• Paulina11

vadå HEN

är beredd på mothugg!
    men måste verkligen få ur mig detta.
    Förstår inte vad felet är på folk som vill att tjejer och killar ska vara precis likadana, att man till och med inte ska kalla för hon eller han utan hen! Allvarligt talat har det inte gått lite för långt nu.
    Tjejer är tjejer och så har det alltid vart och killar är killar. Vi är skapta med olika förutsättningar, nu vill jag givetvis tillägga att självklart ska en man och en kvinna ha samma lön och bli behandlade med samma värdighet. Anser att man ska hjälpas åt och samarbeta i ett förhållande, behöver inte vara uppdelat exakt på pricken lika, men båda ska känna sig nöjda och glada. Blir så jäkla trött på folk som tror att flickar blir sämre personer för att dom får leka med Barbie och ha rosa kläder. Det ska vara unisex hit och dit. Varför utesluta det ena eller andra. Ta på era pojkar en rosa klänning då så gör ni det plagget till ett unisex-plagg.  Jag själv har en dotter hon har alltid haft rosa på sig, från början för jag tycker det är enormt gulligt att klä flickor till flickor och pojkar till pojkar, men nu för att hon själv gillar rosa. Min dotter har en flicka på sitt dagis som alltid såg ut som en pojke när hon var mindre. Men till hennes föräldrars förtvivlan så ville givetvis även denna lilla tjejen bära söta små klänningar med hello kitty motiv. Som de flesta andra flickor VILL... när jag var liten så hade jag alltid rosa, jag lekte alltid med barbie och jag är ingen sämre människa idag för det!
    Jag är noga med jämnställdhet och att alla är lika mycket värda. Tycker man som förälder borde lägga ner krutet på att fostra sina barn till snälla och omtänksamma människor! Antingen föds man till flicka eller till pojke! så är det man föds inte till nått dubbelkönat hen!

irriterad
  • Svar på tråden vadå HEN
  • memilsmamma
    puss skrev 2012-05-12 15:31:30 följande:
    Memilsmamma passa så han inte byter kön!!
    Som tu är för mig finns det lite blått i tröjan  också  Flört
  • Paulina11

jag skulle vilja spy om min man klädde sig som en fjolla! vill då också tillägga att jag skiter fullkomligt i om andra män gör detta, jag har ingenting emot transvestiter.  Men skulle se det som enormt avtändande om MIN man gick runt i kläder som lämpar sig bäst för en kvinna. Tror faktiskt jag talar för nästan alla kvinnor trots att de inte tänker erkänna det! Jag lovar att 99% av alla par vill att deras män ska se ut som män och männen vill garanterat i NI ska se ut som kvinnor! det är precis så vi är gjorda och oftast det som även gör oss sexuellt upphetsade ( om man är heterosexuell ) det finns vetenskapliga studier på detta.

• Utropstecknet
    Parcae skrev 2012-05-12 15:25:48 följande:
    Okej, då hittar vi på en situation då. Du får ett brev hem med namn på din handläggare. Hen heter Kim Andersson. 

Eller exempelvis när det ringer läkare till en och det är olika varje gång.
    A: Nu ringde läkaren.
    B: Ah, vad sa hen?

Har du skrivit en lång text någon gång? De flesta av oss använder använder "han eller hon" någon gång i texten. Detta skulle då kunna bytas ut mot hen.
    Då ringer jag kontoret och frågar efter Kim Andersson. Om Kim Andersson inte är där ber jag att få återkomma eller så ber jag receptionisten att meddela Kim att ringa upp mig snarast möjligast. Ser inget behov av att använda hen i denna situation.

B: Vad sa läkaren då?

Jag har skrivit långa texter och uppsatser och har personligen aldrig haft något behov av att använda hen. Att sedan andra ser det som en tillgång är en sak men något egentligt behov finns det. Det är som att uppfinna hjulet två gånger och man måste har förståelse för att vissa av oss finner det helt onödigt.
  • Mrs Mountainstream
    Paulina11 skrev 2012-05-12 14:30:47 följande:
    är beredd på mothugg! men måste verkligen få ur mig detta. Förstår inte vad felet är på folk som vill att tjejer och killar ska vara precis likadana, att man till och med inte ska kalla för hon eller han utan hen! Allvarligt talat har det inte gått lite för långt nu. Tjejer är tjejer och så har det alltid vart och killar är killar. Vi är skapta med olika förutsättningar, nu vill jag givetvis tillägga att självklart ska en man och en kvinna ha samma lön och bli behandlade med samma värdighet. Anser att man ska hjälpas åt och samarbeta i ett förhållande, behöver inte vara uppdelat exakt på pricken lika, men båda ska känna sig nöjda och glada. Blir så jäkla trött på folk som tror att flickar blir sämre personer för att dom får leka med Barbie och ha rosa kläder. Det ska vara unisex hit och dit. Varför utesluta det ena eller andra. Ta på era pojkar en rosa klänning då så gör ni det plagget till ett unisex-plagg.  Jag själv har en dotter hon har alltid haft rosa på sig, från början för jag tycker det är enormt gulligt att klä flickor till flickor och pojkar till pojkar, men nu för att hon själv gillar rosa. Min dotter har en flicka på sitt dagis som alltid såg ut som en pojke när hon var mindre. Men till hennes föräldrars förtvivlan så ville givetvis även denna lilla tjejen bära söta små klänningar med hello kitty motiv. Som de flesta andra flickor VILL... när jag var liten så hade jag alltid rosa, jag lekte alltid med barbie och jag är ingen sämre människa idag för det! Jag är noga med jämnställdhet och att alla är lika mycket värda. Tycker man som förälder borde lägga ner krutet på att fostra sina barn till snälla och omtänksamma människor! Antingen föds man till flicka eller till pojke! så är det man föds inte till nått dubbelkönat hen!
    irriterad

• frökenelisabeth

Den här debatten är så rolig. Av dem som är EMOT hen verkar alla tro att det handlar om att utradera könen - man ska sluta använda "han" eller "hon" och i stället bara använda "hen". 

Jag har dock aldrig hört någon hen-förespråkare prata om detta. I stället pratar man om att "hen" t ex kan användas i stället för "h*n" eller "han/hon", när man inte vet könet, eller på intersexuella personer (nej det är inte just din rosaklädda dotter de syftar på här, hon får självklart vara en "hon" framöver också!)  Så slutsatsen måste bli att hen-motståndare hetsar upp sig över något som inte existerar - har ni inget annat, reellt problem att haka upp er på? För det ni slåss mot här verkar faktiskt inte finnas..... 

• Giraff
    Paulina11 skrev 2012-05-12 15:34:34 följande:
    jag skulle vilja spy om min man klädde sig som en fjolla! vill då också tillägga att jag skiter fullkomligt i om andra män gör detta, jag har ingenting emot transvestiter.  
    "Som en fjolla"? 

Vadå menar du? Rosa kläder på en man - det är samma som att han klär sig som en fjolla?  
  • Parcae
    Utropstecknet skrev 2012-05-12 15:34:56 följande:
    Då ringer jag kontoret och frågar efter Kim Andersson. Om Kim Andersson inte är där ber jag att få återkomma eller så ber jag receptionisten att meddela Kim att ringa upp mig snarast möjligast. Ser inget behov av att använda hen i denna situation.

B: Vad sa läkaren då?

Jag har skrivit långa texter och uppsatser och har personligen aldrig haft något behov av att använda hen. Att sedan andra ser det som en tillgång är en sak men något egentligt behov finns det. Det är som att uppfinna hjulet två gånger och man måste har förståelse för att vissa av oss finner det helt onödigt.
    Nej, om du aldrig använder dig av han eller hon så är det väl uppenbarligen inget ord du behöver. Själv har jag ofta hamnat i situationer där jag velat ha ett smidigare sätt att skriva han eller hon, och nu har jag det.
  • Paulina11

jag har inte påstått att rosa eller rött är en tjejfärg, personligen så tycker jag det är enormt omanligt när en man bär rosa, men jag är även medveten om att det finns kläder som ser lika maskulina ut trots att de är rosa. Min poäng med allt är att det kommer se enormt förbannat astråkigt ut om 20 år när våra barn är vuxna och går runt i unisex-kläder. Tror även ni kommer tycka det!

• Amy27

Så en man som har en rosa skjorta klär sig som en fjolla?!?

Du kanske ska testa att bo med oss andra i år 2012 och inte på 50-talet.

Svar på tråden vadå HEN