• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Snobbs

Började äta pergo igår 13/6 då jag var på cd 5, så jag favoritar denna tråden så länge.

• Aria

Snobbs det tycker jag absolut att du ska göra och vi är också fortfarande under "utveckling" första VUL gav inget på någon av oss men vi fortsätter kämpa på och ju fler vi är desto roligare :)

manam.......en kvar :( sedan vet jag inte hur jag gör...hur ska du göra

• manam
    Aria skrev 2012-06-15 00:19:03 följande:
    Snobbs det tycker jag absolut att du ska göra och vi är också fortfarande under "utveckling" första VUL gav inget på någon av oss men vi fortsätter kämpa på och ju fler vi är desto roligare :)

manam.......en kvar :( sedan vet jag inte hur jag gör...hur ska du göra
    Har ju inte fått nya Pergo utskrivna eftersom jag måste få ner TSH först. Så nu kör jag Levaxin i 5 veckor, därefter är det dags att kolla om mina hormoner har förändrats.

Önsketänket är ju att jag ägglossar bättre med ett lagom TSH-värde .

Jobbigt för dig att få så dålig respons från vården. Man vill ju ha en ordentlig plan liksom. Jag är väldigt tacksam över att jag träffat en gyn som känns himla handlingskraftig och bra.
  • Babybel

Aria: har du så att du kan köra dubbeldos nästa kur? Troligen behöver du det eftersom du inte fick respons på enkeldos. Så resonerade iaf min Gyn, så för mig blir det dubbeldos nästa omgång.

Förhoppningsvis har manam fått ordning på sina värden så kör vi allihopa den 9/7 ;)

• manam
    Babybel skrev 2012-06-15 08:30:49 följande:
    Aria: har du så att du kan köra dubbeldos nästa kur? Troligen behöver du det eftersom du inte fick respons på enkeldos. Så resonerade iaf min Gyn, så för mig blir det dubbeldos nästa omgång.

Förhoppningsvis har manam fått ordning på sina värden så kör vi allihopa den 9/7 ;)
    Haha...tyvärr får jag nog vänta minst ett par veckor till. Kommer kolla TSH den 19/7. Men sedan så!
    Känns bra att ha hittat några som är precis i samma process.

Bra att du fick dubbeldos utskriven också. Då ska du se att det händer grejer .
  • Aria

babybel nej det har jag tyvärr inte, det var en otrolig gullig och fin människa på FL som hade över sist och skickade till mig, men a jag får väl fortsätta leta

jag är väldigt trött känner jag, ni då?

• Babybel

Jag har ont i äggstockarna, det liksom sticker och molar. Sen blir jag inte kvitt illamåendet. Har gjort ÄL-test och gravtest nu på morgonen (inte för att jag trodde de skulle ge utslag, var mest uttråkad bara. Haha). De var negativa, men jag har fan fortfarande hopp!

• Aria

babybel samma här med illamående och så ont i svanken och trött som sagt...jag ger nog inte heller upp ännu :)

• Babybel

ÖÖÖÖH, jag fick en blödning idag???? Fattar inget, inte fan ska jag blöda nu under egentligen några omständigheter alls?! Det var en liten tunn ljusröd blödning. Så det stämmer ju om det är mensvärk jag har och också illamåendet kanske. Sen har jag haft vidrig huvudvärk idag och igår. Men ändå?

• Snobbs

Babybel det kanske kan vara ägglossningsblödning? Testa igen ikväll?

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd