Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Vi kör med kudde i vagnen förutom när Noel vill ligga på mage.
Grattis missförstånd och sommarblommor till bebisar:)
Hade en hektisk midsommar med flytt av möbler på förmiddagen, resten av eftermiddagen och kvällen spenderades hos mina föräldrar och syskon. Lugnt och mysigt och massor med gos med bebis
.
Luca äter otroligt mycket på kvällstid, från kl 17-18 mumsar han på med endast korta sovpauser till kl 22:00 när det är läggdags. Men han vaknar verkligen som en klocka nu vid 0300-03-30 för mat. Hoppas på sömn till 8:00 sen.
Nu har min lilla här hemma också fått ont i magen :(
Hela natten har han vaknat i omgångar och varit ledsen direkt och när man stryker honom över magen så kommer det ut en massa luft.
Tack för tipsen om Ingefära i maten och semperdroppar i tidigare inlägg. Finns det mer man kan gö?
Tack så mycket! Vi är kvar på bb och amningen börjar funka lite smått. Jag vill helst inte åka hem innan. Han har gått ner lite i vikt men inte 10% än så det är helt lugnt
.
Vår bm sa att de ska ha kudde överallt , ligga med axlarna och uppåt på den. För att de inte ska få platthuvud. Den ska vara fluffig så att man inte kan känns fingrarna emellan. Hon fick känna igenom alla våra kuddar:)
Jobbigt med de som har ont i magen. När börjar de få de? Hampus va en vecka i tors och amningen går lite upp och ner, ibland tar han bröstet som ingenting och ibland så kvittar de vad jag gör så tar han de inte. Sen kan han ha sugit på bröstet så får han komma upp och rapa, och sen fattar han inte igen? Jag förstår verkligen inte, han veeet ju hur man gör. Och mjölk finns de , herregud!
Ni som använder er av ersättning vilken har ni? Vi har baby semp 1 på tetra, men som nu när vi ska iväg idag så måste vi ju ha tillgång till en mikro för att få de 37 grader, hur gör ni andra?