• Daddysthlm

Fru utan lust

Hej

Jag har sedan snart 10 år ett förhållande med kvinna jag älskar mycket och idag är gift med. Vi har tre fina friska barn ihop är 38 å 40år och torde vara lyckliga.

Sedan tre-fyra år har min fru inte velat ha något sexuellt samliv med mig, eller rättare sagt inte har lust. Visst får man till det ibland, men det är lika ofta i kvartalet som medelsvenson har i veckan.

Vi har diskuterat detta utan resultat. Jag bönar och ber om att i alla fall få veta om det är på mig det hänger. Men hon säger att det inte finns lust och det inte har med mig att göra. 

Jag är frustrerad och vet inte vad jag skall ta mig till. För mig är sexlivet inte bara ”sex” utan en stor ömhets- och kärleks-bekräftelse.

Sexet som sådant kan jag ju lösa på annat håll ”inget alternativ för mig”.

Men det känns jobbigt eller nu snart inte hållbart är, att jag inte känner mig älskad längre.

Visst får man fina kommentarer och så men dem bryts ner i molekyler då man inte är önskvärd på hennes sänghalva.

Jag har flera gånger frågat vad man skall göra åt detta då hon själv säger att hon vill ha det bättre. Men jag kan ju inte med än prata med henne. Hon har inte heller sökt hjälp fast jag föreslagit detta. Men hon gör inte det.

Om hon nu talar sanning om att det inte är på mig felet ligger så kan jag ju inte göra mer är vara en duktig man med fina komplimanger, blommor och så.

Skall jag boka tid hos familjerådgivningen för hjälp att göra ett smidigt avslut på detta eller finne det hopp?

Jag har bestämt mig att inte leva i celibat vilket jag mer eller mindre idag gör.

Vad gör man?

/ledsen man..

• Svar på tråden Fru utan lust
  • Anonym
    Anonym (en annan fru) skrev 2012-06-16 18:59:33 följande:
    Det är rätt jobbigt att vara tjej, killar kommer, torkar snoppen och så är det klart. Ni tar kanske en tupplur. Medan vi läcker sperma i flera timmar efter. Det är nog det hon menar. 

Till TS:
    Jag är en annan fru som din fru. Jag ställer dock upp för min man, inte vaginalt men med annat för att han inte ska må så dåligt som du gör.

Önskar det fanns ett svar, jag vet inte varför det kan bli som det blir. Om din fru är det minsta som jag så har det absolut inte med dig att göra och det blir bara irriterande om du tjatar om det. Jag chansar också på att det inte stör henne speciellt. Som för mig, jag vill inte ha därför saknar jag det inte. Jag får inget ut av sex. Visst min man är duktig och får mig att komma men en orgasm är inte något jag måste ha, så himla fantatiskt är det inte. Finns mycket annat i livet som ger mig precis samma njutning som inte kräver så himla mycket energi som just en orgasm gör (det krävs väldigt mycket fokus, det är svårt att orka med det när det är jobb och barn och annat).

Jag menar nu såklart inte att du inte har rätt till dina känslor, ville bara ge en kvinnas sida av det. Det är otroligt viktigt för dig och din relation att ni försöker lösa det här och medans så är det viktigt att du får din fru att förstå hur detta påverkar dig mentalt. Prova att förklara med andra ord. Försök att låta som en kvinna när du förklarar. Och understryk att samtalet inte är för att pressa henne till sex utan för att du faktiskt mår dåligt och att det påverkar ditt självförtroende. Och att hon måste förstå att du känner kärlek via fysisk bekräftelse och inte via verbal bekräftelse som din fru verkar (finns en väldigt bra bok om detta). 
    Kärlek via fysisk bekräftelse kan man ju få på annat sätt än sex. 

Ne du ts, lägg ner tankarna på sex med din fru och ha närhet på annat sätt istället. Vill hon inte ha sex så vill hon inte, du kan inte tvinga henna.  
  • Bedhead

Vissa av oss har svårt för att tända på samma man i år efter år, oavsett hur underbar han är och hur mycket vi älskar honom. Det som händer då är att många kvinnor går i sexuell ide, det känns som om man aldrig mer kommer att bli kåt eller behöva sex.
    Din fru kanske behöver nya sexuella intryck för att "vakna" igen? Låna ut henne, går på swingersklubb, föreslå en öppen relation. Om hon tillåts vara kåt på andra kommer det att leda till att hon blir kåt på dig igen! 

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Bedhead

.. och om ni absolut inte kan tänka er ovanstående så kolla på porrfilm tillsammans. Jag är absolut ingen porrförespråkare, men ibland så..

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Anonym
    Anonym (en annan fru) skrev 2012-06-16 18:59:33 följande:
    Det är rätt jobbigt att vara tjej, killar kommer, torkar snoppen och så är det klart. Ni tar kanske en tupplur. Medan vi läcker sperma i flera timmar efter. Det är nog det hon menar. 

Till TS:
    Jag är en annan fru som din fru. Jag ställer dock upp för min man, inte vaginalt men med annat för att han inte ska må så dåligt som du gör.

Önskar det fanns ett svar, jag vet inte varför det kan bli som det blir. Om din fru är det minsta som jag så har det absolut inte med dig att göra och det blir bara irriterande om du tjatar om det. Jag chansar också på att det inte stör henne speciellt. Som för mig, jag vill inte ha därför saknar jag det inte. Jag får inget ut av sex. Visst min man är duktig och får mig att komma men en orgasm är inte något jag måste ha, så himla fantatiskt är det inte. Finns mycket annat i livet som ger mig precis samma njutning som inte kräver så himla mycket energi som just en orgasm gör (det krävs väldigt mycket fokus, det är svårt att orka med det när det är jobb och barn och annat).

Jag menar nu såklart inte att du inte har rätt till dina känslor, ville bara ge en kvinnas sida av det. Det är otroligt viktigt för dig och din relation att ni försöker lösa det här och medans så är det viktigt att du får din fru att förstå hur detta påverkar dig mentalt. Prova att förklara med andra ord. Försök att låta som en kvinna när du förklarar. Och understryk att samtalet inte är för att pressa henne till sex utan för att du faktiskt mår dåligt och att det påverkar ditt självförtroende. Och att hon måste förstå att du känner kärlek via fysisk bekräftelse och inte via verbal bekräftelse som din fru verkar (finns en väldigt bra bok om detta). 
    Jag var oxå en annan fru. Så här var det för mej oxå. Jag är kvinna o tre barnsmor, heltidsarbetande, o var totalt ointresserad av sex. Vi var gifta i 25 år o precis som ovanstående inlägg kände jag oxå. Tråkigt, inte värt det, fick alltid orgasm men utan den energi som beskrivs ovan. Jag bara kom  o det var ungefär lika kul eller ansträngande som att gäspa. Jag klargjorde att jag lovade ställa upp närhelst mannen vill, men saknade själv totalt intresse o hade ingen lust att gå till nån terapeut för att ta reda på vad som var fel. Det kändes ungefär som att jag skulle gå  till en terapeut för att försöka bli intresserad av ishockey eller nåt annat lika ointressant.
    Vi hade mycket fysisk kontakt o mannen öste kärlek över mej. Vi var fysiska på många vis, men sex var helt ointressant. Det var absolut inget fel på mannen. Jag älskade väl honom, tyckte jag. Vi hade det bra på alla vis. Men naturligtvis tröttnade han. Så det tog slut o jag blev singel. Jag var inte ett dugg förvånad över det. Så hamnade jag då på marknaden o upptäckte till min egen stora förvåning att jag ÄLSKADE sex o allt som hade med det att göra!!!!!! Ingen i världen blev väl gladare än jag. JAg testade grejer som jag aldrig tidigare ens drömt om. Jag började läsa om sex, prata om sex, uppleva sex, ta sex, ge sex o få sex! Jag fick erfarenheter som jag förvånas över själv. Men nu är det underbart. Det har gått några år o jag har ett liv att ta igen. JAg vet inte vad som var felet, men det känns ointressant för nu är det då inget fel nå mer.
    Så lycka till ni två. Men jag tror inte det...... I er ålder, med barn som växer upp o efter ett långt förhållande..... att lämna o se framåt o gå vidare är en naturlig utveckling i er situation.  Livet är för kort för att krångla bort.
  • Anonym (en annan fru)
    Anonym skrev 2012-06-16 19:09:27 följande:
    Kärlek via fysisk bekräftelse kan man ju få på annat sätt än sex. 

Ne du ts, lägg ner tankarna på sex med din fru och ha närhet på annat sätt istället. Vill hon inte ha sex så vill hon inte, du kan inte tvinga henna.  
    Det kan man inte ta för givet. Vi vet inte hur TS är. Han kanske behöver mer än kramar och kyssar. För min del när jag säger att jag inte vill ha sex så handlar det om ALL sex. Så det gör säkert det för TS fru med. Bara TS kan svara på vad HAN behöver för att få sin bekräftelse.
    Anonym skrev 2012-06-16 19:22:19 följande:
    Jag var oxå en annan fru. Så här var det för mej oxå. Jag är kvinna o tre barnsmor, heltidsarbetande, o var totalt ointresserad av sex. Vi var gifta i 25 år o precis som ovanstående inlägg kände jag oxå. Tråkigt, inte värt det, fick alltid orgasm men utan den energi som beskrivs ovan. Jag bara kom  o det var ungefär lika kul eller ansträngande som att gäspa. Jag klargjorde att jag lovade ställa upp närhelst mannen vill, men saknade själv totalt intresse o hade ingen lust att gå till nån terapeut för att ta reda på vad som var fel. Det kändes ungefär som att jag skulle gå  till en terapeut för att försöka bli intresserad av ishockey eller nåt annat lika ointressant.
    Vi hade mycket fysisk kontakt o mannen öste kärlek över mej. Vi var fysiska på många vis, men sex var helt ointressant. Det var absolut inget fel på mannen. Jag älskade väl honom, tyckte jag. Vi hade det bra på alla vis. Men naturligtvis tröttnade han. Så det tog slut o jag blev singel. Jag var inte ett dugg förvånad över det. Så hamnade jag då på marknaden o upptäckte till min egen stora förvåning att jag ÄLSKADE sex o allt som hade med det att göra!!!!!! Ingen i världen blev väl gladare än jag. JAg testade grejer som jag aldrig tidigare ens drömt om. Jag började läsa om sex, prata om sex, uppleva sex, ta sex, ge sex o få sex! Jag fick erfarenheter som jag förvånas över själv. Men nu är det underbart. Det har gått några år o jag har ett liv att ta igen. JAg vet inte vad som var felet, men det känns ointressant för nu är det då inget fel nå mer.
    Så lycka till ni två. Men jag tror inte det...... I er ålder, med barn som växer upp o efter ett långt förhållande..... att lämna o se framåt o gå vidare är en naturlig utveckling i er situation.  Livet är för kort för att krångla bort.
    Nah, det där håller inte för mig ;) För sådär var min tidigare relation. Sen träffade jag min man och han var wow! Han var något helt nytt! Vi provade allt, t om analt och leksaker som jag ALDRIG haft en tanke på innan. Sex var så spännande med honom, visste aldrig vad han skulle hitta på härnäst. Sen hade man provat allt, livet rullade på. Våran relation är oförändrad det är just bara sex biten som minskat. Jag längtar och trånar efter honom på samma sätt, blir kåt av honom. Jag bara orkar inte med själva sexakten så det är inte så att jag inte blir kåt.
    Så för alla är det inte partnern, ibland är det bara så. Jag har även en koncentrationsstörning så det finns stor chans att problemet hos mig ligger där. Jag är inte bara såhär med sex utan går igenom liknande mönster med annat i livet, oavsett om det är något intressant jag gillar eller något jag inte gillar.

Alla är vi olika och det är svårt att säga vad som är problemet hos någon annan. Allt vi som kvinnor kan göra här på forumet är att hjälpa TS så mycket vi kan med att översätta till "kvinnospråk" :P resten får han lösa mellan sig och sin fru.
  • Anonym
    Bedhead skrev 2012-06-16 19:18:31 följande:
    Vissa av oss har svårt för att tända på samma man i år efter år, oavsett hur underbar han är och hur mycket vi älskar honom. Det som händer då är att många kvinnor går i sexuell ide, det känns som om man aldrig mer kommer att bli kåt eller behöva sex.
    Din fru kanske behöver nya sexuella intryck för att "vakna" igen? Låna ut henne, går på swingersklubb, föreslå en öppen relation. Om hon tillåts vara kåt på andra kommer det att leda till att hon blir kåt på dig igen! 

Hade inte kunnat säga det bättre själv! Omväxling förnöjer! Sen vet jag att här på FL gäller det för allt utom för att byta partner liksom.... synd nog, för det är vad MÅNGA skulle behöva....
  • Bedhead
    Anonym skrev 2012-06-16 19:44:18 följande:

Hade inte kunnat säga det bättre själv! Omväxling förnöjer! Sen vet jag att här på FL gäller det för allt utom för att byta partner liksom.... synd nog, för det är vad MÅNGA skulle behöva....
    Och synd att många jättefina förhållanden går i kras för att folk inte kan skilja på kärlek och lust.
  • Anonym (en annan fru)
    Bedhead skrev 2012-06-16 19:50:25 följande:
    Och synd att många jättefina förhållanden går i kras för att folk inte kan skilja på kärlek och lust.
    Det här är intressant? Hur får man lust? Jag ser inga andra män än min man.. inget som jag tvingat mig själv till men det finns ingen där ute som jag träffat än som äns är hälften av vad min man är. Det tillsammans med att jag har så svårt för lukter. Klarar inte av folks andedräkter förutom min mans eller den jag är tillsammans med. Jag har dumpat killar jag varit på G med för att jag inte klarar av hur dom luktar ur munnen.

Blir nyfiken.
  • Bedhead
    Anonym (en annan fru) skrev 2012-06-16 19:54:11 följande:
    Det här är intressant? Hur får man lust? Jag ser inga andra män än min man.. inget som jag tvingat mig själv till men det finns ingen där ute som jag träffat än som äns är hälften av vad min man är. Det tillsammans med att jag har så svårt för lukter. Klarar inte av folks andedräkter förutom min mans eller den jag är tillsammans med. Jag har dumpat killar jag varit på G med för att jag inte klarar av hur dom luktar ur munnen.

Blir nyfiken.
    Enkelt. Vi är alla olika. Jag kan tycka att ni som kan tända på en och samma person hela livet är lyckligt lottade.
  • Anonym
    Anonym (en annan fru) skrev 2012-06-16 19:54:11 följande:

Blir nyfiken.

Jag hade heller ingen lust till någon annan än min man. MAn ärliksom inte öppen för sånt när man är i ett förhållande. Först när jag insåg att "shittttt, jag är singel...." så öppnade jag ögonen o såg helt plötsligt massor av intressanta objekt o då blev jag intressant för andra som tidigare inte sett mej. Min man var mycket snygg o välbevarad o snäll o bra o hjälpsam o jämnställd o omtänksam. Men vad hjälpte det?
    Men klarar du inte lukter så får du nog vara kvar hos mannen. Även om det säkert finns de som luktar godare än han, men varför chansa? O så länge du lever i en monogam relation kommer du aldrig att komma nära nog för att hitta de som luktar godare än din man......  
Svar på tråden Fru utan lust