• pethra82

två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????

hej! jag läste för ett tag sedan att om man har två pojkar eller flickor så är risken/chansen 80% att även det tredje barnet blev av samma kön?? roligt att höra vad eran erfarenhet är av detta (själv eller bekant mm.)
    finns det någon statestik över detta?
    *nyfiken*

• Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????
  • pethra82

bebis04: vad är det som du har hört tvärt om? att det blir pojke på äl eller att det är 80% chans att tredje barnet blir samma om man ´har två av samma kön sen tidigare? *hängde inte med*

Aprildelfin: nja, det är nog lite väl med åtta barn i mitt fall .. men måste vara väldigt ovanligt att man får 11 barn idag... kul att höra

• M G

Pethra82: Om jag kommer ihåg så ska jag prova det nästa gång, om inte bara för sakens skull för att se om det fungerar
    Vi ska ju få enpojke nu o jag vill ha en av varje så det vore ju "bra" om nästa blev en flicka då
    Får skriva upp det där så jag har kvar den infon sen när det är aktuellt.

aprildelfin: Oj! 11 barn! Hon kan ju inte har gjort annat än ammat o varit gravid! Jag är imponerad över att hon orkade, men själv hade jag aldrig velat det. Hon har ju ett eget fotbollslag!... kan tänka mig att hon har fått hört sånna kommentarer några ggr redan

Men så har man ju en annan fundering: hur i allsina dar ska man kunna räkna ut när man har äl?

• kengru

Om man först fått tvillingpojkar, som vi, räknas det på samma sätt då?

• Lisa P

Läste i min gamla biologibok från skolan att det alltid föds fler pojkar (51% i Sverige), men att det i krigstider eller liknande föds föds ännu fler pojkar än vanligt. Läskigt va?

• pethra82

MG: för att räkna ut din äl så får du nog gå "oskyddad" i någon/några månader och ta äl-test för att få det så exakt som möjligt.. när du får pos på äl testet så har du äl innom 36 timmar så helst ett dygn innan dess ska du haft mys.. hehe, ja det är inte lätt men får nog försöka ta något snitt ..... och sen chansa Du vet ju i alla falll att när äl-testet visar positivt så ska du inte ha mys på två dagar...

• Jeanette

Först en son, sen en son till, sen en dotter o nu är jag gravid igen så det ska bli spännande o se vad för en denna blir!
    Lycka till! Kramiz

• annabus

lisa p: vad läskigt!... hur kommer det sig?...

• M G

Pethra82: du kan verkligen det här
    Tack! Ska göra så sen så jag kan räkna ut nästan exakt äl. Och oskyddad behöver man ju inte gå, kondom finns ju, även fst det är trevligare utan

• Andrés mamma

Min barnmorska sa det åxå när jag väntade André - Dock nu denna gång (4:e graviditeten ska oddsen va 50/50 igen) väntar jag ääääääntligen en liten tjej!

• pethra82

grattis andrés mamma!! men jag förstår inte alls varför just tredje barnet skulle bli lika och sedan inte fjärde igen?? har någn fått det förklarat varför?

Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????