• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Anonym

Man kan renovera fritt med undantag för det som kräver bygglov. Dock kan man tvingas återställa lägenheten vid avflyttning, men tillåtet är det i allmänhet.

• Uffesson

Det var nog fanemej bland det dummaste jag hört!

• sirisdotter
    Anonym skrev 2012-05-17 21:31:48 följande:
    Barn ska inte växa upp i höghus och framförallt inte hyres där standarden är låg!
    Vilken standard är låg?   På grannbarnen eller vad syftar du på?
  • Anonym
    sirisdotter skrev 2012-05-18 12:17:32 följande:
    Vilken standard är låg?   På grannbarnen eller vad syftar du på?
    Jag tror skribenten syftade på standarden på föräldrarna. Barn ska inte behöva växa upp med föräldrar fulla av fördomar de prackar på sina barn. Tungan ute
  • Anonym
    Anonym (Är det sant?) skrev 2012-05-18 11:32:48 följande:
    Hade det funnits mer äganderättslägenheter skulle jag allvarligt fundera på att köpa det.

Detta med en styrelse som sitter och bestämmer är hemskt. Jag har många vänner i Sthlms innerstad som bor i borätter och det är inte alltid kul.
    Jo, tyvärr har jag själv drabbats när jag tvingades sälja en lägenhet istället för att få hyra ut. Den nyinflyttade ordföranden var en person som verkligen kunde kallas wt, både som personlighet och utseendemäsigt. Han började rota i mitt privata för att försöka lista ut något negativt, bl.a. kollade han upp mina studier på universitetet. Det finns sopiga bostadsrättområden och finare hyresrättsområden skulle jag säga.
  • Waldo

Jag bor i HR och har aldrig haft det så lyxigt!

Jag slipper allt krångel och underhåll.

Vill har ha nya tapeter eller nya skåp i badrummet bara ringer jag till min hyresvärd och så fixas det

På sommare går jag ut i min lilla trädgård och sola och grillar och på vintern sitter jag inne och tittar ut när andra skottar snö för mig     

• Blöjor111111
    Jättekul skrev 2012-05-17 21:30:48 följande:
    Hahaha-min fråga blir då:
    Är man WT om man bor i en bostad som ägs av banken? 
    Skrattande
  • Blöjor111111
    Maria b skrev 2012-05-18 11:27:17 följande:
    Säg det till min moster på 80 år snart,bor i hyreslägenhet,skulle hon vara en wt för det.Milde de gamla tanterna kommer jaga dej med rollator och käppar.
    hahahhaahaaa
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?