• Anonym (känslig)

BH-storlekar?

tänkte för skojs skull höra efter. alla som inte har ngt problem o är öppna me det hela, kan ni skriva er bh-storlek så får vi se vad medelantalet ligger på vore kul om de storbystade eller småbystade dominerar FL :) Kom igen nu!

• Svar på tråden BH-storlekar?
  • Honungssmulan

65H men större nu när jag är gravid, för snål för att köpa nya :D kör med sportbh. Tror jag gått upp minst en storlek, troligtvis 2.

• pontus1
    Anonym (ragdoll) skrev 2012-11-06 19:25:32 följande:
    Jamen du har ju kopplingen mellan omfång (i mitt fall alltså 75 cm) och kupstorlek (i mitt fall G). Jag är 171 cm lång och väger 68 kg. Rent objektivt har jag stora bröst, men inte extremt stora; det är knappast det första man lägger märke till om du fattar.

Ett mindre omfång (ex 70 eller 65) betyder ju även att kupan blir mindre fast den heter lika, rent faktiskt, men proportionerna blir nog ungefär desamma. Samma sak med ett större omfång. En G-kupa i storlek 90 cm är förstås väldigt mycket större än min 75G-kupa, men proportionerna blir nog ungefär desamma på kroppen.

Så, en person i ditt exempel som har storlek 65H har nog riktigt stora bröst.

Glasklart
  • Anonym

Jag har storlek 75 i

Och brösten är äkta

• Anonym (Mumin)
    pontus1 skrev 2012-11-06 19:27:57 följande:
    Glasklart

haha, eller kanske inte?
  • Anonym (pytte)

75 A Hade 80 B innan graviditet + amning. Det enda positiva med så små är att de i alla fall inte hänger. De ska förstoras till en C när vi ploppat en till unge :)

• Anonym (80E)

måste ändra mitt svar nu till 80 F..... yay!..

• Anonym (Stolt?)

Jag är inte stolt över mina bröst och har aldrig varit, de var fina och ganska stora men det var ju inte min förtjänst. Det är som att va stolt över att det står ett fint rådjur på tomten. Nu tror jag inte de kommer bli sig lika alls tyvärr efter graviditeten, ser så ut, och det gör att jag önskar att jag hadecmindre bröst från början, då hade de kanske klarat att tänjas ut 3 storlekar utan att skapa löshud.

• Ungmamma01

Har inte läst alla inlägg så vet inte om nån redan skrivit d men 80% av alla kvinnor har fel bh storlek. I de flesta butiker är det minsta i omkrets 70, fast många behöver 65 i underband. Mäter du under bysten och har 70-75 cm omkrets ska du ha 65 i underband och inte 70 som tabellerna visar. Själv har jag bh storlek 65h.

Svar på tråden BH-storlekar?