Tjotta skrev 2012-06-20 20:22:52 följande:
Åhhhhh tack tjejer för välkomnandet!!!!
Jag är så ny så jag bara undrar: Vad betyder ÄD,VULoch BIM??
ÄL,UL vet jag men resten??
min gyn sa när jag var där igår att jag den 9/7 ska komma tillbaka för att ta prover men inte vad för prover. Är de då de kollar om man haft eller snart ska ha ÄL om det funkar??
Nu är ju detta min första kur jag ska börja äta på fredag och jag undrar: hur många enkel kurer äter man innan man får börja med dubbel/trippel osv???
Finns det nån av er som bor i Väster Norrland?? Vore skönt att kanske träffa nån som bor i närheten och kunna prata IRL. Min sambo förstår inte alltid hur det är att leva med pco. Han tror ibland att bara man "kör" på regelbundet så löser det sig av sig själv..... Konstigt att han fortfarande tror det ibland han har ju varit ihop med mig snart i 4 år........
ÄD har jag ingen aning om vad det är...hehe ägglossningsdag kanske!? VUL är vaginalt ultraljud och BIM är beräknad inte (eller ingen) mens.
Det troliga är att din gyn ska kolla hur äggblåsorna ser ut den 9:e, mäta dem och se hur de växt, hur många som mognat och avgöra om ni ska köra på eller om ni får sexförbud.
Hur många ggr man får äta enkelkur beror nog på hur du svarar på din enkelkur. fungerar den inte alls så kommer du allra troligast få göra dubbelkur nästa månad. Det får iaf jag, finns väl ingen mening att få en ny för låg dos. Men svarar du jättebra och får ägglossning på enkelkur men inte blir gravid får du nog en enkelkur sen igen.
Jag har bott i västernorrland men bor i Stockholm nu sen nåt år.
Ang. din kille så är det nog inte så ovanligt och det värsta är att vi nog bara får hajja att de inte kan förstå. Min kille
försöker verkligen, men har svårt att verkligen greppa det ändå. Det blev lite bättre när gyn förklarade om PCO, för jag tror att det blir mer på rikitgt när en läkare säger det. MEN, nu har du fått Pergotime så nu ska ni ju bara köra på ändå