• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria
    manam skrev 2012-06-11 13:14:45 följande:
    Här är en till som tar sin sista Pergotime ikväll. Och samma här, har verkligen inte känt av någonting. Eller, inte mer än vanligt i alla fall... Men det verkar ju som om det inte behöver betyda så mycket. Hoppas på att vi alla får finfina ägglossningar om någon vecka .
    ah då får vi alla tre hålla varandra uppdaterade :)
  • Babybel

Jag är iväg på konferens i Dalarna men har störts hela dagen av riktigt jobbig värk i både rygg och framsida. Är samtidigt jäätehård i magen (sorry för infon) , så jag vet inte om det kanske bara är det som "trycker" mot äggstockarna.

Jag ska till gyn och kolla hur äggen växt på torsdag, hur är det för er andra? 

• Aria

babybel tydligen ska hårdmage ge samma symptom sa barnmorskan till mig, jag känner av äggstockarna och har inte ont eller så men lite molnande känsla har jag nog allt, nu känner jag mig lätt yr men inte så kraftigt men lite grann, jag tar ju sista tabletten ikväll..............det där med ryggen vid svanken känner jag också av...:) när kommer du tillbaka från konferensen?

• Utlandssvensk76

Jag ar pa dag 12 och var och kollade agg i em, hade ett pa 18.8mm och ett mindre pa 14.5. Lakaren tor att det blir agglossning snart. Slemhinnan sag bra ut. Jag tog pergotime november 2009 och blev gravid pa forsta forsoket, i kombination av ostrogen och progesteron. Har hoga forhoppningar sa klart och hoppas det gar vagen!

Lycka till alla andra

Karl 3 Augusti 2010 15.30
  • Aria

utlandsvensken hoppas också ;) för oss alla :)

idag är jag på dag 10 och det känns ju vid äggstockarna och svanken....

känner du något?

• Babybel
    Utlandssvensk76 skrev 2012-06-11 22:37:36 följande:
    Jag ar pa dag 12 och var och kollade agg i em, hade ett pa 18.8mm och ett mindre pa 14.5. Lakaren tor att det blir agglossning snart. Slemhinnan sag bra ut. Jag tog pergotime november 2009 och blev gravid pa forsta forsoket, i kombination av ostrogen och progesteron. Har hoga forhoppningar sa klart och hoppas det gar vagen!

Lycka till alla andra
    Oj, hade du redan ägg på nästan 19, det var bra jobbat. Då borde du ha ägglossning inom 1-2 dagar. Det gör mig lite brydd, för jag ska kolla äggen på torsdag (då är jag på dag 13) så jag hoppas man inte missar ägglossningen då.
  • Aria

babybei kan du inte bara köra ägglossnings tester för att se när du har ägglossning?
    Hur mår du idag?

Ja själv känner inte så mycket just nu så bara avvakta antar jag

kan man göra VUL hos barnmorska eller måste det vara hos läkare?

• Babybel
    Aria skrev 2012-06-12 12:52:52 följande:
    babybei kan du inte bara köra ägglossnings tester för att se när du har ägglossning?
    Hur mår du idag?

Ja själv känner inte så mycket just nu så bara avvakta antar jag

kan man göra VUL hos barnmorska eller måste det vara hos läkare?
    Har du ingen tid bokad med den gyn som skrev ut tabletterna?? Märklig gyn i så fall, min är jättenoga med hur detta ska skötas och hur jag ska övervakas för det kan bli väldigt fel annars (tänk octomum Förvånad). Om hon inte har gjort det så ring henne och fixa tid omgående senast tors. Eftersom dina och mina omstädigheter är mer eller mindre identiska (bägge började utan att ha mens, och samma dag) så borde torsdag också vara den dag då du ska kolla också.

Idag känner jag nästan ingenting. Men jag har fattat att det verkligen inte innebär nåt. Min vän som donerat ägg flera gånger och blivit ordentligt stimulerad för att släppa många ägg, sa att när hon blev perfekt stimulerad så kände hon inget alls. 
  • manam

Här är det heller inga känningar... Men precis som ni har jag nu läst mig till att det inte behöver innebära något alls. Kanske borde vara glad över det istället . Mindre kul är dock att jag fått svar på prover som visar på förhöjt TSH. Inte konstigt att jag inte ägglossar av mig själv då i och för sig. Men så typiskt! Gissar nämligen att det innebär no no att bli gravid just nu och att jag istället får ta levaxin för att få ner det värdet. Får se vad gyn säger på torsdag...

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd