• Anonym (Fd:an)

Jävla muppfan!!

Så jävla förbannad!!! Har en son på drygt ett halvår tillsammans med mitt ex. Vi gjorde slut för första gången strax efter att vi fått reda på graviditeten och sedan hattade vi fram och tillbaka länge. Det är nu helt slut mellan oss sedan några månader på grund av att han kuckelurat med grannfrun (!!). Under ett svagt ögonblick skrev jag på för gemensam vårdnad eftersom han just då var så gullig och allting kändes bra. Nu till problemet. Idioten vägrar skriva över föräldrapenningdagar till mig. Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.. Vad fan ska jag göra när mina dagar snart är slut??? Får ingen dagisplats, inget socialbidrag (ringt och kollat), har inga släktingar häromkring. Har försökt snacka med honom men han är helt körd i huvudet.

• Svar på tråden Jävla muppfan!!
  • Anonym
    LunaLunatic skrev 2012-05-25 18:08:00 följande:
    Du har varit föräldraledig och använt dina dagar.
    Pappan har ej varit ledig och har sålunda sina dagar kvar.
    Nu upplyser du honom om att det är hans tur ta hand om barnet. Han får lösa det genom att ta ut ledighet eller låta sin morsa sitta barnvakt, men HAN får lösa det. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-25 18:12:26 följande:
    Att du inte tog mindre dagar kan du fortf inte lasta pappan för. Han får spara dem tills ungen är 8 år och är du missnöjd med det så får du ändra lagen så den passar ditt tycke bättre
    Rätt och rätt. Han får se till att ungen får den omsorg den behöver under tiden mamman jobbar. Han får helt enkelt ta ut sina dagar. För varför är det mammans skyldighet? 
  • Anna81

Ring till familjerätten och rådfråga med dom

hur du ska göra. Ni kan ju gå på sammarbets samtal, då kanske ni kommer fram till nåt :)

• Anonym

varsegod du får vara hemma vi hindrar dig inte, men din ekonomi tydligen

Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 17:39:26 följande:
    Jag skiter i hur länge föräldrar är hemma med sina barn i Kuala Lumpur. Jag vill vara hemma med min skrutt så länge det går. Det är ju vanvård att sätta sin unge i förskolan tidigt. Vet du hur stora grupper de har?? Främmande människor kan inte ta hand om mitt barn lika bra som jag själv.

• Anonym (bådas ansvar)
    Anonym skrev 2012-05-25 18:09:44 följande:
    Pappan är väl egentligen rätt irrelevant i det sammanhanget, han har ju inget försörjningsansvar för henne. De är båda föräldrar och ska ha föräldraledighet.
    Det är inte hans fel att hon inte har någon inkomst - varför ska han ge bort sin värdefulla tid med sitt barn. Skulle du vara villig att ge bort din föräldraledighet till din partner? Den är värd mer än pengar, eller hur?
    Nu verkar det ju faktiskt som att pappan inte tycker att det är särskilt värdefull tid med barnet eftersom han inte vill vara hemma med det. Om pappan hade sett till barnets bästa så hade han antingen varit hemma tills barnet blir ett år eller gett mamman möjlighet att vara hemma till dess.
  • Emelie 491
    Anonym skrev 2012-05-25 18:15:36 följande:
    Rätt och rätt. Han får se till att ungen får den omsorg den behöver under tiden mamman jobbar. Han får helt enkelt ta ut sina dagar. För varför är det mammans skyldighet? 
    Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • Anonym

Bullshit

Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 18:00:22 följande:
    Det är inget fel på lagen. Mammor har det starkaste bandet till barnet när det föds och mest lämpade att ha vårdnaden om inte är gemensam.

• Anonym (Fd:an)
    LunaLunatic skrev 2012-05-25 18:08:00 följande:
    Du har varit föräldraledig och använt dina dagar. Pappan har ej varit ledig och har sålunda sina dagar kvar. Nu upplyser du honom om att det är hans tur ta hand om barnet. Han får lösa det genom att ta ut ledighet eller låta sin morsa sitta barnvakt, men HAN får lösa det. 
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience

Jo tack. Vi grälade om det igår. Jag föreslog att han kunde vara föräldraledig istället men det går ju inte för att det är en sån stressig period på hans jobb tydligen. Sa till honom att jag också vill spara mina föräldrapenningdagar och att han får ta över nu. Kommer att från med juni att dumpa skrutten utanför hans dörr varje morgon. Slutade med bråk och han hotade med orosanmälan om jag skulle få för mig att göra det... Ge mig styrka att orka med denna man...
Svar på tråden Jävla muppfan!!