• Tidsresenären 2012

FL:s Valbarometer - Juni 2012

Då var det dags igen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-15 23:13:23 följande:
    Då borde SD också falla bort. De har bara en fråga.
    Nej SD faller faktiskt inte bort då dom har en väldigt bred politik som inte är helt olik sossarnas då det begav sig på 60 och 70-talet, en politik som faktiskt byggde sveriges folkhem och som idag tyvärr håller på att raseras av oansvarighet.

Min röst kommer nog S eller SD få men det lutar nog mer mot det sistnämnda eftersom dom känns mer stabila i sina åsikter och sysslar inte bara med röstraggande och valfläsk som aldrig tycks infrias.

Än om SD liksom alla andra är ett parti som strävar efter mer väljare och mer makt så vet man att dom faktiskt gör det som är bäst för Sverige då dom är nationalister. S har ju tyvärr på senare år visat prov på ren och skär svenskfientlighet och det kanske inte direkt är att föredra med ett styre som föraktar den egna kulturen?

Den som lever får se .....
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-15 23:42:25 följande:
    Konstigt ,jag har läst dig säga i en annan tråd att du ska rösta på SD.
    Har jag mycket svårt att tro men länka gärna? Är det på samma ställe där det står att SD är nazister tro?
  • Tonårsmamman1
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-15 23:43:11 följande:
    Nej SD faller faktiskt inte bort då dom har en väldigt bred politik som inte är helt olik sossarnas då det begav sig på 60 och 70-talet, en politik som faktiskt byggde sveriges folkhem och som idag tyvärr håller på att raseras av oansvarighet.

Min röst kommer nog S eller SD få men det lutar nog mer mot det sistnämnda eftersom dom känns mer stabila i sina åsikter och sysslar inte bara med röstraggande och valfläsk som aldrig tycks infrias.

Än om SD liksom alla andra är ett parti som strävar efter mer väljare och mer makt så vet man att dom faktiskt gör det som är bäst för Sverige då dom är nationalister. S har ju tyvärr på senare år visat prov på ren och skär svenskfientlighet och det kanske inte direkt är att föredra med ett styre som föraktar den egna kulturen?

Den som lever får se .....
    Visst jätte bred politik. Det är väl därför hela 5% röstar på dom.
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-15 23:47:12 följande:
    Visst jätte bred politik. Det är väl därför hela 5% röstar på dom.
    Nu tänker du lite väl enkelspårigt tror jag, SD är ett förhållandevis nytt parti och har också fått utstå en svårartad,missvisande och aggressiv hatkampanj och dessa två faktorer är givetvis den största orsaken till att SD inte fick mer än 5,6% i valet 2010, har givetvis inget med bredden av politik att göra.

Danske folkeparti som bedriver en liknande ansvarsfullhet i politiken hade också en väljarskara på 5% en gång i tiden men nu på stabila 12% och tredje största parti i Danmark. SD har just presenterat tvåsiffrigt i opinionsresultat och går givetvis åt samma håll då dom faktiskt till skillnad emot många andra har en ekonomiskt hållbar och socialt vettig politik.
  • Tonårsmamman1
    Anton Chigurh skrev 2012-06-16 00:06:40 följande:
    Det där kan knappast kalla ett statement, det är för fan en fundering....
    Visst....
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-16 00:08:34 följande:
    Visst....
    Som föregående talare så vist just berättade för dig så hade du inte rätt i detta påstående heller precis som du inte haft rätt i något annat påstående du delgivit oss på detta forum.

Det är ett fritt och demokratiskt land och starka åsikter ska alltid välkomnas, men snälla "Tonårsmamman1" För diskussionens relevans och värde så är det alltid bättre om båda parter vet vad dom pratar om och är pålästa innan dom här starka åsikterna öppet skrivs ner.

Om du tex vill säga att vänsterpartiet har en bättre politik än SD så bör du lugnt och sakligt förklara varför du tycker att det förhåller sig på detta sätt.

Att du har läst i en kommunisttidning att det Judiska SD är Nazister räcker givetvis föga långt i verkligheten och skapar givetvis ingen vettig debatt.
  • Tonårsmamman1
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-16 00:25:30 följande:
    Som föregående talare så vist just berättade för dig så hade du inte rätt i detta påstående heller precis som du inte haft rätt i något annat påstående du delgivit oss på detta forum.

Det är ett fritt och demokratiskt land och starka åsikter ska alltid välkomnas, men snälla "Tonårsmamman1" För diskussionens relevans och värde så är det alltid bättre om båda parter vet vad dom pratar om och är pålästa innan dom här starka åsikterna öppet skrivs ner.

Om du tex vill säga att vänsterpartiet har en bättre politik än SD så bör du lugnt och sakligt förklara varför du tycker att det förhåller sig på detta sätt.

Att du har läst i en kommunisttidning att det Judiska SD är Nazister räcker givetvis föga långt i verkligheten och skapar givetvis ingen vettig debatt.
    Oj oj hetsa inte upp dig nu. Var har jag skrivit något om vänsterpartiet? Du läser som en kratta.
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-16 00:32:15 följande:
    Oj oj hetsa inte upp dig nu. Var har jag skrivit något om vänsterpartiet? Du läser som en kratta.
    Läser inte alls som en kratta och hetsar inte upp mig för fem öre faktiskt, dessa två påståenden får nog allt du äta upp och begrunda en smula Tonårsmamman1.

Läs denna mening igen tack.

Vill att du lägger ett lite extra fokus på förkortningen t.e.x. I en svart-vit värld(din?) så skrev jag "Och du som säger att vänsterpartiet har en bättre politik än SD ....... "

Den mening jag skrev var meningen att tillämpas som ett hypotetiskt exempel och ......

Ok, tror det gått fram att du återigen hade fel och bör åtnjuta en god natts sömn nu samt vakna upp i morgon med begrundan i åtanke.
Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012