• frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

Hej,

Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
    Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt! 

• Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje
  • frugrahn

Grattis till tösen!
    Vi har varit på RUL idag och blev flyttade -2 till 3 januari 2013. Liite mer marginal till årsskiftet ;) kollade inte upp vad det blir då vi vill ha den spänningen kvar :)
    Även varit hos bm idag och mitt järnvärde har gått upp så jag har god marginal ner till gränsen för att äta extra järn :)

• frugrahn

Igår kände maken för första gången hur det rör sig i magen, frågade flera gånger om jag var säker på att det inte var tarmrörelser

• frugrahn

Halva inlägget försvann!! Grr..
    Jaja... Får skriva från datorn sen kväll :)

Hur mår ni tjejer?

• Smulan1102

Min förkylning vill inte släppa. Annars mår jag bra. Jobbar bara 75% p g a trötthet. Magen växer och vi sitter hemma på kvällarna och känner på sparkarna. :) vecka 25 nu. :) humöret är dock inte den bästa hela tiden.

• et3vema

Här är allting bra. Sonen ska skolas in på förskolan i nästa vecka, så känner mig lite nervös inför det. Sen börjar jag plugga i slutet av augusti och det ser jag verkligen fram emot! Har ju varit hemma nu med sonen i 1,5 år så det ska bli skönt att komma ut bland folk igen ;)

Sparkar har jag känt av i några veckor, trots att jag har moderkakan i framvägg. Tycker det är så mysigt! :)

• frugrahn

Humöret går upp och ner för mig med men jag skyller på pendlingen, gör mig känsligare :P Trist med förkylning Smulan, hoppas du kryar på dig snart!
    Från nästa vecka kommer jag att jobba hemifrån på fredagar så det blir nästan som att gå ner i tid.

Så vad var det nu jag försökte skriva mer imorse från mobilen.. jo, jag fick intyga att det inte var tarmrörelser han kände och det var så mysigt att även maken fick känna hur Kotten håller på, vill ju att han ska vara så delaktig som möjligt och också få känna!

Smulan: har du börjat med järntabletter? Tänkte eftersom du är så trött? 
    et3vema: Vad pluggar du för något? Spännande med förskoleinskolning, kommer säkert att gå jättebra för din lille kille! 

• et3vema

Jag ska börja förskollärarprogrammet nu, första terminen. Det ska bli jätteroligt! Ja, det är spännande med inskolningen!

• Smulan1102

Ja, jag har börjat med järntabletter. De tog även sköldkörtelprover, får svar i veckan. Nackdelen med järntabletterna är ju den tröga magen, inte kul. Annars ska jag inte klaga. Känner bebisen sparka och mår allmänt bra. Jobbar 75% vilket är skönt, man är inte helt slut efter jobbet.

• Smulan1102

Ja, jag har börjat med järntabletter. De tog även sköldkörtelprover, får svar i veckan. Nackdelen med järntabletterna är ju den tröga magen, inte kul. Annars ska jag inte klaga. Känner bebisen sparka och mår allmänt bra. Jobbar 75% vilket är skönt, man är inte helt slut efter jobbet.

• frugrahn

Järntabletter är verkligen inte kul, hoppas dina andra prover är bra! Själv tar jag just nu Blutsaft och dricker järnberikad juice för att hålla uppe värdena.
    Minns inte vad du jobbade med Smulan men det är ju inte värt att köra slut på sig och bara orka jobba..

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje