• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Anonym

I så fall är jag WT. Är blond, bor i en hyreslägenhet i en av Stockholms så kallade värsta förorter, huset är från den så kallade misslyckade miljonprogrammet, har 6 årig högskoleutbildning bakom mig och tjänar bra.
    Det som vi har och många så kallade "rika" inte har är en vacker natur med vattendrag, stenkast från huset. Det "rika" har är asfalt och baklån.

• TrendyFarsa
    Anonym (är jag wt?) skrev 2012-05-17 21:18:45 följande:
    Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.
    Kort svar:

- Nej det är det inte. End of discussion.
  • Förväntanstid

Jag skulle gärna bo i villa om jag slapp allt kringjobb. Skulle va intressant att se hur många timmar per år en villaägare (i stan och på landet) i snitt lägger på sitt boende. Jag bor i hyreslägenhet men är uppväxt "på landet" i Norrland och som barn fick vi hjälpa till mycket med snöskottning, gräsklippning, vedklyvning/stapling, underhåll av hus och uthus osv. Utöver detta fick vi hjälpa till i potatislandet, rensa fisk och återplantera skog. Det livet blir liksom en hel livsstil som man måste trivas med om man inte ska bli galen. Jag anser personligen att det nästan är samma sak att bo i hus i ett bostadsområde i en stad eller förort som att bo i lägehet (sak samma om det är hr el. br) eftersom man likt förbannat har grannar inom synavstånd som kan lägga sig i vad man gör. Om jag ska bo i hus vill jag göra det ostört och för att jag saknar obygden och tystnaden.

• Jättekul
    Waldo skrev 2012-05-18 12:27:54 följande:
    Jag bor i HR och har aldrig haft det så lyxigt!

Jag slipper allt krångel och underhåll.

Vill har ha nya tapeter eller nya skåp i badrummet bara ringer jag till min hyresvärd och så fixas det

På sommare går jag ut i min lilla trädgård och sola och grillar och på vintern sitter jag inne och tittar ut när andra skottar snö för mig     
    Jag ÄLSKAR att vara WT. 
  • sirisdotter
    Anonym skrev 2012-05-18 12:23:41 följande:
    Jo, tyvärr har jag själv drabbats när jag tvingades sälja en lägenhet istället för att få hyra ut. Den nyinflyttade ordföranden var en person som verkligen kunde kallas wt, både som personlighet och utseendemäsigt. Han började rota i mitt privata för att försöka lista ut något negativt, bl.a. kollade han upp mina studier på universitetet. Det finns sopiga bostadsrättområden och finare hyresrättsområden skulle jag säga.
    Har tvingats till det två gånger;  först när jag studerade på annan ort,  sedan när jag provade nytt jobb på annan ort.   Den första ordföranden godkände inte min hyresgäst  (nu bibliotekschef),   den andra höjde min månadsavgift 40 %   efter att ha godkänt andrahandsuthyrning.   Där jag bor nu har ordföranden helt förbjudit andrahandsuthyrning.   Ja,  det är en nackdel med bostadsrätt!!
  • LitetBus

Nej, verkligen inte. Finns hyresrätter som ligger i områden med gott rykte och som är bra mycket fräschare in- och utvändigt än vissa bostadsrätter eller villor.

En hyresrätt kan vara nyproducerad och superfräsch medan en villa kan vara nästintill fallfärdig och jättesjaskig. Jag tycker dock inget av det är WT som ensam faktor. Ens boende gör en knappast till white trash, det är människan i sig.

• Jättekul
    sirisdotter skrev 2012-05-18 14:04:38 följande:
    Har tvingats till det två gånger;  först när jag studerade på annan ort,  sedan när jag provade nytt jobb på annan ort.   Den första ordföranden godkände inte min hyresgäst  (nu bibliotekschef),   den andra höjde min månadsavgift 40 %   efter att ha godkänt andrahandsuthyrning.   Där jag bor nu har ordföranden helt förbjudit andrahandsuthyrning.   Ja,  det är en nackdel med bostadsrätt!!
    Man är i princip livegen i BR.
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?