• frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

Hej,

Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
    Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt! 

• Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje
  • frugrahn

Spiran86: ja, det kan ju inte bli fel med svart eller blått faktiskt!

Nu har jag äntligen gått in i v 16, är helt "manisk" och räknar veckor, varje dag känns som en milstolpe som är så skön att passera. Var ute och åt middag igår och trots att det blev en liten lätt tre rätters så var jag så mätt att jag mådde illa sen när vi kom hem.. Ska det redan bli ont om plats för maten? :)

• spiran86

Frugrahn, hahaha 3 rätters skulle jag aldrig orka få i mig nu. Efter kräkningarna har min mage krympt så mycket att lite pasta tex med köttfärssås - vrålmätt. Löjligt små portioner får mig att hamna i matkoma. gått ner i vikt istället för upp. Men det är bara bra, pga min övervikt. Barnet tar det den behöver ändå

• frugrahn

Ja, barnet tar vad den behöver som tur är :) själv slapp jag att spy men hade svårt att äta pga rejält illamående. Är inte mer hungrig än normalt heller så jag har inte ens gått upp ett kilo än. Men det får bli mindre mat oftare framöver istället :)

• frugrahn
    spiran86 skrev 2012-07-15 08:42:22 följande:
    Åh vad jag längtar tills tisdag!! Då äntligen rul!!
    Härligt! Det är skönt att ha lite milstolpar då och då :) 
    Nu är vi iväg på semester och tar det lugnt, har i helgen gått igenom lådan med babykläder som min mamma sparat, lite kommer vi allt att använda till Kotten, bland annat stickade mamma små koftor och saker till mig och min bror som blir så söta och värmande till vintern! 
  • et3vema

Härligt med rul spiran! Tjejen som vi hade på vårat var jättetrevlig och tog sig verkligen tid att hitta könet.

• spiran86

Et3vema, vad härligt! hoppas vi får samma!! Hoppas de berättar könet för oss med!

Imorgon eller tisdag kommer även vagnen! blev brio happy med liggkorg och sittdel!

• et3vema

Ja verkligen! Vi var där typ 15 min innan vår tid, och fick komma in på direkten. Tror det kan ha varit därför också som hon kunde lägga lite tid på det. Annars kanske de är mer stressade, om de ska hinna allting innan nästa besök.

Härligt med vagn! Vi har inte bestämt oss riktigt än vilken vi ska ha. Vi vill ha en syskonvagn, eftersom sonen fortfarande kommer att åka vagn då. Men vill inte ha en sån där de sitter bredvid varann, eftersom de blir så himla breda.

• spiran86

Et3vema, mys!! Vad kostar bilderna? Får man lämna önskemål om vad vill ha för bild? hoppas de nu tar tid på sig och säger könet.

Förstår att du behöver syskonvagn. vår yngsta blir 5år nu i augusti. Så hon går. Längtar efter premiärturen med bebisen!! och träffa bebis överhuvudtaget

• et3vema

De kostade 25:-/st egentligen men vi fick tre gratis. vi fick gratis förra graviditeten också, så jag vet inte hur noga de är med att ta betalt.. Vi fick inte önska någon bild, utan hon skrev bara ut tre åt oss utan att vi hade sagt något om några bilder ens :)

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje