• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • manam

Oh, massa liv i tråden sedan igår kväll. Lovely!

Babybel: Ja, nu ångrar jag att jag inte avkrävde gyn ett mått på mina äggblåsor . Men vad jag såg på bilden så verkade alla vara ungefär lika stora. Har ju ganska proppfullt med äggblåsor i mina äggstockar. Din som var nio mm, hur skiljde den sig i storlek jämfört med de andra? Angående pilskheten ; jag känner faktiskt inte heller att lusten blivit mindre. Kan ju vara en tidsfråga i och för sig...och än så länge känner jag inte ens att vi haft en ärlig chans att få till något barn pga inga ägglossningar så då blir ju det hela ganska avdramatiserat ändå. Hoppas ju dock på att Pergotime ska kunna vara en lösning på detta.

Aria: Tror att sekretet kommer innan ägglossningen. Ibland flera dagar. Så ge inte upp hoppet...låter ju som om någonting är på G.

Tjotta: Som che71 redan skrivit, spermierna lever flera dygn så ni MÅSTE inte varje dag. Om ni inte är sugna på't såklart .

Sitter här med solklart molande "tjejmage". Så det där med ägglossning på väg känns mer och mer som en möjlighet faktiskt. Det ironiska då att sexa i midsommarhelgen känns lite mission impossible pga typ kollektivboende och himla mycket folk. Å andra sidan vet jag ju att det ändå inte är en riktigt bra idé att bli gravid förrän mitt TSH har justerats så jag ska nog inte gråta över det. Jag är nöjd om det visar sig att Pergo har hjälpt!

Hoppas ni alla får en riktigt fin midsommarhelg.

• Babybel

OK tjejer, jag hoppas ni ÄL-testar, för jag fick en chock idag. Även om jag liksom haft så jäkla gott hopp och trott (nästan varit övertygadd) att jag ska ägglossa så grinade jag 10 minuters lyckogrin idag på eftermiddagen när jag fick en glad gubbe på Clearblues äl-test. Inom 48 timmar har jag alltså ägglossning och störst chans att blir gravid.
    Inte nog med mig, jag är liksom övertygad om att det kommer vara samma för er. Vi är för lika i omständigheterna. Så kära medsystrar (hihi) gör ett ÄL-test idag (även om det är lite sent, har fattat att det ska göras vid 14-15, fast jag gjorde mitt 16.00 typ), fy FAN va kul om vi ägglossar och håller på samtidigt. Våra symptom har varit så vansinnigt lika ju. Det var väl lite det som fick mig att tänka att det bara inte kunde vara så att inget hände i kroppen (precis som ni kände). Och när man läst om det så tyder allt  (alla våra gemensamma symptom på begynnande äl).

Che71: Är så nyfiken på hur det går för dig, antar att ni fått till det men hur känns det?  

• Babybel

hehe, var lite väl exhalterad i mitt förra inlägg. Sorry för felstavningar, felsyftningar och allmänna fel....

• manam
    Babybel skrev 2012-06-21 17:40:27 följande:
    OK tjejer, jag hoppas ni ÄL-testar, för jag fick en chock idag. Även om jag liksom haft så jäkla gott hopp och trott (nästan varit övertygadd) att jag ska ägglossa så grinade jag 10 minuters lyckogrin idag på eftermiddagen när jag fick en glad gubbe på Clearblues äl-test. Inom 48 timmar har jag alltså ägglossning och störst chans att blir gravid. Inte nog med mig, jag är liksom övertygad om att det kommer vara samma för er. Vi är för lika i omständigheterna. Så kära medsystrar (hihi) gör ett ÄL-test idag (även om det är lite sent, har fattat att det ska göras vid 14-15, fast jag gjorde mitt 16.00 typ), fy FAN va kul om vi ägglossar och håller på samtidigt. Våra symptom har varit så vansinnigt lika ju. Det var väl lite det som fick mig att tänka att det bara inte kunde vara så att inget hände i kroppen (precis som ni kände). Och när man läst om det så tyder allt  (alla våra gemensamma symptom på begynnande äl). Che71: Är så nyfiken på hur det går för dig, antar att ni fått till det men hur känns det?  

Iiiih! Det är ju fantastiskt. Sitter här på ett tåg påväg låååångt bort från allt vad ägglossningstest heter. Men åh, så glad jag blir för din skull. Baka bebis känns väl som en perfekt aktivitet för midsommarhelgen ?!
  • che71
    Babybel skrev 2012-06-21 17:40:27 följande:
    OK tjejer, jag hoppas ni ÄL-testar, för jag fick en chock idag. Även om jag liksom haft så jäkla gott hopp och trott (nästan varit övertygadd) att jag ska ägglossa så grinade jag 10 minuters lyckogrin idag på eftermiddagen när jag fick en glad gubbe på Clearblues äl-test. Inom 48 timmar har jag alltså ägglossning och störst chans att blir gravid.
    Inte nog med mig, jag är liksom övertygad om att det kommer vara samma för er. Vi är för lika i omständigheterna. Så kära medsystrar (hihi) gör ett ÄL-test idag (även om det är lite sent, har fattat att det ska göras vid 14-15, fast jag gjorde mitt 16.00 typ), fy FAN va kul om vi ägglossar och håller på samtidigt. Våra symptom har varit så vansinnigt lika ju. Det var väl lite det som fick mig att tänka att det bara inte kunde vara så att inget hände i kroppen (precis som ni kände). Och när man läst om det så tyder allt  (alla våra gemensamma symptom på begynnande äl).

Che71: Är så nyfiken på hur det går för dig, antar att ni fått till det men hur känns det?  
    Känner inget speciellt. Hade ju ont i måndags em/kväll så då var nog själva ÄL.(på dag 16)
    Stickan visade ju svagt utslag redan sönd morgon o starkt på månd morgon.
    Vi "fick till det" lörd o sönd  (månd+ tisd försökte vi men sambon kände nog av pressen tyvärr!)
    Hoppas simmarna överlevde ifrån i söndags!!!!
  • Aria

ååå babybel vad underbart, känns som en otroligt upplyftande och glädjefylld nyhet i en annars väldigt deprimerande dag, jag hade så ont i rygg, svanke magen och knäna igen så var så säker på att jag skulle få ÄL idag men nix :( hur länge hade du ont innan du fick ÄL?

Kör på nu babybel för någon ska fanne mig ha en unge snart alltså :)

• Babybel

Manande: Var är du på väg? Reser du lmkt i jobbet som jag eller är det midsommarresande ut i landet?

• Tjotta

Åhhhh Babybel!!!! Skit i felstavningar!!!! Åhhhhh vad roligt!!!!! Håller alla tummar och tår för dig!!!!!!!

• Aria

alltså jag fattar inte, kan det vara så att jag gör något fel när jag gör ÄL-testerna, varför är tiden 14-15 så viktig?
    Alla kroppstecken säger att jag har ÄL utom de där förbannade clearblue testerna....

vad jobbar samtliga här med? Vi kan väl fokusera lite på andra saker också, så vi lär känna den lilla grupp vi kommit att bli :)

• Aria

känns som att ryggen ska brytas itu........någon mer som har några symptom?

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd