• Tidsresenären 2012

FL:s Valbarometer - Juni 2012

Då var det dags igen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012
  • themia
    Tidsresenären 2012 skrev 2012-06-06 10:55:08 följande:
    Med tanke på dina svar så verkar du dessvärre inte särskilt insatt i vad som hänt i Riksdagen sen SD kom in.
    Noterar att du nogsamt undviker mina frågor, det förstår jag
  • sasQuatch

Jahaa den!.
    Mm, SCB har alltid undervärderat SD och övervärderat S.

Man får nog dra ett snitt av alla institut sammanlagt då vissa tenderar att övervärdera SD och andra undervärdera.
    Gör man detta så visar trenden på växande iaf.

Det intressanta är att bland de som konsumerar andra medier och framförallt läser på forum och liknande så är SD oftare än inte största parti.
    Hur kommer detta sig?

• FMGA
    sasQuatch skrev 2012-06-06 21:07:10 följande:
    Jahaa den!.
    Mm, SCB har alltid undervärderat SD och övervärderat S.

Man får nog dra ett snitt av alla institut sammanlagt då vissa tenderar att övervärdera SD och andra undervärdera.
    Gör man detta så visar trenden på växande iaf.

Det intressanta är att bland de som konsumerar andra medier och framförallt läser på forum och liknande så är SD oftare än inte största parti.
    Hur kommer detta sig?
    Att du tycker trenden är växande skulle kunna bero på att du står på huvudet när du studerar den.

Om du ställer dig med bägge fötterna på jorden i stället - och studerar SD: egen sajt Status.st kan du nog konstatera att SD är stillastående eller svagt stagnerande.

• Rataxes
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-06 19:07:38 följande:
    Den senaste mätningen menar jag, stod om det i Sydsvenskan för några dagar sedan. Lästa också att i Stor Malmö ligger SD klart under 4%. Nu är jag ännu gladare.
    Jag också, hade min valkrets gällt för hela landet hade vi sluppit både V, SD, KD och med lite tur även MP.
    I suffer, therefore I am...
  • sasQuatch
    FMGA skrev 2012-06-06 21:24:43 följande:
    Att du tycker trenden är växande skulle kunna bero på att du står på huvudet när du studerar den.

Om du ställer dig med bägge fötterna på jorden i stället - och studerar SD: egen sajt Status.st kan du nog konstatera att SD är stillastående eller svagt stagnerande.
    http://privat.bahnhof.se/wb492673/1%20Alla%20linjar.gif
  • Anghammarad
    sasQuatch skrev 2012-06-05 16:47:03 följande:
    Invandringspolitiken är den viktigaste frågan för många i dagsläget och då är det tur att SD finns som kan driva en linje med ansvarsfull invandringspolitik.

Enligt Yougovs väljarbarometer för April i år är det bara 6,5% som anser att flykting och invandringspolitik är den viktigaste frågan. 6,5% av befolkningen är ju förvisso drygt 600 000 personer och det är ju många, det kan man hålla med om. Som jämförelse måste man ju då nämna att det är  8,7 miljoner som tycker att det finns andra frågor som är viktigare...

Källa: www.yougov.se/wp-content/uploads/2012/04/YouGovValjaropinionApril2012.pdf

Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012