• Yori

Sekundärt barnlös?

Eftersöker fler sekundärt barnlösa som vill heja på och stötta varandra!

För allas trevnad vill jag förklara ordets innebörd. Sekundär barnlöshet innebär att familjen har barn och önskar fler, utan att lyckas. detta är inte samma sak som primär barnlöshet där det inte finns några barn i familjen.
    Undanbeder alla frågor utifrån mitt tidigare stycke om frågor om vad en familj är för mig osv. en familj behöver inte vara biologisk eller med ett heterosexuellt par. Här är alla längtande sekundärt barnlösa människor välkomna.

Jag själv har en son på 3½ och 4 MF i bakfickan...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-16 00:34
    vill bara förtydliga för dig som kika in här och känner att du stör - Det gör du absolut inte. vi säger inte nej till någon som vill skriva en rad, primärt som sekundärt barnlös eller vad du än är! Alla är välkomna. dock finns det väldigt många "primärt barnlösa-trådar" och där får inte sekundärt barnlösa vara med, därav denna tråd! Så välkommen att störa - vem du än är!

"Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma.
    Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen." - Eeva Kilpi

• Svar på tråden Sekundärt barnlös?
  • underverket 06

Här har jag på något mirakulöst sätt testat positivt efter vårt senaste IVF, vid en ålder av nästan 42. Fattar inte att det är sant. Än är det en lång väg kvar, men njuter av plusset o tar en dag i taget.

• Yori
    underverket 06 skrev 2012-05-20 20:13:17 följande:
    Här har jag på något mirakulöst sätt testat positivt efter vårt senaste IVF, vid en ålder av nästan 42. Fattar inte att det är sant. Än är det en lång väg kvar, men njuter av plusset o tar en dag i taget.
    GRATTIS! Åh så roligt! håll oss uppdaterade! :)
  • Okara

Har en son på snart 2 år som kom till på vår 12 ivf-behandling. När han var 1.5 började vi med syskonförsök och har  hunnit med 2 ivf-behandlingar som tillsammans resulterat i att jag fått tillbaka 1 dåligt ägg. Mellan behandlingarna lyckades vi dock bli spontant gravida för första gången någonsin!. Tyvärr slutade det med MA i vecka 11 och nu får vi inte göra några fler ivf-behandlingar eftersom de två senaste gått så dåligt. Samtidigt känns det konstigt att ge upp nu när vi faktiskt var gravida för bara några månader sedan (har förresten just fyllt 40 år).

• underverket 06

Börjat blöda en del, så det är nog kört för min del. Inte tagit något nytt grav test dock, så vet inte säkert. Är så ledsen. Varför få ett + om man typ 4 dagar senare börjar blöda?

• AlexandraViberg

Räknas man in här om man är sekundärt barnlös men maken är primärt barnlös?
    Vi är födda 89 och 88.
    Jag fick barn i ett piller byte med mitt ex när jag var 16 år och hon är nu 5 år.
    Nu har jag och maken försökt i ett år och har precis börjat utredningen och känner mig helt omtumlad!
    Känns så orättvist och jag känner sådan skuld att jag kunde få barn med någon annan.

Jag har bara en äggledare efter ett utomkvedshavandeskap som vi hade i januari.
    Ska göra en spolning i den kvarvarande äggledaren.
    Fick faktiskt tipset av min läkare att försöka prata med andra i samma situation, så här är jag!

Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • Yori
    AlexandraViberg skrev 2012-05-28 13:44:25 följande:
    Räknas man in här om man är sekundärt barnlös men maken är primärt barnlös?
    Vi är födda 89 och 88.
    Jag fick barn i ett piller byte med mitt ex när jag var 16 år och hon är nu 5 år.
    Nu har jag och maken försökt i ett år och har precis börjat utredningen och känner mig helt omtumlad!
    Känns så orättvist och jag känner sådan skuld att jag kunde få barn med någon annan.

Jag har bara en äggledare efter ett utomkvedshavandeskap som vi hade i januari.
    Ska göra en spolning i den kvarvarande äggledaren.
    Fick faktiskt tipset av min läkare att försöka prata med andra i samma situation, så här är jag!
    Självklart är du välkommen! jag har själv blivit avvisad från trådar i forumet för att jag inte exakt passade in i mallen..

Jag beklagar ditt utomkvedshavandeskap :/

"Tillsamman kan vi orka mer än vad en människa kan orka själv"
    *styrkekram*
  • Yori
    underverket 06 skrev 2012-05-28 08:15:28 följande:
    Börjat blöda en del, så det är nog kört för min del. Inte tagit något nytt grav test dock, så vet inte säkert. Är så ledsen. Varför få ett + om man typ 4 dagar senare börjar blöda?
    Nej! :( Jävla skit! Förlåt att jag svär, men blir så ledsen för din skull... vet alltför väl hur ont det gör.. både fysiskt och psykiskt..
  • Yori
    Okara skrev 2012-05-28 01:07:20 följande:
    Har en son på snart 2 år som kom till på vår 12 ivf-behandling. När han var 1.5 började vi med syskonförsök och har  hunnit med 2 ivf-behandlingar som tillsammans resulterat i att jag fått tillbaka 1 dåligt ägg. Mellan behandlingarna lyckades vi dock bli spontant gravida för första gången någonsin!. Tyvärr slutade det med MA i vecka 11 och nu får vi inte göra några fler ivf-behandlingar eftersom de två senaste gått så dåligt. Samtidigt känns det konstigt att ge upp nu när vi faktiskt var gravida för bara några månader sedan (har förresten just fyllt 40 år).
    Välkommen! :)
  • Yori

Kan någon hjälpa mig att svara på en fråga?

hur jobbigt är det att genomgå IVF? på en skala 1-10?
    Jag vet inte om jag skulle våga... :/

• AlexandraViberg
    Yori skrev 2012-05-31 02:30:53 följande:
    Kan någon hjälpa mig att svara på en fråga?

hur jobbigt är det att genomgå IVF? på en skala 1-10?
    Jag vet inte om jag skulle våga... :/
    Jag har ju inte gjort det men har hört att det är väldigt olika.
    Speciellt fysiskt eftersom alla påverkas olika av hormonerna :O
    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
Svar på tråden Sekundärt barnlös?