• Anonym (känslig)

BH-storlekar?

tänkte för skojs skull höra efter. alla som inte har ngt problem o är öppna me det hela, kan ni skriva er bh-storlek så får vi se vad medelantalet ligger på vore kul om de storbystade eller småbystade dominerar FL :) Kom igen nu!

• Svar på tråden BH-storlekar?
  • Anonym (Mumin)
    Anonym (80E) skrev 2012-11-07 06:08:02 följande:
    måste ändra mitt svar nu till 80 F..... yay!..

Vad hände?
  • snäckansand
    Ungmamma01 skrev 2012-11-07 12:03:47 följande:
    Har inte läst alla inlägg så vet inte om nån redan skrivit d men 80% av alla kvinnor har fel bh storlek. I de flesta butiker är det minsta i omkrets 70, fast många behöver 65 i underband. Mäter du under bysten och har 70-75 cm omkrets ska du ha 65 i underband och inte 70 som tabellerna visar. Själv har jag bh storlek 65h.
    precis....! bara killar som inte förstår vad siffror och bokstäver står för....
  • Ovidius
    Anonym (ragdoll) skrev 2012-11-06 19:25:32 följande:
    Jamen du har ju kopplingen mellan omfång (i mitt fall alltså 75 cm) och kupstorlek (i mitt fall G). Jag är 171 cm lång och väger 68 kg. Rent objektivt har jag stora bröst, men inte extremt stora; det är knappast det första man lägger märke till om du fattar.

Ett mindre omfång (ex 70 eller 65) betyder ju även att kupan blir mindre fast den heter lika, rent faktiskt, men proportionerna blir nog ungefär desamma. Samma sak med ett större omfång. En G-kupa i storlek 90 cm är förstås väldigt mycket större än min 75G-kupa, men proportionerna blir nog ungefär desamma på kroppen.

Så, en person i ditt exempel som har storlek 65H har nog riktigt stora bröst.

G  ---- sssllllurppp!!!!Tungan ute
  • Anonym

Beror HELT på vilken modell och märke.

Innan jag fick mina två barn ca 70b 75C men var då ung och inser nu att dom kanskei nte satt så bra,

Nu ca 70 a eller B.

Men jag köper oftast Clevin clain (stavas??) på Twilft då dom är så sköna och bra personal då har jag 65D, men mina bröst är MINDRE och slappare än innan. 

• Ungmamma01
    Ovidius skrev 2012-11-13 12:22:55 följande:
    G  ---- sssllllurppp!!!!

Jag som har 65h har lika stora bröst som en tjej med kupstorlek 85d. Skillnaden är bara omkretsen på bandet.
  • Cornellia
    ÅsaS skrev 2012-12-30 22:32:21 följande:
    75F senast jag mätte...
    Varför den förvånade gubben?
Svar på tråden BH-storlekar?