Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Zenoble: ja det kan vara värt att testa i alla fall!
Cataleya: det lät som ett jättebra tips, men tyvärr så fungerade inte amningen längre än två-tre veckor så vi kör ersättning.
Kämpigt när dom har ont i magen, Luca är ju bara en vecka och det brukar väl ta lite tid innan dom får det. Än så länge har han klarat sig i alla fall.
Amningen funkar äntligen till 100%. Har inte varit på BVC än och kollat om han kommit upp i födelsevikten än så ger lite extra tillägg när han inte är helt nöjd efter en lååång amning. Nätterna är också mycket bättre. Somnar vid 22 i egen säng, vaknar vid 03:00 och ammas ligganes i sängen. Sover vidare till ca 08:00.
Grattis Missförstånd och sommarblommor :)
Här blev det väldigt lugnt midsommarfirande hemma bara vår familj. Vi skulle egentligen varit hos mina föräldrar med massor med folk men på grund av att jag fått fruktansvärda hemorrojder så jag knappt kan gå och jag fortfarande kämpar för fullt med amningen så valde vi att vara hemma ändå.
Glad midsommar på er!! :)
Här blev det en midsommar på sjukhuset. Var på läkarbesök igår med Emilio och han hade då bara gtt upp 60g på två veckor så vi fick en sorts ersättning som var jättekaloririk (infantil eller något liknande heter den) som vi skulle ge lite av efter varje amning. Men 10 minuter efter jag åkt ringer de o säger att jag omedelbart ska komma tillbaka med honom för inläggning. Hans hb-svar hade kommit och det låg på 207 vilket tydde på uttorkning. Så vi blev inlagda på barnmottagningen. Men efter några timmar kom provsvaren från labb om hb (de skickade blodproverna vidare dit efterår) och då låg det bara på 104. Så han var inte alls uttorkad, vilket jag hade svårt att tro från början ändå då han är pigg och vaken o amningen fungerar bra förutom massa kräkande. Iaf blev vi kvar tills idag för att ge honom massa extra mat i sond o nu har han sonden här hemma så vi ska försöka få upp hans vikt. Jättetrist att detta förmodligen kommer avsluta amningen eftersom han blir så mätt på sondmatningen så han vill inte suga
De tog en matvikt flera gånger på honom o han får i sig 40-50ml var tredje timma på bröstet vilket ju borde vara ok men tydligen är det väl dålig kvalite på min mjölk eller nåt eftersom han inte går upp
Grattis till alla nya små! Själv är det väntan och längtan...
En liten fråga: kudde eller inte kudde i vagnen? Hur har ni gjort?