• Daddysthlm

Fru utan lust

Hej

Jag har sedan snart 10 år ett förhållande med kvinna jag älskar mycket och idag är gift med. Vi har tre fina friska barn ihop är 38 å 40år och torde vara lyckliga.

Sedan tre-fyra år har min fru inte velat ha något sexuellt samliv med mig, eller rättare sagt inte har lust. Visst får man till det ibland, men det är lika ofta i kvartalet som medelsvenson har i veckan.

Vi har diskuterat detta utan resultat. Jag bönar och ber om att i alla fall få veta om det är på mig det hänger. Men hon säger att det inte finns lust och det inte har med mig att göra. 

Jag är frustrerad och vet inte vad jag skall ta mig till. För mig är sexlivet inte bara ”sex” utan en stor ömhets- och kärleks-bekräftelse.

Sexet som sådant kan jag ju lösa på annat håll ”inget alternativ för mig”.

Men det känns jobbigt eller nu snart inte hållbart är, att jag inte känner mig älskad längre.

Visst får man fina kommentarer och så men dem bryts ner i molekyler då man inte är önskvärd på hennes sänghalva.

Jag har flera gånger frågat vad man skall göra åt detta då hon själv säger att hon vill ha det bättre. Men jag kan ju inte med än prata med henne. Hon har inte heller sökt hjälp fast jag föreslagit detta. Men hon gör inte det.

Om hon nu talar sanning om att det inte är på mig felet ligger så kan jag ju inte göra mer är vara en duktig man med fina komplimanger, blommor och så.

Skall jag boka tid hos familjerådgivningen för hjälp att göra ett smidigt avslut på detta eller finne det hopp?

Jag har bestämt mig att inte leva i celibat vilket jag mer eller mindre idag gör.

Vad gör man?

/ledsen man..

• Svar på tråden Fru utan lust
  • Fandango2012

Är tyvärr i samma situation som dig...

Har inte något bra svar att ge men favoritar din tråd så jag också kan se om någon här har förslag.

Ha det så bra som det går...kram 

• Fridayyy

Jag tycker det vore bra med nån rådgivning. Har hon ingen lust alls?? Varför är hon själv inte bekymrad över det??

Jag tycker du har rätt att få ett svar i alla fall.

• glad i livet

Jag tror du får slå näven i bordet. Få henne att förstå att för dig är det ett problem. Och att om inte hon är beredd att försöka arbeta på det och lösa dey med dig så kommer du gå. Familjerådgivning, eller parterapi kanske är en början?

• Daddysthlm

Slå näven i bordet har ja gjort, resultatlöst. Sånär som ett par extra nått kvartal.

Kews förslag kanske bara blir fel, fast det låter lockande. ;)

• glad i livet
    Daddysthlm skrev 2012-06-15 16:53:46 följande:
    Slå näven i bordet har ja gjort, resultatlöst. Sånär som ett par extra nått kvartal.

Kews förslag kanske bara blir fel, fast det låter lockande. ;)

Testa kews förslag?, Antingen blir hon vrålkåt eller så puttar hon bort dig.

Om hon inte fattar annars att du menar allvar kanske du måste visa att du verkligen menar allvar. Boka tid för rådgivning och ställ ultimatum, antingen följer hon med eller så flyttar du ut.  
  • Anonym

Men du får väl andra ömhets- och kärleksbekräftelser än just sex? Annars är det ju där problemet ligger och inte det att ni inte har sex. Får du närhet och ömhet genom kyssar, hångel och smek så räcker det ju med att du runkar för att få utlösning. Hon kanske tycker det är jobbigt att hon måste ta hand om ditt klet som kommer vid sex?

• CygnusX1
    Anonym skrev 2012-06-16 18:36:03 följande:
    Men du får väl andra ömhets- och kärleksbekräftelser än just sex? Annars är det ju där problemet ligger och inte det att ni inte har sex. Får du närhet och ömhet genom kyssar, hångel och smek så räcker det ju med att du runkar för att få utlösning. Hon kanske tycker det är jobbigt att hon måste ta hand om ditt klet som kommer vid sex?
    Eh, what ... ?

"ta hand om ditt klet som kommer vid sex" ??? 
  • Anonym (småbarnstid)

Vad tror hon själv är anledningen då? Har du frågat? Ni har tre barn säger du - det brukar ju ta oerhört mycket energi. Trotsåldrar, kanske sömnbrist, mycket fixande och donande. I alla fall kan jag känna att det är anledningen till att jag inte har lika mycket lust innan som före barnen. Dessutom får man ju aldrig ligga kvar i sängen och dra sig på helgmorgnarna - det var bästa sex-tiden innan, när man var utvilad.

Det är ju inte särskilt ovanligt - många rådgivare säger ju att man får ha lite lägre krav på sexlivet när man har småbarn.

Om barnen klarar att ha barnvakt över natt skulle ni ju åka iväg och bo någon annanstans bara ni två över en natt. Vad tror du om det?

• Anonym (en annan fru)
    CygnusX1 skrev 2012-06-16 18:46:29 följande:
    Eh, what ... ?

"ta hand om ditt klet som kommer vid sex" ??? 
    Det är rätt jobbigt att vara tjej, killar kommer, torkar snoppen och så är det klart. Ni tar kanske en tupplur. Medan vi läcker sperma i flera timmar efter. Det är nog det hon menar. 

Till TS:
    Jag är en annan fru som din fru. Jag ställer dock upp för min man, inte vaginalt men med annat för att han inte ska må så dåligt som du gör.

Önskar det fanns ett svar, jag vet inte varför det kan bli som det blir. Om din fru är det minsta som jag så har det absolut inte med dig att göra och det blir bara irriterande om du tjatar om det. Jag chansar också på att det inte stör henne speciellt. Som för mig, jag vill inte ha därför saknar jag det inte. Jag får inget ut av sex. Visst min man är duktig och får mig att komma men en orgasm är inte något jag måste ha, så himla fantatiskt är det inte. Finns mycket annat i livet som ger mig precis samma njutning som inte kräver så himla mycket energi som just en orgasm gör (det krävs väldigt mycket fokus, det är svårt att orka med det när det är jobb och barn och annat).

Jag menar nu såklart inte att du inte har rätt till dina känslor, ville bara ge en kvinnas sida av det. Det är otroligt viktigt för dig och din relation att ni försöker lösa det här och medans så är det viktigt att du får din fru att förstå hur detta påverkar dig mentalt. Prova att förklara med andra ord. Försök att låta som en kvinna när du förklarar. Och understryk att samtalet inte är för att pressa henne till sex utan för att du faktiskt mår dåligt och att det påverkar ditt självförtroende. Och att hon måste förstå att du känner kärlek via fysisk bekräftelse och inte via verbal bekräftelse som din fru verkar (finns en väldigt bra bok om detta). 
Svar på tråden Fru utan lust