• Tidsresenären 2012

FL:s Valbarometer - Juni 2012

Då var det dags igen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012
  • FMGA
    Anton Chigurh skrev 2012-06-16 11:28:13 följande:
    Rätta mig gärna, men jag hittar fan inget om att hon, Tina Hallgren Bengtsson,  är verksam i SD idag, som jag ser det är hon utrensad ur partiet, på goda grunder.

Rätt eller fel ??? 
    Ingen i tråden har heller påstått detta.

Därav Tonårsmammans fråga om läsförståelse, kan jag tänka mig. 
  • Anghammarad
    Anton Chigurh skrev 2012-06-16 11:28:13 följande:
    Rätta mig gärna, men jag hittar fan inget om att hon, Tina Hallgren Bengtsson,  är verksam i SD idag, som jag ser det är hon utrensad ur partiet, på goda grunder.

Rätt eller fel ??? 

Helt rätt, hon är tydligen i Svenskarnas Parti nu. Min mening med inlägget var inte att påstå att det fanns höga SD politiker som idag öppet bär uniform framför ett hakkors på ett möte där man bränner böcker av judiska författare, utan att visa att den typen av anhängare och medlemmar i partiet fanns i en tid som är obehagligt nära nutiden. Jag borde ha varit tydligare med det.

Jag är trots det rätt övertygad om att det än idag finns lika många rasister i SD som det finns  kommunister i vänsterpartiet.

• Anton Chigurh
    Anghammarad skrev 2012-06-16 11:37:55 följande:

Helt rätt, hon är tydligen i Svenskarnas Parti nu. Min mening med inlägget var inte att påstå att det fanns höga SD politiker som idag öppet bär uniform framför ett hakkors på ett möte där man bränner böcker av judiska författare, utan att visa att den typen av anhängare och medlemmar i partiet fanns i en tid som är obehagligt nära nutiden. Jag borde ha varit tydligare med det.

Jag är trots det rätt övertygad om att det än idag finns lika många rasister i SD som det finns  kommunister i vänsterpartiet.

Så du menar att partierna skall "straffas" för det som före detta - och utrensade - partimedlemmar gjort tidigare i historien ???
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Tonårsmamman1
    Anton Chigurh skrev 2012-06-16 11:43:36 följande:
    Så du menar att partierna skall "straffas" för det som före detta - och utrensade - partimedlemmar gjort tidigare i historien ???
    Straff? se det som en upplysning Flört
  • Anton Chigurh
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-16 12:06:06 följande:
    Straff? se det som en upplysning Flört
    Gäller det även andra partier än SD ???
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • billybuttern
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-16 10:58:23 följande:
    Hur är det nu med läsförståelsen?

Min är läsförståelse är bra, din är desto sämre.

"Detta är en SD politiker"

Kanske borde skrivit var istället.
  • billybuttern
    FMGA skrev 2012-06-16 11:32:40 följande:
    Ingen i tråden har heller påstått detta.

Därav Tonårsmammans fråga om läsförståelse, kan jag tänka mig. 
    Detta är en SD politiker, hon har tom varit vice ordförande i partiet,  på ett bokbränningsmöte för bara drygt 15 år sedan.
  • FMGA
    billybuttern skrev 2012-06-16 12:28:53 följande:
    Detta är en SD politiker, hon har tom varit vice ordförande i partiet,  på ett bokbränningsmöte för bara drygt 15 år sedan.
    Ok.
  • sasQuatch

Ja, visst är det trist att de enda man kan rösta på ifall man inte vill fortsätta massinvandringen är forna nazister?

Är ni oroliga? SD och hela den invandringskritiska rörelsen växer snabbt över hela europa, i denna takt -ifall den inte stannar snart- så är det bara en tidsfråga innan de får makt och rejält inflytande, inte OM utan NÄR.

Fortsätt blanda upp korten ni, det gör det bara enklare för de som "trillar dit" att sedan ta steget över till SvP eller andra radikalister då de gick in med tanken att det är ungefär samma sak.

Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012