• Anonym (Fd:an)

Jävla muppfan!!

Så jävla förbannad!!! Har en son på drygt ett halvår tillsammans med mitt ex. Vi gjorde slut för första gången strax efter att vi fått reda på graviditeten och sedan hattade vi fram och tillbaka länge. Det är nu helt slut mellan oss sedan några månader på grund av att han kuckelurat med grannfrun (!!). Under ett svagt ögonblick skrev jag på för gemensam vårdnad eftersom han just då var så gullig och allting kändes bra. Nu till problemet. Idioten vägrar skriva över föräldrapenningdagar till mig. Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.. Vad fan ska jag göra när mina dagar snart är slut??? Får ingen dagisplats, inget socialbidrag (ringt och kollat), har inga släktingar häromkring. Har försökt snacka med honom men han är helt körd i huvudet.

• Svar på tråden Jävla muppfan!!
  • Anonym (omoget)
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 17:12:46 följande:
    Så jävla förbannad!!! Har en son på drygt ett halvår tillsammans med mitt ex. Vi gjorde slut för första gången strax efter att vi fått reda på graviditeten och sedan hattade vi fram och tillbaka länge. Det är nu helt slut mellan oss sedan några månader på grund av att han kuckelurat med grannfrun (!!). Under ett svagt ögonblick skrev jag på för gemensam vårdnad eftersom han just då var så gullig och allting kändes bra. Nu till problemet. Idioten vägrar skriva över föräldrapenningdagar till mig. Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.. Vad fan ska jag göra när mina dagar snart är slut??? Får ingen dagisplats, inget socialbidrag (ringt och kollat), har inga släktingar häromkring. Har försökt snacka med honom men han är helt körd i huvudet.

Ett bra exempel på varför man inte ska skaffa barn hur som helst och med vem som helst. Det är faktiskt inte hans ansvar att förse dej med föräldradagar, det är ditt ansvar att se till din egen försörjning.
  • Emelie 491

Kuckelurat??

Han har ju rätt till hälften av dagarna och kan spara dem tills barnet är åtta år. Han du frågat honom hur han vill lösa det när dina dagar är slut? Kanske dags att snåla lite med dem om han inte vill sammarbeta. Har du för höginkomst för soc? Skulle vårdnadsbidrag förbättra något?

Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • Anonym (omoget)

Vad har förresten vårdnaden med saken att göra? Han har väl rätt att ha halva vårdnaden om sitt barn om han inte gjort något väldigt olämpligt. Förstår inte riktigt varför du ser det som att du gett honom någonting, han har ju rätt att ta hand om sitt barn precis som du har.

• Insatt
    Anonym (omoget) skrev 2012-05-25 17:18:11 följande:
    Vad har förresten vårdnaden med saken att göra? Han har väl rätt att ha halva vårdnaden om sitt barn om han inte gjort något väldigt olämpligt. Förstår inte riktigt varför du ser det som att du gett honom någonting, han har ju rätt att ta hand om sitt barn precis som du har.
    rätt rakt av har han ju bara om han är gift med modern, annars kan hon vägra och då får han stämma henne på den.
  • Anonym

Men ts angrip inte pappan till ditt barn så där, ni har gv och det är hans fulla rätt att spara sina dagar tills ungen blir 8. Kanske du skulle tänkt på det tidigare och hushållit med dagarna bättre eller satt undan pengar till detta. Försörjningsstöd får du om du inte kan ordna din försörjning själv men det krävs dock att du har dagisplats och är inskriven på AF, sök jobb. Om du inte harr jobb

• Tow2Mater

Du kan plugga hemifrån med CSN lån, om du inte har använt upp allt under tidigare studier.
    Alternativt  en dagmamma kanske om du inte kan få dagisplats så 'tidigt'. De kan ju ge dispens, och i situationer som din tycker man ju att det behövs.

• Emelie 491
    Loket skrev 2012-05-25 17:19:58 följande:
    Kanske dags att börja jobba?
    Och vart ska barnet ta vägen?
    Problemet verkar ju vara att hen är för liten för förskola!
  • Emelie 491
    Anonym skrev 2012-05-25 17:22:40 följande:
    Men ts angrip inte pappan till ditt barn så där, ni har gv och det är hans fulla rätt att spara sina dagar tills ungen blir 8. Kanske du skulle tänkt på det tidigare och hushållit med dagarna bättre eller satt undan pengar till detta. Försörjningsstöd får du om du inte kan ordna din försörjning själv men det krävs dock att du har dagisplats och är inskriven på AF, sök jobb. Om du inte harr jobb
    Det krävs inte en dagisplats och inskrivning vid AF om barnet är under ett år.
  • Loket
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 17:24:08 följande:
    Och vart ska barnet ta vägen?
    Problemet verkar ju vara att hen är för liten för förskola!
    I norge har man 3 eller om det är 6 månaders barnledighet och där fungerar det utmärkt så varför skulle det inte fungera här?
Svar på tråden Jävla muppfan!!