• Anonym (Fd:an)

Jävla muppfan!!

Så jävla förbannad!!! Har en son på drygt ett halvår tillsammans med mitt ex. Vi gjorde slut för första gången strax efter att vi fått reda på graviditeten och sedan hattade vi fram och tillbaka länge. Det är nu helt slut mellan oss sedan några månader på grund av att han kuckelurat med grannfrun (!!). Under ett svagt ögonblick skrev jag på för gemensam vårdnad eftersom han just då var så gullig och allting kändes bra. Nu till problemet. Idioten vägrar skriva över föräldrapenningdagar till mig. Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.. Vad fan ska jag göra när mina dagar snart är slut??? Får ingen dagisplats, inget socialbidrag (ringt och kollat), har inga släktingar häromkring. Har försökt snacka med honom men han är helt körd i huvudet.

• Svar på tråden Jävla muppfan!!
  • Tow2Mater
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 17:24:08 följande:
    Problemet verkar ju vara att hen är för liten för förskola!
    "drygt" ett halvår gammal nu och "snart" är TS pengar slut. Det kan betyda barnet är ganska nära ett års ålder då det blir dags, och dispens kan ges med iallafall en månad om man verkligen behover det, kanske fler.
  • Insatt
    Loket skrev 2012-05-25 17:26:36 följande:
    I norge har man 3 eller om det är 6 månaders barnledighet och där fungerar det utmärkt så varför skulle det inte fungera här?
    För att barn inte har rätt till förskoleplats förrän 1 års ålder i Svea rike där jag antar att ts bor?
  • Tow2Mater
    I norge har man 3 eller om det är 6 månaders barnledighet och där fungerar det utmärkt så varför skulle det inte fungera här?
    Kommunerna har ingen skyldighet att erbjuda plats till yngre barn i Sverige, det kostar pengar, så få gor det. Det skulle kunna fungera utmärkt, men det är en kostnadsfråga, som allt annat som finansieras med skattepengar.
  • Loket
    Insatt skrev 2012-05-25 17:28:02 följande:
    För att barn inte har rätt till förskoleplats förrän 1 års ålder i Svea rike där jag antar att ts bor?
    Hört talas om privat dagmamma ?
  • Anonym (omoget)
    Loket skrev 2012-05-25 17:29:41 följande:

Men de tar väl inte barn under ett år?
  • Anonym (omoget)
    Insatt skrev 2012-05-25 17:19:42 följande:
    rätt rakt av har han ju bara om han är gift med modern, annars kan hon vägra och då får han stämma henne på den.
    Absolut. Jag tyckte det märkliga var hennes sätt att se på saken, som om hon gett honom en enorm gåva och han borde av tacksamhetsskuld skriva över sina dagar på henne. Hade han stämt henne på vårdnaden hade han med absolut största sannolikhet vunnit, förutsatt att han inte gjort något som pekar på att han är en olämplig vårdnadshavare.
  • Emelie 491
    Vad har Norges lagstiftning med saken att göra? Jag bor i Sverige, och antar att ts gör det också. Eller ska vi utgå från att hon bor i USA med några veckors föräldrapenning? Jag menar, om de klarar det där så måste alla i Sveige också göra det!
    Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • Insatt
    Loket skrev 2012-05-25 17:29:41 följande
    Hur ska hon ha råd med det menar du? SkämsFoten i munnenKyssSkrattandeKattSkrikandesKräks
  • Loket
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 17:33:01 följande:
    Vad har Norges lagstiftning med saken att göra? Jag bor i Sverige, och antar att ts gör det också. Eller ska vi utgå från att hon bor i USA med några veckors föräldrapenning? Jag menar, om de klarar det där så måste alla i Sveige också göra det!
    Det var bara ett exempel på att föräldraredigheten är helt olika mellan olika länder, ska man tro vissa  här är barnen döende om de inte får vara hemma med föräldrarna i minst 1 år vilket är nonsens
  • Anonym (Fd:an)
    Anonym skrev 2012-05-25 17:22:40 följande:
    Men ts angrip inte pappan till ditt barn så där, ni har gv och det är hans fulla rätt att spara sina dagar tills ungen blir 8. Kanske du skulle tänkt på det tidigare och hushållit med dagarna bättre eller satt undan pengar till detta. Försörjningsstöd får du om du inte kan ordna din försörjning själv men det krävs dock att du har dagisplats och är inskriven på AF, sök jobb. Om du inte harr jobb

Men du får väl ge dig. Han har rätt att spara dem till bebben är 8.. Ursäkta mig men jag kunde inte spara dem, jag kunde ju inte gärna lämna barnet ensam hemma och börja jobba direkt. Skulle aldrig skrivit på för gv om hag skulle vetat vad det innebär.
Svar på tråden Jävla muppfan!!