• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Babybel
    Snobbs skrev 2012-06-16 12:55:17 följande:
    Babybel det kanske kan vara ägglossningsblödning? Testa igen ikväll?
    Va? Vad är det, kan man ha det?
  • Aria

babybel jaaaaaaaaaa eller kanske en nidblödning å gud vad jag hoppas för din skull :)
    jag är lika glad nu som om det varit jag själv :)
    snälla håll oss uppdaterad, jag ska nog också ta ägglossnings test idag bara därför :)

:)

• manam

Åh, vad jag håller tummarna för att det är ägglossningssymptom ni båda känner. Kör hårt .

• Babybel

Haha, ni är så rara. Det är verkligen skumt detta för det var verkligen bara lite lite tunt blod. Om det nu är en ägglossningsblödning så vet jag inte om det innebär att man har ägglossning nu, redan har haft eller kommer att ha senare. Hur som helst så slog lusten ändå till rejält idag så jag och killen kastade oss över varandra ;)

• Aria

babybel härligt härligt och så fortsätter ni ge efter er lust ett par dagar till, saken är den att det kan vara vilket som, jag tog själv nyss två ägglossnings stickor och på BÅDA så syntes det andra strecket, om än svagt men det syntes iallafall så jag ska ta imorgon också, på vissa människor syns det inte en spå testerna, men har du kollat livmoders sekret eller vad det heter? Det ska tydligen vara det tydligaste tecknet...

nu känner jag också molnande värk i främst vänster äggstocke så bara slappna av nu, tänk också på att hormonerna som reglerar mensen och ägglossningen är den känsligaste i hela kroppen och minsta stress kan skjuta upp en eventuell ägglossning så bara slappna av :)

nu har ni verkligen möjlighet att kräva massage från era respektive om de vägrar så marknadsför ni det som nödvändigt ont för att öka förutsättningarna :) Funkar så bra så för mig, massage morgon och kväll, även på magen och svanken varje kväll :) Killen hämtar glatt vatten och allt annat jag önskar så jag inte ska överanstränga mig nu :)

• manam
    Aria skrev 2012-06-16 17:43:28 följande:
    babybel härligt härligt och så fortsätter ni ge efter er lust ett par dagar till, saken är den att det kan vara vilket som, jag tog själv nyss två ägglossnings stickor och på BÅDA så syntes det andra strecket, om än svagt men det syntes iallafall så jag ska ta imorgon också, på vissa människor syns det inte en spå testerna, men har du kollat livmoders sekret eller vad det heter? Det ska tydligen vara det tydligaste tecknet...

nu känner jag också molnande värk i främst vänster äggstocke så bara slappna av nu, tänk också på att hormonerna som reglerar mensen och ägglossningen är den känsligaste i hela kroppen och minsta stress kan skjuta upp en eventuell ägglossning så bara slappna av :)

nu har ni verkligen möjlighet att kräva massage från era respektive om de vägrar så marknadsför ni det som nödvändigt ont för att öka förutsättningarna :) Funkar så bra så för mig, massage morgon och kväll, även på magen och svanken varje kväll :) Killen hämtar glatt vatten och allt annat jag önskar så jag inte ska överanstränga mig nu :)
    Det där med sekretet är jag verkligen förvirrad över. Har inte haft någon spontan mens alls sedan jag slutade med p-piller, vilket borde betyda att jag heller inte haft någon ägglossning. MEN, det där speciella äggviteliknande sekretet har jag haft vid ett par, tre tillfällen. Har ni också haft det, utan att det inte varit ägglossning på g? Känns ju som att kroppen spelar ett riktigt irriterande spratt i så fall.
  • Aria

manam ja man kan nog ha det så ändå men det blir mer strax innan ägglossningen,

titta även på länken jag skriver in, man tydligen kolla även där och jag kände idag (ursäkta informationen men vi har väl passerat det stadiet nu) och tycker nog jag börjar närma mig en ägglossning :)

• manam
    Aria skrev 2012-06-16 17:58:34 följande:
    manam ja man kan nog ha det så ändå men det blir mer strax innan ägglossningen,

titta även på länken jag skriver in, man tydligen kolla även där och jag kände idag (ursäkta informationen men vi har väl passerat det stadiet nu) och tycker nog jag börjar närma mig en ägglossning :)
    Ja, har också läst liknande om hur man ska kunna känna på livmodertappen. Samma sak där, känner verkligen hur den förändras över tiden. Som om jag hade ägglossning. Visst är det konstigt? Och det här sega sekretet tror jag aldrig jag har haft när jag ätit p-piller, så något är det ju som händer i kroppen i alla fall.
  • Aria

manam det tror jag faktiskt också.....man känner ändå sin egen kropp bäst och nu värker verkligen äggstockarna....fast när ja ringde Gyn sa de att de kan vara förstoppning :) haha a men seriöst alltså jag har verkligen noll förtroende för dem både pga detta och andra saker också

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd