• frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

Hej,

Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
    Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt! 

• Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje
  • frugrahn

Vad kul att så många börjar trilla in i tråden nu! Visste att det borde finnas fler gravida i trakterna ;)
    Jag går hos Carina Barnmorska och ska föda på Södertälje, har faktiskt jobbat på förlossning/BB där tidigare så för mig var det ett ganska självklart val då jag jag hur det går till där så att säga och känner de flesta som jobbar där, men säkerligen har det tillkommit flera nya och försvunnit några.

Härligt att ni som väntar andra, tredje och fjärde barnet kan hjälpa oss som väntar första och inte riktigt har koll på allt som händer i kroppen och knoppen!

Insåg idag när jag tittade i garderoben, ska på dop om 2 veckor, att jag har inga kläder med färg som passar längre, har en del basic (har inhandlat lite med rum för växande mage) men lite roligare, finare som passar för dop, fest, middag och dylikt saknas... är i v 14+2 idag och magen har verkligen rundat till sig och brösten börjar explodera så det är väl bara att vänja sig :)

• marinassk

Frugrahn... Går också hos Carina, liksom förra graviditeten! Då hade jag turen att få med henne på förlossningen. Hon är verkligen toppen :)

• frugrahn
    marinassk skrev 2012-07-08 13:07:40 följande:
    Frugrahn... Går också hos Carina, liksom förra graviditeten! Då hade jag turen att få med henne på förlossningen. Hon är verkligen toppen :)
    Ja hon är verkligen toppen :) Har jobbat mycket med henne så det kändes ganska självklart att gå hos nån jag känner när det blev dags för oss att välja vart vi skulle gå. Förhoppningsvis får vi ha henne på förlossningen också =)

Så tråkigt att några av er har dåliga erfarenheter från era förlossningar, hoppas ni får som ni vill och kan känna er mer "bekväma" när det är dags igen! 
  • mammsilon
    et3vema skrev 2012-07-07 11:32:30 följande:
    Jaha har du inte? Jo, men det är säkert det du fått. Det står i förlossningsjournalen vilka skador man fått ju. Jag börjar gråta varje gång jag kollar i min journal, tycker det är jättejobbigt att tänka så mycket på förlossningen. Jag kan inte ens tänka mig en vaginal förlossning, får jag inte snitt kommer jag att få panik. Sjukt jobbig känsla!

har inte ens fått dom, borde kanske be om att få dom.
    efter att ha tänkt efter och funderat massor tror jag att jag vill försöka få igenom ett snitt.
    varför ska jag utsätta mig själv för det här igen, och för VEM ska jag bevisa att jag kan föda barn? föda barn har jag redan gjort 2 gånger och båda gångerna var sjukt jobbiga.

varför slita upp ett sår bara för att "man ska föda vaginalt" , nä känns onödigt. ska prata om detta med min bm nästa gång jag ska dit, och om dom bara läser igenom mina papper kommer dom se att det har varit jobbigt.

när var det du hade bf?

• mammsilon

tiden går så sjukt snabbt, ibland så glömmer jag ens att jag är gravid för att det är fullt upp med sonen, men idag är jag halvägs, v 20!! wiho

fick också hem mina nya emmaljungadäck som jag budade hem på tradera för 500 spänn, mycket nöjd

var på babyland och kollade vad det skulle kosta att beställa nya och då skulle dom kosta 500 spänn styck, så jag är nöjd och glad och tycker att jag gjort värsta kapet haha!   

• spiran86

Hej, hoppar in här. Jag är gravid med nr 3, bf 9/12, men snittad ca 7 dagar innan. Vi har precis flyttat till geneta. Känner knappt någon i Södertälje. Tjejerna är 7 och 5, dock bor den äldre hos sin pappa.
    På tisdag är det äntligen dags för rul!

• frugrahn

Mammsilon: vilket kap du gjorde på tradera! Vad för vagn har du? Vi har börjat titta på vagn och är inne på att skaffa en Emmaljunga faktiskt, har du trivts med din?

Välkommen spiran86!! Min förhoppning med denna tråd var just att hitta fler i närheten då jag inte känner många heller i denna stan :) lycka till på RUL på tisdag, själv har vi tid först 6 aug.. Evighet dit! :) hur mår du?

• spiran86

frugrahn, tack jadu, såhär långt har graviditeten varit en mardröm lidit av hyperemesis, det klingade av förra veckan äntligen. Har rejäl foglossning, och haft blödningar till och från hela graviditeten. Är nu i v18+2 och kan äntligen börja njuta någorlunda.
    Hur mår du själv?

Skulle vara kul med en "mammagrupp" senast då alla fått bebisarna. Promenader, fika, öppnis osv

• mammsilon
    frugrahn skrev 2012-07-10 14:15:58 följande:
    Mammsilon: vilket kap du gjorde på tradera! Vad för vagn har du? Vi har börjat titta på vagn och är inne på att skaffa en Emmaljunga faktiskt, har du trivts med din?

Välkommen spiran86!! Min förhoppning med denna tråd var just att hitta fler i närheten då jag inte känner många heller i denna stan :) lycka till på RUL på tisdag, själv har vi tid först 6 aug.. Evighet dit! :) hur mår du?

ja verkligen

jag har en Emmaljunga duo, jag är så himla nöjd! 
    jag har 2 vagnar, en brio sing som jag inte alls är nöjd med, vagnen är stum, bred och funkar inte alls på tex kullersten och grusvägar, sämsta köpet ever.

Emmaljungan är SÅ bra! liggdelen är stor och rymlig, du kan ha den länge, inbyggt myggnät och inneficka i liggdelen, rejäla stötdämpare, stora hjul, du kan gå precis överallt inga problem på vintern tex med brion går det inte att gå ute med på vintern ifall det ej är plogat.

sittdelen till Emmaljungan är strålande, också stor rymlig, fullt liggläge och en suflett som är lång, och skyddar barnet mot solen, jag ÄLSKAR den!

tex med Brio singen så är det ergonomisk sittdel, bara 2 lägen, ett sittläge och ett liggläge helt jäkla värdelöst och sufletten är super kort så barnet får solen i ögonen hela tiden och varje gång du ska fälla ihop den måste du montera bort ligg eller sittdelen. nä ush jag ogillar den vagnen!

köp en emmaljunga! och en bra bärsele...           
  • mammsilon
    spiran86 skrev 2012-07-10 12:33:55 följande:
    Hej, hoppar in här. Jag är gravid med nr 3, bf 9/12, men snittad ca 7 dagar innan. Vi har precis flyttat till geneta. Känner knappt någon i Södertälje. Tjejerna är 7 och 5, dock bor den äldre hos sin pappa.
    På tisdag är det äntligen dags för rul!

välkommen va roligt!
    är helt inne på snitt nu, får jag fråga varför du ska snittas? 
Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje