• Anonym

Hittade djurporr på min pojkväns dator

Anonym (Amanda) skrev 2012-04-22 21:24:15 följande:
    Mest troligt att lagen går igenom. Ta del av utredningen och läs de politiska uttalandena så får du se åt vilket håll vinden blåser. Preliminärt träder den i kraft den 1 januari 2014 eller den 1 juni 2014.
    Troligen inte nej.
    Ta del av utredningen så förstår du varför det inte blir så.
  • Anonym
    Anonym (Amanda) skrev 2012-04-22 21:29:50 följande:
    Har gjort det.
    Då förstår du varför det inte går igenom.
  • Anonym

Tidelag är inte sjukt

Nej, tidelag är inte sjukt. Är man sjuk har man lunginflammation, depression mm. Tidelag är så groteskt, oempatiskt och vidrigt så jag har mer förståelse för en mördare än en som utövar tidelag mot djur, så att skadorna ibland blir så svåra så att det oskyldiga djuret t o m måste avlivas.

Jag har aldrig riktigt trott att detta kunde förekomma. När jag läste om det kröp jag ihop hos min underbara dobermanntik och grät hejdlöst.

Vad är det för lagar vi har? Mor- och farföräldrar hindras med hjälp av lagen att träffa sina älskade barnbarn, medan lagen tillåter abnorma figurer att misshandla sina "familjemedlemmar" till döds. Ja, de djur man skaffar sig ska behandlas med respekt utifrån varje djurs behov.

• Anonym
    Anonym (Amanda) skrev 2012-04-22 21:34:35 följande:
    Nej, snarare det motsatta.
    Nej då har du inte förstått vare sig utredning, politik eller hur lagstiftning fungerar.
  • Anonym

Once you go Ridgeback you don't go back

• Anonym

Tidelag

Är det inte sjukt att sex med djur är tillåtet i Sverige? Gustav Fridolin lade in ett förslag om att det ska bli förbjudet enligt lag. Men vet ni vad? Det gick inte igenom för majotiteten svarade nej till förslaget! Är det inte riktigt sjukt? Vem är det egentligen som sitter i ledningen i vårt land? Att ha sex med djur är djurplågeri!

• Anonym
    Leiben skrev 2012-04-22 21:35:15 följande:
    Hur brutalt puckade kan folk vara? Jag blir mörkrädd.
    Det kallas förnekelse. Passar inte verkligheten så anpassas verkligeheten efter idealbilden. Lite naivt men så är det. Det märkliga är att samma människor som går på om hundar som sätter på manniskor helt av egen vilja tycker det är ok att kastrera dem bara för att de skall bete sig efter deras normer. 
  • Anonym
    Anonym (Amanda) skrev 2012-04-22 21:39:25 följande:
    Det vet du väldig lite om. Vi får väl se hur utfallet blir, vissa kanske vet mer än andra på just den punkten Glad
    Precis.
    Därför kan du inte hävda att alla har din åsikt bara för att de läst samma papper.
    Som sagt... det kommer inte att gå igenom...
  • Anonym

Dock har jag svårt att se hur hundarna skulle må dåligt av det. Min kompis hund var helt galen med sånt o våldtog praktiskt taget allt han kunde hålla fast. Allt från småbarn till kuddar.

• Anonym
    lillajag82 skrev 2012-04-22 21:25:44 följande:
    Ja jag får väl leva vidare med att folk inte har bättre för sig än att sätta på djur och inte människor...haha...

har de svårt med den mänskliga kontakten människor emellan eller vad är det..? 

konstigt. Jag känner flera hundar som brukar sysselsätta sig med den sexuella typen av juckande på döda ting. Nog för att detta är ouppfostrade hundar som inte blivit tillsagda, men ändå.

Att det har sexuella kopplingar krävs inget geni att räkna ut när hunden lämnar "spår" på kuddarna....

Vill bara göra det klart att jag inte på ngt sätt är för tidelag eller anser att det ska vara lagligt. Det jag ville peka på är att jag inte tror hanhundarna lider...
Svar på tråden Hittade djurporr på min pojkväns dator