den här gången. Det är jag helt säker på, det är bara att gå in i mitt galleri under starka bilder och se

• izabelle32

hailey: Ser onekligen ut som en kille GRATTIS!!!!!

Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????