• Anonym (känslig)

BH-storlekar?

tänkte för skojs skull höra efter. alla som inte har ngt problem o är öppna me det hela, kan ni skriva er bh-storlek så får vi se vad medelantalet ligger på vore kul om de storbystade eller småbystade dominerar FL :) Kom igen nu!

• Svar på tråden BH-storlekar?
  • Anonym (Meh..)

Väljer att vara anonym för det verkar trolla äckel i den här tråden... Men jag tänkte tipsa om butiken Vivi och Viktoria i Uppsala (om ni bor i trakterna). Superbutik, jätteduktiga tjejer som verkligen kan det här med BH och de har bra urval även för storbystade. Har även bikini och baddräkt (och en del kläder men de är inget att hänga i julgranen om jag ska vara ärlig...). BH.arna kostar väl från 500 och uppåt men å andra sidan får man jättebra service och slipper själv springa som en råtta efter rätt storlek.

• Anonym (♀)

Som störst hade jag 75L. Sedan jag passerade 35 har hormonerna satt sig lite och bysten är inte lika stor längre. Numera har jag 75H. Det är tungt och för det mesta är de i vägen. Men på sommaren, när jag drar på bikinin eller sommarklänningen och kan kröna plaggen med en urringning som får både män och kvinnor att spana, då känns det lite bättre. Tungan ute

• Anonym (Patt-Lisa)

Har 85-F men har gått upp i vikt en del. Så hoppas lite av det försvinner nu när jag börjat på LCHF.
    När jag var lite blev jag kallad för Patt-Lisa när jag var liten av tjejerna i klassen Rynkar på näsan
    Hade mer än gärna velat ha mindre tuttar eftersom många klänningar, toppar, linnen osv är sydda för normalbystade kvinnor. En anledning till att det är frustrerande att handla kläder.

• Anonym (♀)
    vitlöksbröd skrev 2012-06-17 18:54:52 följande:
    Mina bröst har bestämt sig för att jävlas med mig.
    Omkretsen jag skall använda är 70. 65 skaver, 75 sitter för löst. 70 sitter perfekt.
    I kupväg har G blivit för litet, men de H-kupor jag provat är för stora.
    Tack så mycket, kära kropp.  

I de flesta välsorterade butiker finns ju GG-kupor. En mellanstorlek för fylligare bröst som är för runda för att rymmas i en G. Kanske kan detta hjälpa dig?
  • vitlöksbröd
    Anonym (♀) skrev 2012-06-17 19:15:42 följande:
    I de flesta välsorterade butiker finns ju GG-kupor. En mellanstorlek för fylligare bröst som är för runda för att rymmas i en G. Kanske kan detta hjälpa dig?
    GG har jag faktiskt aldrig sett, men skall absolut besöka underklädesbutiken här på orten imorgon och se om de har den storleken! Tack!! {#emotions_dlg.flower}
  • c89
    vitlöksbröd skrev 2012-06-17 18:56:12 följande:
    Åh, en storbystad dam!
    Måste passa på att fråga dig, var köper du BH:ar? :)
    England. Nästan alltid från bravissimo.
    Gladskit skrev 2012-06-17 19:03:05 följande:
    Tuff sits. Hittade aldrig någon som funkade så på det sättet var det en lättnad när vi fick lägga ner amningen, för jag ville knappt visa mig bland folk. Min man köpte någon sorts "amningstopp" i nätmaterial på apoteket minns jag. Som att den var något stöd överhuvudtaget, jag bara garvade när jag tog den på mig

Jag har inte haft problem med ryggen heller, inte när jag var yngre. Utan det var mycket i förebyggande syfte också. Även innan min OP har jag löptränat och sprungit 3-4 mil i veckan med tredubbla sportbh'ar i många många år. Men du må tro att det blev skillnad när den extra tyngden försvann. Ljuvligt!
    Jo... jag köpte hem en amnings-BH från en "ny" engelsk sida, en royce som "ska" vara bra... yeah right...inget stöd alls och bandet runt om veckar sig under brösten och viker sig dubbelt och skit. Går ju inte röra sig utan att den sätter sig fel. Nu hade jag ändå tänkt ha den som "att sova i"-amningsbh så det gör ju inte så mycket. Men man lägger ju inte gärna en jävla massa pengar på att chansa och köpa diverse amnings-bh:ar från england. Är ju trots allt en veckas leveranstid minst och så kostar det ju lite att skicka tillbaka också. 

Drygt att det inte verkar finnas en enda butik här i närheten som tar hem stora amningsbh:ar. Change har bara till 85i och det är skrattretande för litet redan nu tyvärr Gråter

• ÄlskadeT

Passar på att slänga in ett tips till mina storbystade medsystrar!

Twilfits minimizer-BH är superbra! Sitter bra och är riktigt skön. Tydligen deras storsäljare!

• Emmyy

Många storbystade! Hade gjerne hatt D-kupa eller till och med E selv till min breda kropp. Fast jeg er likevel ganske nöjd. Kläder sitter bra, lätt och finne bh:ar och så er de inte så mycket ivägen när jeg tränar :)

Svar på tråden BH-storlekar?