• Tidsresenären 2012

FL:s Valbarometer - Juni 2012

Då var det dags igen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012
  • Anghammarad
    sasQuatch skrev 2012-06-08 17:54:22 följande:
    Ja, fast vart står det att det gick till som du beskrev?

På sista sidan i dokumentet (s.12) står det att man interjuvat 1401 personer totalt. På sidan fyra frågar man så viken fråga dessa 1401 anser vara den viktigaste, och där har 8.1% svarat flykting- och invandringspolitik. Man har sedan på sidan sju frågat _endast_ dessa 8.1% dvs 114 personer (det är därför det står "Bas: 114" där) vilket parti de anser sköter denna fråga bäst. Av de 114 är det 57.8%, eller 66 personer, som svarat SD.

Därför är det helt fel att säga att 57.8% i hela denna undersökning har åsikten att SD driver bäst politik i denna fråga när det faktiskt bara är drygt 8% av det totala antalet deltagare som ens fått frågan.

• Tonårsmamman1
    RasmedvetenKommunist skrev 2012-06-08 14:47:15 följande:
    Svenskar och invandrare lever inte alls tillsammans, vart har du fått det ifrån? Invandrare tenderar att hålla sig till sina egna i invandringstäta områden precis som Svenskarna håller sig till sina egna - Därav uttrycket White Flight!

Invandrare som kommer till Sverige är bara brickor i spelet - fullständigt livsnödvändiga för att bedriva den lönedumpningspolitik som gynnar vår smått sociopatiske och nydumpade statsminister samt andra rika massinvandringsförespråkare som bor långt ifrån mångkulturens misär i förorterna.

Sverigedemokraterna är oftast det tredje eller fjärde största partiet enligt färska opinionsmätningar så ditt andra påstående känns väldigt förvirrat. Då du hade två uppenbara fel av två så kan man anta att ditt inlägg var ironiskt? Eller har du bara blivit felinformerad tro?
    Varken eller, jag har ögon att se med själv och att läsa med. Men jag vet att SD-anhängare gärna töjer på sanningen.
  • sasQuatch
    Anghammarad skrev 2012-06-08 19:14:14 följande:

På sista sidan i dokumentet (s.12) står det att man interjuvat 1401 personer totalt. På sidan fyra frågar man så viken fråga dessa 1401 anser vara den viktigaste, och där har 8.1% svarat flykting- och invandringspolitik. Man har sedan på sidan sju frågat _endast_ dessa 8.1% dvs 114 personer (det är därför det står "Bas: 114" där) vilket parti de anser sköter denna fråga bäst. Av de 114 är det 57.8%, eller 66 personer, som svarat SD.

Därför är det helt fel att säga att 57.8% i hela denna undersökning har åsikten att SD driver bäst politik i denna fråga när det faktiskt bara är drygt 8% av det totala antalet deltagare som ens fått frågan.

Sant.
    Jag sitter långt ifrån skärmen och såg inte ens den där "basen" först.

Varför gör dem sådär? verkar ju idiotiskt, då säger det ju egentligen ingenting. 
  • Jean Pierre Barda

Hur kan V och MP ha över 23% tillsammans? Vad tänker folk med egentligen? Så vackert var det väl ändå inte i det forna DDR om jag inte missminner mig?

Otäckt att 2 av 10 människor man träffar står stolt upprätt och önskar kommunism och blodbad i Sverige Skäms

• Tonårsmamman1
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-15 21:56:12 följande:
    Hur kan V och MP ha över 23% tillsammans? Vad tänker folk med egentligen? Så vackert var det väl ändå inte i det forna DDR om jag inte missminner mig?

Otäckt att 2 av 10 människor man träffar står stolt upprätt och önskar kommunism och blodbad i Sverige Skäms
    Ännu mer konstigt att 5% röstar på f.d. nazister. Önskar folk en ny utrotning av icke önskvärda individer? Ja, tydligen.
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-15 21:59:35 följande:
    Ännu mer konstigt att 5% röstar på f.d. nazister. Önskar folk en ny utrotning av icke önskvärda individer? Ja, tydligen.
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? 5% i denna tråd har röstat på "osäker för tillfället" Menar du då att alla dessa skulle rösta på Svenskarnas Parti eller Nationaldemokraterna?

Har sett att du tidigare fört en väldigt aggressiv och märklig retorik utan någon större faktamässig substans, vart någonstans vill du egentligen komma?
  • Tonårsmamman1
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-15 22:45:38 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? 5% i denna tråd har röstat på "osäker för tillfället" Menar du då att alla dessa skulle rösta på Svenskarnas Parti eller Nationaldemokraterna?

Har sett att du tidigare fört en väldigt aggressiv och märklig retorik utan någon större faktamässig substans, vart någonstans vill du egentligen komma?
    Ja, men det tycker ni om alla som inte håller med er. 

Jag menar de 5% som röstade på SD i valet.
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-15 22:50:25 följande:

Jag menar de 5% som röstade på SD i valet.
    Ok, fast du pratar om fd Nazister vilket inte direkt gjorde att jag kopplade till SD som är ett Pro-Israel parti med flera judar i partitoppen som du kanske kan förstå. Därför trodde jag att du syftade på Nationaldemokraterna eller SP.

Om man nu ska prata ren historia så ligger nog S mest risigt till på den fronten.

Ok, vilka är "ni"? Jag har definitivt inte uttryckt min partitillhörighet och om du nu måste veta så tillhör jag dom 5% i denna tråd som faktiskt fortfarande är osäker på vad jag ska rösta på. Det enda jag vet med säkerhet är att det inte blir V eller MP då jag värdesätter äkta demokrati mer än något annat och anser att inget är viktigare för Sverige, därför faller dessa två enfrågiga småpartier bort.
  • Tonårsmamman1
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-15 23:03:57 följande:
    Ok, fast du pratar om fd Nazister vilket inte direkt gjorde att jag kopplade till SD som är ett Pro-Israel parti med flera judar i partitoppen som du kanske kan förstå. Därför trodde jag att du syftade på Nationaldemokraterna eller SP.

Om man nu ska prata ren historia så ligger nog S mest risigt till på den fronten.

Ok, vilka är "ni"? Jag har definitivt inte uttryckt min partitillhörighet och om du nu måste veta så tillhör jag dom 5% i denna tråd som faktiskt fortfarande är osäker på vad jag ska rösta på. Det enda jag vet med säkerhet är att det inte blir V eller MP då jag värdesätter äkta demokrati mer än något annat och anser att inget är viktigare för Sverige, därför faller dessa två enfrågiga småpartier bort.
    Då borde SD också falla bort. De har bara en fråga.
  • Tonårsmamman1
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-15 23:03:57 följande:

Konstigt ,jag har läst dig säga i en annan tråd att du ska rösta på SD.
Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012