• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Anonym (Är det sant?)
    Anonym skrev 2012-05-18 17:12:42 följande:
    man måste våga för att vinna. det är alltid riskabelt att göra finansiella investeringar, men man får se till statistiken. de allra flesta går plus när de säljer. och om man har hyresrätt så går man garanterat back.
    Berätta hur man går garanterat back med hyresrätt kontra BR. När du själv säger att det är en riskaffär.  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-18 17:13:13 följande:
    Det är en sanning med stor modifikation. 500kkrs avdrag i köpeskillnaden för att bara ha bott i 4 år är en skaplig avkastning.

?

den där konstiga meningen får du förtydliga 
  • Anonym
    man måste våga för att vinna. det är alltid riskabelt att göra finansiella investeringar, men man får se till statistiken. de allra flesta går plus när de säljer. och om man har hyresrätt så går man garanterat back.
    En sanning med modifikation. Antingen tar banken pengarna eller hyresvärden. Same same.
  • Anonym (Är det sant?)
    Om man inte köper huset av värden. Då har man garanterat gått plus.
  • Anonym (Är det sant?)
    Anonym skrev 2012-05-18 17:14:52 följande:
    En sanning med modifikation. Antingen tar banken pengarna eller hyresvärden. Same same.
    Ja, fast i en HR har du allt fräscht. Går ngt sönder så är det bara ringa värden.
  • mpermper
    puss skrev 2012-05-18 16:59:31 följande:
    kolla på blocket öht, på lägenheter bytes i stockholm.

lagom bakom om man tror att hyres är WT. det var fan bottennapp, även på FL.  
    Fast allt kretsar inte kring Stockholm....eller hur.
    De flesta i landet bor trots allt på andra platser än Stockholm och då kan frågeställningen te sig helt annorlunda.

skulle det enbart handla om Stockholm, Gbg eller Malmö är jag helt inne på din linje - finns inte mkt WT med att ha ett förstahandskontrakt i någon av storstadregionerna....
  • Jättekul
    puss skrev 2012-05-18 17:12:48 följande:
    ja, typ den summa man betalar till föreningen?
    Det finns många fördelar med äganderätt kontra BR.
  • Anonym

Jag är ekonom och bor i hyresrätt och har räknat ut att om vi skulle köpa en fyra i den ort där vi bor, skulle vi med amortering och ränta betala mer än vad vi gör för vår nyrenoverade hyresrätt och vi hade inte tänkt och flytta, har bortt här i sex år och fortfarande inte flyttat och vi har kontantinsats till hus om vi vill men vi är inte intresserade av att ge banken en massa ränta, för de pengarna är inte våra, hela räntan får man inte dra av i deklarationerna.

Jag är inte WT och så larvigt att stoppa folk i fack, vill man bo i HR gör det, BR gör det eller hus, men inte är man sämre än nån annan för man vill bo i hyresrätt, vi har ju valfrihet när det gäller boende. Eller ?

Jag trivs där jag bor och kan köpa mig en BR i morgon om jag vill, men är inte intresserad av att flytta.

Dessutom om det blir som på 90-talet igen när räntan var på 500% då bor man bättre i  hyresrätt, då var det många som var avundsjuka på mig för att jag hade en egen hyresrätt och slapp betala skyhög ränta.

En del bor i husvagn är de också WT ???

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-18 17:14:52 följande:

men gud så dumt resonemang...
    du missade alternativet som händer de allra flesta, nämligen att man själv gör en vinst?
    som sagt, bor man i hyresrätt så går man garanterat back.

köper man en BR så har man höga odds att göra vinst och gör man det inte så blir utgången samma som att bo i HR.

summa summarum, man kan välja mellan att slänga pengarna i sjön eller att göra en investering som kan ge avkastning.        
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-18 17:16:22 följande:
    Jag är ekonom och bor i hyresrätt och har räknat ut att om vi skulle köpa en fyra i den ort där vi bor, skulle vi med amortering och ränta betala mer än vad vi gör för vår nyrenoverade hyresrätt och vi hade inte tänkt och flytta, har bortt här i sex år och fortfarande inte flyttat och vi har kontantinsats till hus om vi vill men vi är inte intresserade av att ge banken en massa ränta, för de pengarna är inte våra, hela räntan får man inte dra av i deklarationerna.

Jag är inte WT och så larvigt att stoppa folk i fack, vill man bo i HR gör det, BR gör det eller hus, men inte är man sämre än nån annan för man vill bo i hyresrätt, vi har ju valfrihet när det gäller boende. Eller ?

Jag trivs där jag bor och kan köpa mig en BR i morgon om jag vill, men är inte intresserad av att flytta.

Dessutom om det blir som på 90-talet igen när räntan var på 500% då bor man bättre i  hyresrätt, då var det många som var avundsjuka på mig för att jag hade en egen hyresrätt och slapp betala skyhög ränta.

En del bor i husvagn är de också WT ???
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?