Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Idag går amningen skit igen och han har endast tagit bröstet en gång. Handpumpar som en tok men får typ bara ur 20-30 ml på båda brösten. Han är sex dagar idag, hur länge kan de gå innan mjölken rinner till ordentligt? Åh jag som så himla mycket ville amma! :'(
Imorgon kommer BVC hem, hoppas de kan hjälps oss..
Zenobla: Vet precis hur det känns men kom ihåg att du är absolut INTE en dålig mamma, tvärtom ser du till att ditt barn blir mätt och belåten :). Jag blev väldigt upplyft av det Uddabus skrev till mig, ta till dig det du med :). Jag var även på amningsmotragningen idag då jag fortfarande inte kan amma eller pumpa ut mjölken själv och hon var ganska kunnig om amning efter operation och sa att det är ytterst individuellt om det funkar eller inte men att det är ju jättebra om man kan delamma iaf :). Jag fick hjälp med olika amningsställningar för att tömma olika delar av bröstet och även med att prova ut rätt storlek på amningsnapp så nu hoppas jag att jag kan amma lite iaf.
Ett stort tips till er som vill kombinera flaskmatning och amning. Köp en flaska på apoteket som heter medela calma. Den imiterar ett bröst och bebisen måste suga ungeffär på samma sätt på flaskan som på bröstet. Matningarna blir lugnare och bebisen får inte lika ont i magen eftersom maten inte kommer ner lika fort och mindre luft släpps ner i magen. Jag önskar att jag visste om detta tidigare :).
Vatten har varit en del av min lösning på yrseln och huvudvärken med:)
Här är min lååånga förlossningsberöttrlse, den som orkar får läsa :)
Dagen då du såg ljuset för första gången:
Natten till igångsättningsdagen sov man inte så många timmar, det pirrade i hela kroppen. Varför vet jag inte, kunde inte riktigt säga vad det var som jag var nervös över heller. Tror den största grejen jag var nervös över var att få åka hem igen.
Vägen till Skövde var oändligt lång och tycktes aldrig ta slut. Väl framme sa jag att vi lägger bara i pengar för Max tre timmar i p-automaten för vi får med all säkerhet åka hem igen.
09.00
Vi fick komma in på ett rum och de sattes en ctg-kurva som visade bara bra. Mycket sammandragningar.
09.30
Efter de fick vi träffa doktorn, då gjordes en Rejäl hinnsvepning , hujedamig!
Hon kände på tappen och konstatera att den var mogen men lite bakåtriktad.
Vi blev informerade om riskerna för igångsättning. Och visst blir man lite skrajj..
Nu var vi redo, men fanns det tid och plats för oss? Vi hade redan fått till oss att det var ofantligt mycket barn ( närmare bestämt 280 barn beräknade bara DENNA månaden) så jag var helt hundra på att få åka hem och spendera ännu en sömnlös natt.
Vi fick klartecken både ifrån oförslösta och förlossningen, de sa till oss att ta en fika och vara tillbaka om 45 min.
10.45
Jag fick ett fint blått armband och sen gick vi upp till oförslösta. Hinnsvepningen hade verkligen haft verkan och jag kände att det var såhär en hinnsvepning skulle kännas.
11.30
fick jag ballongen, och där med kom också värkarna. Jag lades åter igen med ett ctg inne på ett rum där det redan låg en.
Skit jobbigt att dela rum med någon när man har så ont.
Ctg visade att jag hade 6?! Värkar på 10 min , så här gick det undan. Det säger att man glömmer en förlossning fort men Shit vad man minns fort.
13.00
fick jag ett gåbord och började vandra i korridoren.
Värk, pust,stånk, stön.
De frågade om jag ville ha någon smärtlindring, men jag tackade nej då jag tyckte att det funka bra med andningen plus att jag Visste hur mycket ondare det skulle göra.
13.30 åkte ballongen ur,
Tack för era peppande svar. BVC kommer imorgon får se vad de säger. Tack för tipset om flaska ska kolla detta :) tänk om 40 min är vår prins redan en vecka gammal .