• Svar på tråden Juni-barnen
  • Sommarblommor

Den 11/6 födde jag ännu en son, det blev trots allt i juni

Inga förvärkar utan vattnet gick och 30 min senare kom värkarna och då med 2 min mellanrum direkt.

Födde på Huddinge och vi märkte av att det var fullbelagt, hade dock en bra BM under själva fl.

Pojke född 2009 i v 36+0, pojke 11/6 (bf 28/6-12)
  • Emma Stark
    Sommarblommor skrev 2012-06-21 22:21:41 följande:
    Den 11/6 födde jag ännu en son, det blev trots allt i juni

Inga förvärkar utan vattnet gick och 30 min senare kom värkarna och då med 2 min mellanrum direkt.

Födde på Huddinge och vi märkte av att det var fullbelagt, hade dock en bra BM under själva fl.
    Stort grattis :D
  • Lina007
    zenoble skrev 2012-06-21 23:06:30 följande:
    sempers innehåller en bakterie som tillsätts i tarmen, minifom bryter sönder gasbildningar. Så sa hon till mig igår på BVC för jag trodde det var samma sak. Så har börjat med sempers idag då han kan ha ont i magen för han äter så ofta. Får se om det hjälper..

Vilka är bättre att använda då då? :-/ har använt Minifom på dottern då hon började få ont i magen av att bajsa och pruppa när vi började med ersättning. Jag vet liksom inte om jag har märkt någon direkt skillnad med dessa droppar och Semper i allmänhet fick jag höra, när jag väntade sonen, inte alls var bra (men det är ju individuellt!). Så jobbigt när magen kärvar för dem!
    Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • zenoble

Jag vet faktiskt inte.. Men hon på BVC sa att jag skulle ha sempers. Kan du inte prova dem då? Kanske det hjälper på vissa, andra inte jag har ingen tidigare erfarenhet av sånna så vet inte. Ja visst är det synd om dom små liven, om de bara kunde säga vad som är fel..

• UnderbaraPojke

Efter två jobbiga nätter med två timmar sömn per natt kan jag bara säga TACK för nattens sömn mellan 12-5 !!! Nu lite tutte sen hoppas vi på två timmar till ;)

Glad Midsommar på er ;)

• Cataleya

Jag fick ett tips från min svärmor. Thyra har också haft lite ont i magen då hon också vill äta hela tiden. Det var att i varje middagsmat lägga i lite lite ingefära, inte mkt utan bara lite grann. Och vid började med detta här om dagen, och jag tycker det funkar jätte bra. Innan har hon vaknat så fort hon känt att hon behöver fisa eller bajsa, men nu sover hon vidare och verkar inte alls lika besvärad.
    Vet inte om det är ingefäran som gjort det, men i vilket fall kan det ju vara värt att pröva.
    Men kan också koka lite vatten och ingefära och dricka, men de är ju inte så himla gott smakar ju mest bara varmt vatten med lite smak på. 

Svar på tråden Juni-barnen