• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Majsan70

Ja herregud! Mycket skall man läsa innan ögonen trillar ur!
    Att man ens pratar WT är rikrigt illa o får miga tt vilja må lite illa.

Jag bor i hyresrätt av den enkla anledningen att varken min man eller jag vill äga vårt boende. WT? Tja om man anser att  vi är det får man väl anse det då.

• Pluppisarna

Vi ska flytta till hyresrätt för jag gillar att folk kommer och lagar saker som går sönder och sen så kan vi ju unna oss den lyxen att bo i stan och ha en sommarstuga. 

äntligen 6 barns mamma <3
  • FebruariVals

Nej, det tycker jag inteGlad

-Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
  • Anonym (tacksam)

Jag bor i villa  strax  söder om sth. Tycker det är fjantigt att jaga " rätt adress "  och bet flera miljoner mer för det. 
    Jag trivs här i  söderförort.  Den viktigaste anledningen till att jag bor i villa är att jag har ett "fredat revir ". Har stort behov av  anonymitet och lugn o ro och tystnad . Alldeles tyst när jag ska sova. Att sen villan stigit i pris är inget jag är hjälpt av för jag måste ju bo nånstans, och br.  kostar för mkt idag
    Klart att  de fattigaste  mest utsatta  endast får tillfälle till sämre boende, vilket är  sorgligt. Men kalla dem white trash?!

• Majsan70
    Anonym (tacksam) skrev 2012-05-18 15:13:12 följande:
    Jag bor i villa  strax  söder om sth. Tycker det är fjantigt att jaga " rätt adress "  och bet flera miljoner mer för det. 
    Jag trivs här i  söderförort.  Den viktigaste anledningen till att jag bor i villa är att jag har ett "fredat revir ". Har stort behov av  anonymitet och lugn o ro och tystnad . Alldeles tyst när jag ska sova. Att sen villan stigit i pris är inget jag är hjälpt av för jag måste ju bo nånstans, och br.  kostar för mkt idag
    Klart att  de fattigaste  mest utsatta  endast får tillfälle till sämre boende, vilket är  sorgligt. Men kalla dem white trash?!
    Hmm...nu kanske jag missuppfattade dig men menar du verkligen att bara fattiga o de mest utsatta väljer att bo i HR?  Menar du att det är ett "sämre" boende?

Snälla säg att jag  missuppfattat dig!
  • Mamma020413

Verkligen inte. Och vad jag avskyr ordet WT . Herregud, varför sortera in människor i fack ?

• Anonym (tacksam)

Nej nej!!!   Det finns utmärkta hyresboenden  naturligtvis, sen finns det sämre.  Vad jag menade var att om man  är fattig och utsatt får man inte välja VAR man vill bo.
    HR kan vara bättre än ngt annat om man själv får välja. Tycker det är skandal att så många HR ombildas till BR.

• Anonym

absolut inte.

det är ett bekvämt "all-inclusive-boende" där man betalar för att kunna lyfta luren om något går sönder. däremot är det en ekonomisk förlust att slänga pengar i sjön varje månad som man aldrig får igen.

• Anonym (ALLA)

Absolut. Alla som inte äger sitt boende måste ju självklart vara WT. ALLA, ALLA, ALLA, med inga undantag! INGA!

• puss

har ni nån ANING om hur många superlyxiga hyreslägenheter det finns??
    på kungsholmen tex. 

Easy cum easy go
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?