Anonym skrev 2012-06-16 19:09:27 följande:
Kärlek via fysisk bekräftelse kan man ju få på annat sätt än sex.
Ne du ts, lägg ner tankarna på sex med din fru och ha närhet på annat sätt istället. Vill hon inte ha sex så vill hon inte, du kan inte tvinga henna.
Det kan man inte ta för givet. Vi vet inte hur TS är. Han kanske behöver mer än kramar och kyssar. För min del när jag säger att jag inte vill ha sex så handlar det om ALL sex. Så det gör säkert det för TS fru med. Bara TS kan svara på vad HAN behöver för att få sin bekräftelse.
Anonym skrev 2012-06-16 19:22:19 följande:
Jag var oxå en annan fru. Så här var det för mej oxå. Jag är kvinna o tre barnsmor, heltidsarbetande, o var totalt ointresserad av sex. Vi var gifta i 25 år o precis som ovanstående inlägg kände jag oxå. Tråkigt, inte värt det, fick alltid orgasm men utan den energi som beskrivs ovan. Jag bara kom o det var ungefär lika kul eller ansträngande som att gäspa. Jag klargjorde att jag lovade ställa upp närhelst mannen vill, men saknade själv totalt intresse o hade ingen lust att gå till nån terapeut för att ta reda på vad som var fel. Det kändes ungefär som att jag skulle gå till en terapeut för att försöka bli intresserad av ishockey eller nåt annat lika ointressant.
Vi hade mycket fysisk kontakt o mannen öste kärlek över mej. Vi var fysiska på många vis, men sex var helt ointressant. Det var absolut inget fel på mannen. Jag älskade väl honom, tyckte jag. Vi hade det bra på alla vis. Men naturligtvis tröttnade han. Så det tog slut o jag blev singel. Jag var inte ett dugg förvånad över det. Så hamnade jag då på marknaden o upptäckte till min egen stora förvåning att jag ÄLSKADE sex o allt som hade med det att göra!!!!!! Ingen i världen blev väl gladare än jag. JAg testade grejer som jag aldrig tidigare ens drömt om. Jag började läsa om sex, prata om sex, uppleva sex, ta sex, ge sex o få sex! Jag fick erfarenheter som jag förvånas över själv. Men nu är det underbart. Det har gått några år o jag har ett liv att ta igen. JAg vet inte vad som var felet, men det känns ointressant för nu är det då inget fel nå mer.
Så lycka till ni två. Men jag tror inte det...... I er ålder, med barn som växer upp o efter ett långt förhållande..... att lämna o se framåt o gå vidare är en naturlig utveckling i er situation. Livet är för kort för att krångla bort.
Nah, det där håller inte för mig ;) För sådär var min tidigare relation. Sen träffade jag min man och han var wow! Han var något helt nytt! Vi provade allt, t om analt och leksaker som jag ALDRIG haft en tanke på innan. Sex var så spännande med honom, visste aldrig vad han skulle hitta på härnäst. Sen hade man provat allt, livet rullade på. Våran relation är oförändrad det är just bara sex biten som minskat. Jag längtar och trånar efter honom på samma sätt, blir kåt av honom. Jag bara orkar inte med själva sexakten så det är inte så att jag inte blir kåt.
Så för alla är det inte partnern, ibland är det bara så. Jag har även en koncentrationsstörning så det finns stor chans att problemet hos mig ligger där. Jag är inte bara såhär med sex utan går igenom liknande mönster med annat i livet, oavsett om det är något intressant jag gillar eller något jag inte gillar.
Alla är vi olika och det är svårt att säga vad som är problemet hos någon annan. Allt vi som kvinnor kan göra här på forumet är att hjälpa TS så mycket vi kan med att översätta till "kvinnospråk" :P resten får han lösa mellan sig och sin fru.