• Anonym

Hittade djurporr på min pojkväns dator

Ermenegildo skrev 2012-04-22 00:59:13 följande:
    Om du menar förövaren så har du rätt, en gravt förståndshandikappad kan inte begå brott.
    Aha så det är bara påsättaren som måste kunna tänka i mänskliga termer?
    Det finns gott om djur som parar sig för nöjes skull och det finns djur som tänker komplext som tex delfiner och elefanter. De som individer är subjektiva på sitt sätt precis som du är det på ett mänskligt sätt. Men trots att det finns djur som har många mänskliga egenskaper så kan de inte våldta bara för att de inte är människor.

Du vet, forskare och filosofer har i årtusenden försökt föklara vad det är som gör människan till en männsika. De har hittills inte lyckats för att alla egenskaper vi tycker står för "mänsklighet" återfinns hos något annat djurslag.
  • Anonym
    Ermenegildo skrev 2012-04-22 01:02:44 följande:
    Det är inte getens handlingar det handlar om. En get kan inte göra rätt eller fel.
    Varför kan den inte det?
  • Anonym
    lykantrophona skrev 2012-04-22 01:07:55 följande:
    Okej, så om en person blir påsatt av en get (på getens bevåg) och helt enkelt inte kämpar emot ordentligt, så är det människan som gör fel, trots att geten är den aktiva parten?

Hur är det med dykare som blivit utsatta för våldtäktsförsök av delfiner? Hade de inte svimmat iväg snabbt nog, så hade de varit djurplågare? Eller? märkligt resonemang. Det viktigaste är väl att två individer gör något som båda tar aktivt ställning till och tycker om.
    Vet en gravt handikappad, som ej kan tala eller något annat heller helt out, men han gillar killar. Är det då ok om jag sätter på honom ?
  • Anonym
    Anonym (Amanda) skrev 2012-04-22 01:52:57 följande:
    Frågan är väl snarare varför du drar ned byxorna framför ett djur? Har han bett dig det eller hintat om det genom er kommunikation?
    Varför är inte intressant från djurets perspektiv utan att du drar ner brallorna.
    Djuret lider inte av att du gör det.
  • Anonym
    mammatillnovalie skrev 2012-04-22 09:41:32 följande:
    Orkar inte fortsätta läsa men vad fan är det för sjuka människor som börjar prata om pedofili och får det att låta som att det är OKEJ och att barnet inte lider?! Vidriga människor som gömmer sig bakom en anonymitet och inte vågar stå för vem ni är! Om ni nu tror stenhårt på att barnet inte far illa av att tex penetrera sin mamma/pappa så kan jag bara säga en sak: Ni Är Sjuk I Huvudet! Hur fan kan man ens försvara vuxna som utnyttjar barn sexuellt? "Det är okej att utnyttja sitt barn sexuellt med penetrering för barnen lider inte. Jo, när samhället gör en stor grej av det" ?! Sjuka jävlar.
    Vad är ditt syfte med det här?
    Att få ösa hat och avsky uppenbarligen men då är du i fel tråd!

Här försöker vi att ha en seriös diskussion och om du bara vågade lämna dina fördomar en liten stund hade du sett att det inte är så många som försvarar zoofili.

Hur får du får till att de som diskuterar här vill våldta småbarn är en gåta men det avslöjar mycket om dig.

Feg är inte den som vågar diskutera. Feg är den som öser hat på rutin!
  • Anonym
    Ermenegildo skrev 2012-04-22 10:02:11 följande:
    ?? Vad har detta med zoofili att göra?
    Du har skickligt(?) undvikit att  diskuterat det, att lämna det helt okommenterat att sexuell stimuli av djur är helt ok när vi tjänar på det.

Citerar inlägg 191 igen så kan du besvara frågan hur det inte har med saken att göra mer än att du har moralpanik!
    Anonym skrev 2012-04-22 00:10:58 följande:
    Hoppas verkligen inte att det går igenom.
    Hur ska vi då göra mer slaktindustrin? Och som någon annan en gång sade, "Går det här igenom så vågar jag fan inte rengöra min hunds förhud längre".

Äter ni kött? Dricker ni mjölk? Isåfall stödjer ni våldtäkt på djur.
    Citerar "Mistah" från Zoonen... förut tyckte jag allt hon sade var ren bullshit och galenskap, men sedan började jag tänka.

"Ja, djur våldtas lagligt i Sverige. Alla som äter kött eller dricker mjölk medverkar aktivt till att djur våldtas. Likaså alla som skickar sitt sto till seminstationen medverkar till att deras och andra djur blir sexuellt utnyttjade av människor. Varje dag, året runt. Tänker ni någonsin på det?

Insemineringsverksamheten bygger på sexuell kontakt mellan djur och människa. En vilt främmande människa för upp sin hand, ofta hela armen, och dessutom plastslangar och grejer i både slida och anal på kor, grisar och hästar. Eller stimulerar hingstar, tjurar och galtar sexuellt för att de ska få utlösning. Detta sker i kommersiellt syfte, för att deras ungar ska kunna dödas och ätas av er vid julbordet. Det är tydligen helt okej.

Men när en människa gör exakt samma saker, exakt samma procedurer, inte för att döda och äta upp kons barn och dra i hennes bröst för att få mjölk till flingorna, utan för att hon eller han är kär i kon eller hästen, DÅ är det vidrigt och hemskt? Ja, folk får ju inte ha SEXUELLA känslor för djur, det är ju äckligt, att någon går in och gör sånt i en hage där kon eller hästen är fri att gå därifrån eller försvara sig om han/hon vill... men att en stressad inseminatör kör upp armen i tjugo fastbundna kossor på rad och häller in nyupptinad sperma, det är ju fint och bra för oss. Det är helt okej. Fint... Bra...

All djursex är inte djurplågeri, lika lite som all sexuell kontakt mellan människor är våldtäkt. När djuret skadas är det djurplågeri. Idioterna som skär hästar och kör upp kvistiga pinnar i kor sysslar inte med tidelag, de är djurplågare och ingenting annat. Förbjuder man djursex så får man ett gränsdragningsproblem som heter duga. Det är rättsosäkert, och i praktiken kommer en sådan "pekpinneslag" inte göra någon skillnad, utom möjligen fler skadade djur som inte får någon vård för att ägarna är rädda att själva bli "gjorda exempel av", oavsett om de är zoofiler eller ej.

Personligen är jag mest glad över att Svea rikes lagar inte baseras på vad majoriteten tycker är äckligt, "sjukt" eller "onaturligt". I det fallet hade kyrkan fortfarande haft makten, och homosexuella, judar, romer och män som går i kvinnokläder hade varit fria jaktbyten."
  • Anonym
    Ermenegildo skrev 2012-04-22 10:15:09 följande:
    Om ditt inlägg handlade om en seriös oro för att djur far illa vid insemination skulle jag gärna ta det på allvar. Men du bryr dig inte om djuret eller hur, du vill bara hitta något som skulle rättfärdiga att ha sex med djur?
    Jag är inte förvånad att du missförstår troligen med vilja.
    Du har hittills inte kunnat förklara hur djuren lider per automatik, du bara påstår att de gör det. Sen tar dina argument stopp sen tar du till spydigheter och påhopp för att slippa argumentera för din sak.

Du har inte djurens välmående för ögonen. Du har moralpanik och utnyttjar djuren som redskap.
  • Anonym
    raider skrev 2012-04-22 10:17:05 följande:
    Nej det kan jag inte, men det är som sagt helt oft.

Du menar att det är helt okey att våldföra sig på djur för att befrukta dom, tvinga dom till att genomgå en graviditet och förlosning så vi kan äta upp deras avkomma (BARN) till middag, men igen när det kommer till att skänka njutning så blir det fel. 
    Det tänket är minst sagt både absurt och vidrig.

Påstår du att en hanhundar som sätter på ett hondjur som tråden handlar om inte njuter av händelsen? hur resonerar du här?
    Vad är en människa enligt dig egentligen?
    Att avfärda dagens köttproduktion med att djur inte kan våldtas är så vidrig så att jag mår illa.
    Det vore intressant vad Emerilidgo säger efter ett besök i avelsproduktionen av tex gris. Jag är stensäker på att han inte kommer att göra det därför att han vill leva kvar med sina fördomar eftersom verkligheten är skrämmande.
  • Anonym
    Ermenegildo skrev 2012-04-22 10:27:21 följande:
    Djur är dräktiga, inte gravida. Djur har inte barn, de har ungar. Jag skulle föredra om djur fick para sig naturligt och inte insemineras men det är verkligen off topic.

Jag påstår ingenstans att djur inte kan stimuleras på ett sätt som med mänskliga termer skulle betecknas som njutning - även om jag tror att vi aldrig kommer kunna veta hur de verkligen "känner". Däremot påstår jag att detta inte är zoofilens agenda. Vi talar inte om personer som offrar sig för att göra djuren glada, vi talar om personer som själva tänder på att ha sex med djur.
    Din språkbruk avslöjar att du distanserar och objektifierar djuren, på så sätt slipper du ta in hur verkligheten är. Det är fullt förståeligt att du gör så, så du är förlåten för din bristande logik i detta fall.

Du har satt fingret på pudelns kärna. Det handlar i första hand om en människas njutning, så långt är vi överens. Därefter brister dina argument därför att du anser att detta leder till att djuren lider per automatik och frågan hur det kan komma sig har du inte svarat annat än att det är så.

Det handlar om njutning och att du finner det omoraliskt, att det är det "moraliska förfallet" du vill lagstifta mot, inte lidandet. För dels förklarar du inte hur det sker per automatik, dels avfärdar du annat ledande med att djur är objekt.

Så, när vi nu klargjort din ståndpunkt vill jag att du förklarar hur vi gör med de zooifiler som aldrig lever ut sin böjelse. Det är omoralen du vill åt, de är omorlaiska och ska således straffas. Hur ska detta gå till praktiskt? Ska vi psykundersöka alla i grundskolan för att sätta dem i fängelse i förebyggande syfte?
  • Anonym
    Ermenegildo skrev 2012-04-22 10:32:56 följande:
    Du läser inte vad jag skrivit. Jag skriver att ett djur inte kan våldta. En människa kan däremot våldta. Är "offret" ett djur talar vi dock inte om våldtäkt utan om djurplågeri eller i allmänt språkbruk tidelag.

Jag kan försäkra dig om att dagens djurhållning inte blir bättre av att ni ligger med/vill ligga med hundar/hästar/kossor etc.
    Och du är överbevisad gång på gång på gång att djur kan våldta. Men eftersom du inte ger dig utan upprepar detta måste jag ställa frågan, är du lite imbecill?
Svar på tråden Hittade djurporr på min pojkväns dator