• pethra82

två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????

hej! jag läste för ett tag sedan att om man har två pojkar eller flickor så är risken/chansen 80% att även det tredje barnet blev av samma kön?? roligt att höra vad eran erfarenhet är av detta (själv eller bekant mm.)
    finns det någon statestik över detta?
    *nyfiken*

• Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????
  • Marie4barn

Håller med..mina 3 killar é gjorda runt ägglossingen,medans denna tjejen blev gjord flera dagar innan ägglossningen under en sk.säker period..hihi!

Kram Marie

• Mimmimum

Undrar vad som gäller vid provrörsbefruktning... Min man har två pojkar sen tidigare, och nu undrar jag ju vad det här blir. Vi tror i och för sig att det blir en pojk till...

Någon som hört statistik på kön när det gäller provrörsbarn???

Kram Mimmi

• 4barnsMom

mimmimum, måste väl va 50/50 då va? Så har jag hört i nån tråd där detta var uppe... För de kommer väl dit samtidigt då tänker jag...

Marie3pojkar Vet ni vad det blir? Grattis då!! Säkra perioder är bra för flickor... Iallafall innan äl.. För den är ju inte så säker alls. Jag har blivit gravid 3 gånger så...

• amg

Min mor fick först oss 4 flickor och sen helt plötsligt kom det 1 pojk och ännu en.
    Efter 6barn fick de va nog.

• MAGU

Jag och min sambo hade mys på Onsdagen och sen hade jag ÄL på Lördagen då vi även då hade mys, vilket kön ska vi vänta enligt ÄL-teorin? Egentligen borde det ju vara en tjej då de spermierna från onsdagen redan ligger och väntar på ett ev ägg, för pojkspermierna från lördagen kan ju knappast vara snabbare än de som kom tre dagar innan, eller??

• mammacatta

ska man vara noga så är det ALLTID större chans att få en pojke - det ligger på 51% mot 49% för tjejerna. men d är alltid nya odds... det är ju inte ett pågående lopp, det är NYA lopp varje gång.

• pethra82

ja, dom säger ju att det föds fler pojkar än flickor men om det är totalt över världen så tror dom väl att det är för att det tyvärr är många par i asien som "väljer bort" flickorna..

hur som helst så verkar det ju inte vara så att det är någon markant större risk/chans att bara få det ena könet om man redan har två pojkar eller två flickor...

• mammacatta

njae, jag tror att d ligger på 52/48 i världen, just för d där m kina. men här i sverige är d 51/49. tror jag.
    man kan ju alltid kolla på scb.se

• mammacatta

www.scb.se så finns d en tabell med ettårsklasser över båda könen. där kunde man tydligt se att det föds betydligt fler pojkar än tjejer varje år. 2004 var det 49000 mot 52000.

• mammaE

Är det inte så att det föds mera pojkar men att de dessvärre oxå har en högre spädbarnsdödlighet?

Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????