• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Babybel
    Aria skrev 2012-06-16 17:43:28 följande:
    babybel härligt härligt och så fortsätter ni ge efter er lust ett par dagar till, saken är den att det kan vara vilket som, jag tog själv nyss två ägglossnings stickor och på BÅDA så syntes det andra strecket, om än svagt men det syntes iallafall så jag ska ta imorgon också, på vissa människor syns det inte en spå testerna, men har du kollat livmoders sekret eller vad det heter? Det ska tydligen vara det tydligaste tecknet...

nu känner jag också molnande värk i främst vänster äggstocke så bara slappna av nu, tänk också på att hormonerna som reglerar mensen och ägglossningen är den känsligaste i hela kroppen och minsta stress kan skjuta upp en eventuell ägglossning så bara slappna av :)

nu har ni verkligen möjlighet att kräva massage från era respektive om de vägrar så marknadsför ni det som nödvändigt ont för att öka förutsättningarna :) Funkar så bra så för mig, massage morgon och kväll, även på magen och svanken varje kväll :) Killen hämtar glatt vatten och allt annat jag önskar så jag inte ska överanstränga mig nu :)
    WOW, det bådar ju jättegott!!!

Jag fattar verkligen inte det där med att känna på livmodertapp och sekret. Det har jag aldrig gjort och det känns liksom skumt, hehe! Känns det inte obehagligt? Sen har jag gjort en konisering för ett gäng år sedan och opererat bort en del av tappen så för min del kanske det inte funkar att känns där ändå!?

Äggviteliknande sekretet har jag haft flera gånger och det har verkligen kunnat vara mycket, men då har jag liksom ätit p-piller så jag har knappast ägglossat då.  
  • Aria

nej men p-piller kan också ge sådant sekret tydligen, men nu äter du inte dem så har du sådant sekret så ska det vara pga kommande ägglossning pröva följ instruktionerna i länken så får du se :)

• che71
    Babybel skrev 2012-06-16 12:31:04 följande:
    ÖÖÖÖH, jag fick en blödning idag???? Fattar inget, inte fan ska jag blöda nu under egentligen några omständigheter alls?! Det var en liten tunn ljusröd blödning. Så det stämmer ju om det är mensvärk jag har och också illamåendet kanske. Sen har jag haft vidrig huvudvärk idag och igår. Men ändå?
    Jag fick en blödning efter min första Pergokur i höstas, den kom efter ÄL ca 4-5 dagar så det var jätteskumt!
    Gyn ssk tyckte att det skulle räknas som mens, men jag var på VUL innan ÄL så jag vet när det skulle ha varit ÄL
    Men det kunde tydligen vara en ÄL blödning sa de sen.
    Jag väntade o sen kom en konstig mens om varade bara 1 dag, exakt 14 dagar efter ÄL.
    (den gången försökte vi inte ens pga att gyn läkaren gav sexförbud pga 3 äggblåsor!!).
    Annars har jag aldrig haft mellan eller ÄL blödning!
  • Babybel
    che71 skrev 2012-06-16 20:53:23 följande:
    Jag fick en blödning efter min första Pergokur i höstas, den kom efter ÄL ca 4-5 dagar så det var jätteskumt!
    Gyn ssk tyckte att det skulle räknas som mens, men jag var på VUL innan ÄL så jag vet när det skulle ha varit ÄL
    Men det kunde tydligen vara en ÄL blödning sa de sen.
    Jag väntade o sen kom en konstig mens om varade bara 1 dag, exakt 14 dagar efter ÄL.
    (den gången försökte vi inte ens pga att gyn läkaren gav sexförbud pga 3 äggblåsor!!).
    Annars har jag aldrig haft mellan eller ÄL blödning!
    Skumt hur det funkar det där. Verkar inte finnas några direkta svar eller "regler" man kan lita på ;) Det jag har haft idag kan verkligen inte kallas mens. typ max 2 kryddmått, hehe. Får väl se hur det blir imorgon. 

Hur går det för dig? Var du på VUL i torsdags också som vi 3 andra?
  • che71
    Babybel skrev 2012-06-16 21:53:11 följande:
    Skumt hur det funkar det där. Verkar inte finnas några direkta svar eller "regler" man kan lita på ;) Det jag har haft idag kan verkligen inte kallas mens. typ max 2 kryddmått, hehe. Får väl se hur det blir imorgon. 

Hur går det för dig? Var du på VUL i torsdags också som vi 3 andra?
    Nej vi kör på själva nu!
    I höstas/vintras blev jag ju överstimulerad (3 äggblåsor)  2 ggr, så gyn läkaren ville inte att vi skulle försöka.
    Men jag blev ju gravid  o det var ett foster (vi gick på VUL hos annan läkare) men sen missfall i v 11.
    Så hade jag paket kvar att hämta ut , så vi ser det som extra chanser innan vi vänder oss till IVF.
    Vi tänker som så att jag är 40 år, vi hade försökt 1 år efter första missfallet på egen hand o inte lyckats,
    'att det är väldigt liten risk att alla skulle befrukas.
    Sen går tydligen inte alla som får Pergotime  på  VUL heller så det känns konstigt att vi fick förbud då,
    när vissa bara får receptet o inget mer liksom.
    Så idag är det dag 15 för mig, ÄL stickan visade svagt streck  imorse (igår var det inget) så kanske ÄL på gång här snart....får se om det blir starkare imorgon.
  • Snobbs

Hej tjejer.

Jag är idag på cd 9 och tog min sista tablett nu imorse (1a kuren, enkel. Pga PCOS).
    Jag har fått en liten blödning nu, det hugg i magen lite inatt men känns som det är för tidigt för ÄL nu?
    Någon som har nån ide på vad som händer?

Jag har bara fått recept utan uppföljnings VUL. Jag är nu utomlands till mitten på nästa månad iaf så har ingen läkare att rådfråga. Gyn skulle vara stängt över sommaren så vi skulle försöka själva med pergo och sen återkoppla till gyn till hösten.

• Aria

che17 bra att ni struntar i Läkaren och de nu. Nu hoppas vi på en ÄL hos dig :)

Snobbs det är nog ingen fara jag hade visserligen ingen blödning men det högg till lite då och då också...det är nog bara en biverkning har för mig att läste att även små blödningar är det :)

• che71

ÄL stickan gav 2 starka streck imorse
    (igår var teststrecket bara svagt)
    Så det borde vara ÄL imorgon!!!!Glad

Nu ska jag inte dricka vin mer o bara max 2 koppar kaffe om dagen...för säkerhets skull.
    Hur gör ni med sånt mellan ÄL o BIM ?

usch att man ska behöva jobba när man har viktigare saker för sig hemma med sambonFlört

BIM blir 2/7 på första semesterdagen

• manam
    che71 skrev 2012-06-18 08:29:41 följande:
    ÄL stickan gav 2 starka streck imorse
    (igår var teststrecket bara svagt)
    Så det borde vara ÄL imorgon!!!!Glad

Nu ska jag inte dricka vin mer o bara max 2 koppar kaffe om dagen...för säkerhets skull.
    Hur gör ni med sånt mellan ÄL o BIM ?

usch att man ska behöva jobba när man har viktigare saker för sig hemma med sambonFlört

BIM blir 2/7 på första semesterdagen
    Oh, vad spännande! Då vet du vad du ska göra ikväll .

Angående kaffe och alkohol...jag har inte riktig behövt tänka på det då jag inte fått igång några ägglossningar ännu. Det är ju ett dilemma det där. Man vill maximera chanserna, men samtidigt leva så mycket som möjligt som vanligt för att inte mensen ska kännas som ett lika hårt slag i magen om/när den kommer. Vet inte riktigt hur jag kommer göra faktiskt...
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd