• pethra82

två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????

hej! jag läste för ett tag sedan att om man har två pojkar eller flickor så är risken/chansen 80% att även det tredje barnet blev av samma kön?? roligt att höra vad eran erfarenhet är av detta (själv eller bekant mm.)
    finns det någon statestik över detta?
    *nyfiken*

• Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????
  • pethra82

jo, hemskt men sannt.. läste det igår på scb.... pojkar är tydligen svagare... usch! kan inte tänka så när jag har en liten på g i maggen..

• M G

Min mormor fick 3 tjejer o sen 1 pojke.
    Min moster fick 3 tjejer
    Min morbror fick 1 kille 1 tjej
    Min mamma fick 1 kille, 1 tjej, 1 kille
    Min farmor fick 2 killar o sen 2 tjejer
    Min faster fick 1 kille o 1 tjej
    Min farbror fick 1 kille, 1 tjej, 1 kille

Kan man uträkna nåt utav den statistiken?

Sen undrar jag en sak som jag hoppas ni andra kan svara på. Om man tror på dom har olika skrocken/sägnen så vad blir då sambons o mitt nästa barn?
    Han har en dotter sen tidigare förhållande.
    Nu väntar vi barn o ska ha en pojke.
    När jag var 16 gjorde jag en abort o har ingen aning om könet där.
    Vad får vi sen då?
    Om man utgår ifrån att det skulle vara hans spermier så borde ju vi ha väntat en tjej nu, men så är det ju inte.
    Skulle bli jätte glad om ni som har toerier ville komma med olika "förslag"

Kanske en Saga: Hur räknar man ut det där du skrev om? Vad är äl? Vill ju ha en av varje o vill verkligen att nästa baby blir tjej.

• mammaE

MG: Jag tror att det är ca 50% för vardera könet

• pethra82

jag tror oxå det (att det är 50/50) eller jag väljer att tro det efter som jag skulle tycka att det va kul med en liten flicka på tredje försöket gillt..

just i din släkt M G så verkar det ju inte vara något direkt "mönster" så det kan nog bli hur som helst.... det är ju så spännande sånt här..

• mammaE

Förresten MG så spelar det ju ingen roll vad dina släktingar fått eftersom det är spermien och således din sambo som bestämmer könet och inte ditt ägg. Du ska kolla efter vilka kön på barn som hans manliga släktingar fått typ bröder. Om de väldig dominans för ett kön bland sina barn så kan det väl tyda på en snedfördelad procent av X Y spermier i hans släkt. Tror dock inte att det är så vanligt

• Fille Fjonkan

Jag tror på 50/50 varje gång

• 4barnsMom

Mg, jo om man har koll på sin ägglossning så ska man ha 6 några dagar innan. Då "ska" pojkspermierna som är lite ömtåligare hinna dö och kvar ska finnas större del flickspermier

Flickspermierna är ju lite sämre att simma så de hinner inte riktigt med killarna upp om man har 6 precis vid ägglossningen, då hinner de före och befruktar först.

Jag kan ju inte säga att det funkar, men mina första 2barn stämmer det på. Är dock lite svårt om man inte vet när äl inträffar... Sen kan det ju alltid finnas nån lite rackare kvar av pojkarna eller snabb tjej så man vet ju aldrig...

• M G

Ja, på sambons sida är det väldigt mkt killar. Bl.a så har sambon 2 bröder.
    Men han fick ju en dotter som första barn, o nu blir det en pojke, så hur går då det ihop?

Nu när jag räknade så ser jag ju att det är 12 tjejer "mot" 8 killar i min släkt, så statistiskt sett borde jag väl få en tjej sen? Ja, det är jätte skoj att gissa o fundera! Alla tester o skrock tydde på att jag skulle få en tjej nu. Ringetestet, ett test på internet, illamåendet, hjärtslagen osv.

Kanske en Saga: det låter lite intressant! Jag får väl lägga det på minnet o prova det vid nästa grav o se om det funegrar

• LMO

Jag har 2 tjejer sen tidigare & tror även på tjej denna gång !!
    Det kan ju vara en pojke men som sagt , det känns inte så !

Jag har också läst att efter första barnet är det 50/50 chans till annat kön , men när man har två av samma kön är oddeen 80/20 för ett till av samma kön !!

Jag blir "snittad" nu den 31/1 & e så nyfiken ......

Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????