lykantrophona skrev 2012-04-23 15:12:17 följande:
Då kommer följdfrågan: varför?
Förresten undrar jag hur lillajag82 vet att "djur inte vet vad de gör" eller "inte njuter på samma sätt som människor", eller att djur som försöker para sig över artgränser "är störda". Den del etologer skulle nog vara intresserade av.
Som sagt, om jag (4 år biologi), min pojkvän (4 år biologi) och min vän ( utbildad djurskötare) känner till att djur ibland parar sig över artgränserna, och att det inte är någon big deal eller betyder att djuret är sjukt ... så undrar jag hur Lillajag82 kan veta bättre.
Inte vet jag varför man bör hålla sig till människor...
ok blir du kåt på en hund så bli det då..det är inget jag kan göra något åt.
Blir det ungar av parandet mellan artgränserna?
Kaninen och katten du länkade till parade sig inte..då hade katten skrikit och slängt sig efteråt på golvet eller marken och rullat sig..eller du menar att de har en annan slags parningsritual när en kanin trär på dom?
För katten verkade inte så mycket med på noterna..den åt ju i godan ro!! Haha!
Till alla på detta forum..
Jag har förstått att zoofiler har en liknande känsla för djur som för människor. Man vill ha ett slags kärleksförhållande med djuret och inte bara sätta på den..hur bär de sig åt då?
En människa kan omöjligt tolka djuren utifrån alla deras signaler. Det finns ju en logisk förklaring till varför människor pratar med varandra och djur har olika slags parningsritualer med varandra.
Vad kallar man en kamel som sätter på en dromedar?
Vad kallar man elefanten som sätter på noshörningen?
Zoofiler...är inte det ett ganska kränkande ord att kallas för om man nu tycker att det är helt i sin ordning att para sig mellan artgränserna?
Jag ställer dessa frågor av en ren nyfikenhet...