• Tidsresenären 2012

FL:s Valbarometer - Juni 2012

Då var det dags igen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012
  • themia
    20120604 skrev 2012-06-04 16:10:35 följande:
    Hur mår du?
    Du har just belönats med priset "Årets mest förvirrade kommentar" Skål! Skål
  • IsDimma

I dagsläget hade jag lagt rösten på vänstern. 
    Men annars ligger miljöpartiet nära till hands också.  

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • themia
    sasQuatch skrev 2012-06-04 16:09:17 följande:
    Ehm, ja?
    Nu var detta inlägg inte riktat mot mig.
    Men SD är väl det enda riksdagspartiet som (vill)för en ansvarsfull politik.
    Massinvandring är fan inte ansvarsfullt.

Om du tror att det är ansvarsfull politik att lägga all energi på stoppa invandring, då har du mycket kvar att lära.
  • sasQuatch
    themia skrev 2012-06-04 21:14:30 följande:
    Om du tror att det är ansvarsfull politik att lägga all energi på stoppa invandring, då har du mycket kvar att lära.
    När ingen annan gör det så måste ju någon ta driva frågan hårt.
    Invandringspolitiken är den viktigaste frågan för många i dagsläget och då är det tur att SD finns som kan driva en linje med ansvarsfull invandringspolitik.

Och det är bra att det är deras profilfråga eftersom många kan enas under deras flagg då i nuläget.

• Mandel

Samma som alltid eftersom jag röstar efter ideologin och inte efter populistiska typiska valfrågor som folk faller som käglor för

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Tidsresenären 2012
    themia skrev 2012-06-04 01:51:09 följande:
    " Det enda partiet som faktiskt ser den stora elefanten i rummet och försöker hitta en hållbar lösning.
    " Bort med hyckleri, PKism, korruption och fram med äkta demokrati. "
    Floskler!

" Det parti som är mest i fas med folket, gräsrötternas åsikter. "
    Så de 93% som inte stödjer SD tillhör inte gräsrötterna?!

" Dem känns mest ödmjuka, och mer mänskliga. Mindre korrupt... "
    De ömmaste tårna menar du ...

" Bort med religiöst förtryck.
       Bort med djurplågeri. "
    Har SD i Riksdagen lagt några förslag? Vilka?

" Utvisa alla som begår brott, helt sjukt vad man daltar med invandrarbrottslingar. "
    När lägger SD förslag o att alla som begår brott ska utvisas? Tvivlar starkt 

" Sänk riksdagspolitikers löner "
    Skulle vilja uppleva den dan SD-politikerna förslår att sänka sina egna löner Drömmer 

Det är ingen konst att rabbla upp egna önskningar dagen i ända. Men att driva politik kräver  faktiskt lite mer. Hört talas om ansvar?

Med tanke på dina svar så verkar du dessvärre inte särskilt insatt i vad som hänt i Riksdagen sen SD kom in.
  • Tidsresenären 2012
    Mandel skrev 2012-06-05 17:02:58 följande:
    Samma som alltid eftersom jag röstar efter ideologin och inte efter populistiska typiska valfrågor som folk faller som käglor för

Härligt, min ideologi är sunt förnuft i alla fall.
  • Tonårsmamman1

I den riktiga världen (där svenskar och invandrare lever tillsammans, ni vet) så ligger SD trea från slutet, har bara KD och Centern bakom sig. Härligt!

• Tidsresenären 2012
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-06 11:00:00 följande:
    I den riktiga världen (där svenskar och invandrare lever tillsammans, ni vet) så ligger SD trea från slutet, har bara KD och Centern bakom sig. Härligt!

Låtsasvärlden menar du?

Mer sanning är ju att SD är tredje från toppen, här har du två färska mätningar:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14924783.ab
    http://avpixlat.info/2012/05/24/sentio-maj/
Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012