• catdancing

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Har nyss kommit på min sambo med att han porrsurfar. Tycker det är kränkande, känner mig äcklad och billig. Jag har verkligen ansträngt mig för att köpa sexiga och fina underkläder, håller min kropp i form och vältränad och har en snygg kropp. Alltid noga med att hålla mig ren och fräsch, rakar mig mm mm. Ofta är det jag som tar intiativet till sex som inte på något sätt har varit dåligt tvärtom. Han har själv påpekat hur fantastiskt sexliv vi har flera gånger i veckan och ibland mer än 1 gång per dag. Så VARFÖR???? snälla någon hjälp mig. Jag har tappat tilliten totalt till honom. Och han vill inte prata om det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 06:10
    Har ett problem. Jag har precis börjat här så jag vet inte hur allt funkar, kan jag kommentera andras inlägg på min tråd, har försökt med att citera inläggen men jag ser inte själv vad jag skrivit?????, vimsig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 16:09
    Hade varit intressant att veta vad killar tycker i denna fråga,,, varför tittar dom. Och en annan sak. I måndags kväll jobbade jag och när jag kom hem var min älskling väldigt sugen på sex vilket jag tyckte var härligt, när jag sedan lånade hans dator på tisdagen så visade det sig att han porrsurfat på måndagskvällen. Var det då egentligen mig han ville ha eller hade han blivit upphetsad av något annat och var jag då bara föremålet för att få utlopp för sin sexuella upphetsning?????

• Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!
  • Anonym (våga vägra porr)
    Anonym (ja du..) skrev 2012-06-13 22:09:06 följande:
    Det är inget problem, det är ett objektivt iakttagande.

Och det var riktat till de som inte bemödade sig med att läsa vad siten du länkade till handlade om. Vid en snabb titt får man uppfattningen om att den handlar om att porr leder till potensproblem och förstörd förmåga att ha sex, men tittar man närmare så ser man att den handlar om människor som efter mycken porrkonsumtion har fått problem med potensen utan porr som stimuli =en speciell form av porrberoende. Sedan finns där tips och råd för dessa människor hur de ska ta sig ur sitt problem. Och precis som med nära stående till människor med andra beroenden målar de naturligtvis upp en svart bild av porr generellt.

som anhörig till en beroende, vad ska man måla i för färg menar du? Jag satt i tre år och min man då runkade alltid precis innan jag kom hem från jobbet, sedan ville han gärna ha närhet på kvällen typ att jag masserade honom.  Han ville aldrig ha sex med mig- vad är glädjen i det? Hur ska jag och andra i min sits inte ta åt oss?
  • Fridayyy
    Anonym (ja du..) skrev 2012-06-13 21:53:08 följande:
    Det där med att porrsurfa och bli kåt för att sen ha sex med frun för att få utlopp för kåtheten... det funkar inte riktigt så, snarare tvärtom; jag är kåt men min fru är inte hemma så jag porrsurfar ibland i väntan på att hon kommer hem. Men det förändrar inte min åtrå och kärlek till min fru, och det är ändå det som är viktigast. När det går så långt att man inte vill ha sex med frun men gärna porrsurfar, då är det dags att bli orolig. Sen att det finns mycket dålig porr idag, det är en annan femma, man får leta och sålla för att hitta något som känns äkta. Tråkigt om du upplever att det bara är sex och inget älska längre. Jag gillar variationen, inleda med att kyssas och älska för att övergå till sex och sen tillbaka till älska igen. Hoppas ni hittar en medelväg som bägge trivs med.
    Det är det jag har svårt att förstå, varför man inte kan "njuta" av att längtan till att senare ha sex med frugan???Varför man genast måste surfa in på porrsidor så fort man känner lite lust? Verkar som många tar till det och många verkar dämpa sin lust och har sedan inte sex på kvällen med sin partner. FAST det är bara partners som vittnar om detta, den som porrsurfar verkar inte tycka att det är ett problem.
  • Anonym
    Anonym (ja du..) skrev 2012-06-13 22:09:06 följande:
    Vid en snabb titt får man uppfattningen om att den handlar om att porr leder till potensproblem och förstörd förmåga att ha sex, men tittar man närmare så ser man att den handlar om människor som efter mycken porrkonsumtion har fått problem med potensen utan porr som stimuli
    Kan inte se någon skillnad
  • Anonym (ja du..)
    Anonym (våga vägra porr) skrev 2012-06-14 08:46:52 följande:
    som anhörig till en beroende, vad ska man måla i för färg menar du? Jag satt i tre år och min man då runkade alltid precis innan jag kom hem från jobbet, sedan ville han gärna ha närhet på kvällen typ att jag masserade honom.  Han ville aldrig ha sex med mig- vad är glädjen i det? Hur ska jag och andra i min sits inte ta åt oss?
    Svart såklart. Precis samma färg som människorna bakom siter som t.ex. den du hänvisade till målar med. Konstigt? Nä inte ett dugg. Ingen säger att ni inte ska ta åt er, det är ju en helt naturlig reaktion. För de som känner igen sig i din berättelse är det såklart ett stöd att inte känna sig ensam, eller för de som av olika skäl tar avstånd till porr och inte vill ha det i sitt liv, fine. Men de flesta människor hamnar inte i beroenden, och har inte en relation till porr som är destruktiv.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-13 14:57:55 följande:

Det är "hon" definitivt inte
    Jaja vill man bete sej som storken och vägra inse hur män fungerar så varsegod!
  • Chazz Michael Michaels
    Anonym skrev 2012-06-14 10:34:06 följande:
    Jaja vill man bete sej som storken och vägra inse hur män fungerar så varsegod!
    Men för helvete. Det är du som är en stork, som tror att dylika generaliseringar är till någon nytta överhuvudtaget. Upp med huvudet ur sanden nu.

(Och nej, en del av er på "andra sidan" är inte ett dugg bättre heller.) 
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • Anonym (ja du..)
    Anonym skrev 2012-06-14 09:25:35 följande:
    Kan inte se någon skillnad.
    Ser du skillnad på följande?:

"av porr får du potensproblem"
    "jag har fått potensproblem p.g.a. porrmissbruk"

"om du dricker vin så blir du alkoholist"
    "jag har blivit alkoholist av vin"

För mig är det en enorm skillnad på att beskriva vad som lett till ett missbruk och att dra parallellen att alla får missbruk som gör samma sak.
  • Janice01
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-14 10:51:58 följande:
    Men för helvete. Det är du som är en stork, som tror att dylika generaliseringar är till någon nytta överhuvudtaget. Upp med huvudet ur sanden nu.

(Och nej, en del av er på "andra sidan" är inte ett dugg bättre heller.) 
    Vadå för helvete?
    Generaliisering eller inte, sanniongen är sådan.
    Sedan finns det fjollor till män som fungerar på annat sätt bla.
  • Anton Chigurh

Struts. Ni menar struts. Och inget annat....

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Fridayyy
    Janice01 skrev 2012-06-14 11:33:58 följande:
    Vadå för helvete?
    Generaliisering eller inte, sanniongen är sådan.
    Sedan finns det fjollor till män som fungerar på annat sätt bla.
    Fjollor till män???

Men du svarar ju inte på hur jag som kvinna tänder emotionellt? Vad menas med det egentligen??? Och varför använder du porr då? Är du MAN?
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!