Du måste logga in för att svara i en tråd.

• pethra82

två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????

hej! jag läste för ett tag sedan att om man har två pojkar eller flickor så är risken/chansen 80% att även det tredje barnet blev av samma kön?? roligt att höra vad eran erfarenhet är av detta (själv eller bekant mm.)
    finns det någon statestik över detta?
    *nyfiken*

• Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????
  • mammaE

Anna81: Män har XY och kvinnor XX. Mannens spermie bestämmer vilket kön det blir på barnet. Finns det vetenskapliga belägg för det där med befruktningstid eller är det bara skrock?

Estrell: Väntar med spänning

• estrell

Vad det handlar om är att om att mannen isåfall har mest utav en speciell sort, ex x eller y kromosomer. Detta är ju ingen teori utan faktist fakta. Får man en tex en pojke första gången så är risken för att det ska bli pojkar även grav 2 och 3 80%, men det finns fortfarande 20% chans att det blir flickor. Grav 4 är däremot helt andra odds. Varför det är såhär har jag faktist ingen aning om, men jag har hört det från flera oberoende läkare, och många andra med mig, så det är ingen teori utan ren fakta!

• Pluggisen

Könet skall tydligen bero mycket på mammans fysiska form enligt Illustrerad vetenskap. Ju mer "välmående" mamman är desta mer chans för pojkar... Skall tydligen ha och göra med att pojkarna i sin tur kan sprida sina gener mer effektivt än vad en flicka kan göra... På detta sätt för pojken sin mammas gener vidare i en större mängd så att säga... Men det är "jobbigare" att få pojkar så det kräver kraft från modern att fostra dem så det är därför viktigt att hon är i god fysisk form...

Kan detta vara en vetenskaplig förklaring som man kan lita på?

• 4fyran

hmm.... blir nyfiken vad är oddsen för flicka för mig då har 4 pojkar med samme man , skulle vi överhuvudtaget kunna tillverka en tös?

• Anna81

mammaE oj hade lite fel där det där med befruktningen vet jag inte om det är skrock lr inte, kommer ej ihåg var jag hörde det ifall det var i skolan lr ån annanstans så det kan jag inte lova nåt om.

Tack för att du gav klarhet ang kromosomerna

• pethra82

Estrelle, det är ju så många andra i denna tråden som oxå har fakta om att det är 50/50.. tycker dock att jag känner alldeles för många par som fått en av varje för att det ska stämma att det bara skulle vara 20% chans att få det redan från andra barnet????

• pethra82

tack mimmipig!! kul o läsa lite

• Marie4barn

jag har 3 pojkar på rad..men 4:e ggr ska där komma en tjej...*s*
    oxå hört samma sak...

kram marie

• 4barnsMom

Jag tror inte så mycket på det där med att de första barnen bestämmer... Däremot kör jag och min väninna metoden befruktningstillfälle Vi har en av var och har full koll på när de blev till och nu vet hon att hon får en son. Den är även gjord på äl.

Min son är en äl bebis och min dotter trodde jag var en säker period, hade precis slut på mens, typ dan efter, blev en flicka...

Denna är gjord på en fredag och äl på måndagen, så ev en tjej här då. Vi får se om några veckor... Kan ju va en son då liten är gjord så nära äl, men det var inte helt enligt min plan på fredagen där. Var min mans plan

Sen blir det ju det det blir ändå... Men har man full koll på äl så kan det funka, jag vet flera som gör så..

Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????